Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

C'era un treno in Cervia ...

Gestart door Steam.N, 24 juli 2015, 23:09:55 PM

Gerolf

Als ik de verklaring rond die schuine gevel zie, zou ik denken dat het aan de achtergevel ook gedaan werd  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

Logischerwijze wel ja, maar ...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gerolf op 31 juli 2016, 09:43:40 AM
Als ik de verklaring rond die schuine gevel zie, zou ik denken dat het aan de achtergevel ook gedaan werd  :)
onder het motto schoon schuin is ook mooi!

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 31 juli 2016, 09:43:40 AM
Als ik de verklaring rond die schuine gevel zie, zou ik denken dat het aan de achtergevel ook gedaan werd  :)

Achtergevels zijn "gewoon" vertikaal uitgevoerd.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

Achtergevels (& zijmuren) mogen dus scheefzakken dan wel instorten ?

De merkwaardige architectuur van de façade heeft dan misschien nog een bijkomende reden.

SuSke

Zijgevels is een beetje logisch, wie wil er nu schuine muren binnen in zijn huis.
En de achtergevels? Welke is nog origineel ??

Steek mijn licht ondertussen even op bij een aantal Italiaanse ingenieurs. Eens kijken of die daar iets meer van weten  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Terwijl wat meer bouwkundige informatie wordt opgesnord, ben ik al terug aan het breken:
de zijgevels zijn van mijn huisjes gehaald: de gebouwtjes moeten iets dieper worden, dus de nok gaat ook wat naar achter.
De voorgevels hebben de operatie goed overleefd  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }