Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

C'era un treno in Cervia ...

Gestart door Steam.N, 24 juli 2015, 23:09:55 PM

Steam.N

Boerderijtje heeft gisterenavond opnieuw heel wat meer aandacht gekregen:
- drie extra muren beplaasterd
- drie ramen hebben slagvensters gekregen
- in een ander raampje werden tralies geplaatst

Deze avond breek ik echter een stuk terug af: een deel van het achterdak gaat er af, en wordt vervangen door een ingestorte constructie van dakbalken, planken en pannen ...
De boerderij geraakt niet af tegen het weekend (Genk), maar ik breng het (samen met wat andere rommel) wel mee naar de MSM stand:  "huisje in wording" ::)

Nog te doen?
- "kerk"-voorgevel beplaasteren
- 5 muren schilderen
- 8 ramen tralies geven
- 9 ramen slagvensters geven
- het grootste deel van het dak plaatsen (als ik genoeg Redutex heb)
- schouwen plaatsen
- klokkentorentje bouwen
- het geheel "begroenen"
- diorama bouwen
Ik verveel me nog niet  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Als je nog een stukje redutex nodig hebt laat maar weten dan breng ik een stukje of een volledige plaat mee naar Genk.

Steam.N

Mag zeker, Dirk, want ik krijg van de boerderij het dak al niet af, en het gebouw aan de overweg heeft ook wat pannen nodig ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

.....verdorie, dit draadje ff uit het oog verloren, gaat super ;D

Steam.N

Citaat van: Kautenbach op 16 september 2015, 21:55:20 PM
.... gaat super

Gaat naar mijn goesting veel te traag ...  :(
Deze avond slechts voor vier ramen slagvensters uitgesneden.
Zelfs nog niet geschilderd.

Ook voor het geheel ben ik niet zeker of het wel goed genoeg is.
Benieuwd naar jullie reacties op de MSM-forum-stand in Genk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976


Zullen ons gedacht eens komen zeggen Jean :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Bijna een jaartje geleden sinds laatst berichtje  ...
Maar de charme van de oude locale huisjes hier brengt me terug naar dit draadje (toch voor eventjes, voor ik alweer naar NEEB overspring)  ;)

Boerderijtje is nog niet af, en heb ik ook niet meegebracht, op reis.
Een mens moet zijn beperkingen kennen  ::) ::) ;D

Dus even een nieuw bouwsel:
Mijn Cervia-minibaantje verandert wat van opzet: er komt een stukje vissershaven, zoals het hier ligt (in 1502 door de grote Leonardo uitgetekend).
Spoor gaat het water kruisen.
Langs de kade komen enkele typische vissershuisjes, en aan een koppel daarvan ben ik begonnen:



Het linkerhuisje is verlaten, en brokkelt wat af aan het raam.
Rechterhuisje vertoont op de foto (onverbiddellijk, zo'n macro-fotootje) wat foutjes (een snede aan het raam, vingerafdruk ik de lijm in de bovenhoek).
Geraakt later mooi verborgen ...

Gezien geen suikerklontje aanwezig:  totaalbreedte is 7 cm, nok ligt op 4cm.
Dus niets speciaals.
Uitdaging: slagvensters maken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Verdomme, verweren is mijn ding nog niet ...



Houtwerk gaat nog wat, maar vensterbank en muur moeten volledig herdaan worden: trekt er niet op  :-[
Geen wanhoop: zo'n prutshuisjes zijn een goeie leerschool !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Aandacht is even naar het rechterhuisje verhuisd ...



Deur, ramen, slagramen zitten er op.
Dakgoot nog, dan is dat klaar voor de dakpannen, thuis (want die ben ik vergeten mee te nemen  ::) )

Linkerkant: ramen worden dichtgeslagen.  Huisje is verlaten ...
Verwering is daar de moeilijkheid ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

optisch bedrog voorgevels lijken  wel gebogen te staan ? :-\

loebaske


Metpetergaathetbeter


Chrisrail

#132
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Chrisrail op 28 juli 2016, 16:55:09 PM
Peter,  kijk eens naar de deuren..... :-\
boze buren ? :-\ ;) mogelijks nog geen binnenmuren = verstevingen aangebracht, maar het kon missschien de macro-opname ook geweest zijn  ;)

Chrisrail

#134
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }