Wekelijkse kost

Gestart door loebaske, 27 januari 2015, 12:28:49 PM

Huugooke

sjabloontje maken en spuiten, zoals in't echt?

doomslu

Citaat van: Huugooke op 12 september 2015, 18:50:55 PM
sjabloontje maken en spuiten, zoals in't echt?
Zo heb ik het gedaan. Werkt prima.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

En als je de airbrush daarvoor niet op gang wil trekken, kan ook nog tamponeren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Huugooke

decals maken
zelfklevend etiket in handzame reepjes snijden

loebaske

had het reeds al eens gedaan met zo een soort tipp ex stift en het resultaat was niets, eerder lelijk, nadien tot 2X toe mogen de asfalt  herschilderen voor alle die strepen weg waren...

Dat was het eerste resultaat




Dirkh

8 heb het gedaan met een malletje uit stevig papier, uitgesneden op de juiste maat een streepje of 5 en dan met een stijf penseel lichtjes getanponeert. Dat de lijntjes dan niet spierwit zijn is niet zo erg , in het echt zijn ze meestal ook al een beetje afgesleten. Wel oppassen dat er geen verf aan de onderkant van het papier komt om vegen te vermijden.

Huugooke

die lijntjes zijn ok, maar zo krijg je die rechte uiteinden niet.
Als je een vel decalpapier wit spuit (of wit met vuile strepen) en dat in streepkes snijdt, dan volgt dat mooi uw ondergrond. Veel werk maar perfect. Alleen spuiten of tamponeren is even goed.
Spuiten betekent ook veel afplakken

RD25

hallo Loebaske, een idee voor u



Marqueurs POSCA

op TMM, Laufbe schrijven en toetsen :




TMM
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

loebaske

Heb alles uitgemeten zoals het zou moeten op schaal 1/1 de rechte lijn afgeplakt en zwart/grijs schilderen





Wel wat werk aan maar toch tevreden van het resultaat, was beter dan voordien...



De betonnen doorgang eens wat vervuild, wat zoals voordien was het net alsof het uit de doos kwam  ;)





de onderdelen van de glazen bescherming op de brug



en het samen kleven met de messing H profielen..





Huugooke

Ge moet er maar opkomen hé!

Steam.N

Eric, je vervuilde doorgang ziet er goed geslaagd uit.
Knap !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Leuk detail: oude wegmarkeringen die nog een beetje zichtbaar zijn  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Dat is toeval Gerolf, had gehoopt dat het niet meer zichtbaar zou zijn, langs de andere kant komt het nog goed uit...

Gerolf

Citaat van: loebaske op 13 september 2015, 20:26:17 PM
Dat is toeval Gerolf

Dacht ik al, maar het mag ook eens meezitten, hé  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

T'is maar goed dat ik het aan Loebaske eens goed uitgelegd heb hoe je dat doet... ;D

Oeps typlectie... ik bedoelde het omgekeerde ...  ;D ;D

Nu nog een pakje autooootjes voor de autostrade... zie mijn PMke.

mvg,
Paul(ogic)