Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Jarnewald - mijn 2de project

Gestart door Grote stomer, 06 februari 2014, 16:45:03 PM

Grote stomer

Gisteren een klein testje gedaan om de sporen wat realistischer te maken.
Houten dwarsliggers bruin geverfd, daarna met wit gedrybrushed, vervolgens de rails een roest kleurtje gegeven en ten slotte ballast toegevoegd.

Hieronder enkele detailfoto's.  In het echt ziet het er natuurlijk altijd een beetje anders uit dan op de foto.  Ik ben vrij tevreden met het resultaat.





Dit weekend beginnen we aan de perrons.

groeten
 

SuSke

Mooi en nu nog het vet en de olie die van de loc's afdruipt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stieven76

Ziet er goed uit. Beetje hetzelfde als bij mij  ;)
Op de 2de biels van links zie ik dat je ook het zelfde probleem hebt als ik. De verf komt 'gemakkelijk' los van de biels, t.t.z. wanneer je er nogal hard over wrijft, niet zomaar door er eens naar te kijken natuurlijk.


Ga je de ballast nog kleuren/weatheren?

GVL

Die bielzen zijn inderdaad gemaakt uit een kunststof die maar moeilijk verf aanpakt.  Weet niet wat er hier gebruikt is maar een enamel lijkt iets beter te houden dan een waterverdunde verf.  Het dry brushen doe ik met een zachte borstel.
Groeten.

SuSke

en na het wheateren erover met een spuitbus matte vernis en rails poetsen en poetsen  ;)
dit is het resultaat op de clubbaan



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Prachtig resultaat, Frans !
Kleuren komen zeer realistisch over !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Grote stomer

Bedankt voor de opmerkingen.

Ik had dat plekje op de tweede dwarsligger van links nog niet gezien.  Ben eens gaan kijken en er is inderdaad een beetje verf af. Strakjes bijwerken.  Ik heb inderdaad watergebaseerde verf gebruikt.

Ik ben er nog niet uit of ik het ballast ga kleuren.  Ik heb het er voorlopig opgedaan, ook nog niet vastgelijmd. Vervuilen/weatheren in ieder geval wel.

Groeten

 

Grote stomer

Zo, tijd voor een update ...
De voorbije weken een beetje kunnen werken aan de eerste module, maar vaak ontbreekt de tijd. Dat heb je met twee jonge kids, drukke job, vele hobbits, ... Om nog maar te zwijgen over de vrouwen  ::)

Wat is er gebeurd, ik heb de perrons gemaakt, ballast vervuild, perron verlichting geplaatst, stootblokken gezet en een sein en een waterkraan. Hier en daar ook al wat vervuiling aangebracht zoals mos op de hoeken van het perron en tussen de sporen maar dit is zeker nog klaar.

In een volgend berichtje enkele foto's

Volgende opdracht: het station onder handen nemen.  De kleine goederen loods is al af. Zie post onder scenery.

 

Grote stomer

hier de foto's:

vogel persectief


inrit van het station (als machinist)


het hoofdperron


de stootblokken, eentje is een verweerd kant-en-klaar exemplaar, de andere heb ik gmaakt volgens een methode uit MSM


de waterkraan, een Auhagen model dat ik verweerd en geupgrade heb


dat is het voorlopig
 

Steam.N

Johan,  het ziet er erg goed uit !
Zeker het perron is goed gelukt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Grote stomer

bedankt voor de leuke reacties :)

Nu dat het paasvakantie is, waarschijnlijk wel wat meer tijd om aan deze hobby te besteden ...
Hoewel met dat mooi weer :( ging het niet regenen? :o ???

groeten
 

Grote stomer

Zo, tijd voor een kleine update.
De 'werken' verlopen langzaam, zeker als ik kijk hoe sommigen op dit forum er als een sneltrein op vooruit gaan!  Maar deze oude stomer (figuurlijk gesproken dan wel) heeft er wel plezier aan en dat is het belangrijkste zeker  :D Ik bedoel wel niet dat de sneltreinen onder ons er geen plezier aan zouden hebben.

Het stationsgebouw en de goederenloods zijn op de eerste module ingeplant.

Wat moet er nog gebeuren? Perronverlichting vastgezet worden, stations naambord op het gebouw sterk verweerd worden (is het originele bord) en het dak van het stationsgebouw moet opnieuw gedaan worden (het dak was al een beetje verweerd van de producent uit en dacht het gewoon nog wat verder te verweren, maar ik vind dit niet geslaagd  :()

Enkele beelden







Volgende stap gaan we iets nieuws proberen, namelijk een autobaan uit architectenkarton maken. Als ik de laatste maanden msm lees, dan lijkt het wel dat architectenkarton een klein wondermiddel is voor modelspoorders.

Daarjuist al het patroon op papier gezet:



Groeten
 

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw