Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Modelsnelheid of snelheidsmodel ?

Gestart door eve, 16 december 2013, 22:43:39 PM


doomslu

Het is een goede test om te zien of de sporen netjes gelegd zijn en of het stel goed rijdt...
Af en toe gaapt de afgrond... beangstigend.  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Pff ben er een beetje zeeziek van geworden.  :-[

Stieven76

Net een rollercoaster simulator. En wat een herrie  ???

rgp

Hallo,

Typisch voor zo'n close ups.  Ik heb het plan van zijn baan en de bouw ervan gevolgd.  De baan zit zeer goed in mekaar (het is in feite een ovaal met keerlussen.  Nu is er nog een uitbreiding bijgekomen.  Voor een persoonlijke baan van die grootte, de moeite.

Typ maar eens "Biscatrain" in.

Roland

Paulogic

Serieuze snelheid maar zijn baan zal dan wel heeeeel goed liggen. Of t'is een enorm goed stel.
Wel mooie baan, amai.
mvg,
Paul(ogic)

thor

snelheid veel te hoog voor een modelbaan, hij gaat supersonisch!
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Gerolf

Ik vermoed dat de schaalsnelheid wel klopt, maar sommige bogen liggen veel te scherp voor 300km/h
Arme reizigers  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Die reizigers moeten een G-pack aantrekken, en de riemen erg goed aanspannen !

De onderbouw kon me echter wel bekoren !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

chef garde


janieburton

Mooi afgewerkte baan!

Op het eerste zicht lijkt alles normaal maar.... heb het gedownload en ga het eens aandachtig bekijken ik denk dat er aan de snelheid is gewerkt van de video ttz ik vermoed dat de snelheid van de video is opgedreven(zelfs met windows movie maker heeft men deze mogelijkheid) en dat bij het zien van bepaalde bochten(zelfs met verkanting) dat zelfs bij super perfect gelegde sporen deze snelheid niet mogelijk is en dat de model TGV gewoon uit de bocht zou moeten vliegen
 

Stieven76

Ik denk niet dat er met die video snelheid gefoefeld is..
Ik heb hier dezelfde TGV van een Mehano startset liggen, wel maar 4-delig en wanneer je de transfo opendraait vliegt dat ding over de baan. Gaat ook enorm snel en vliegt niet uit de zelfs krappe bochten..  ???

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 17 december 2013, 14:55:23 PM
Ik denk niet dat er met die video snelheid gefoefeld is..
Ik heb hier dezelfde TGV van een Mehano startset liggen, wel maar 4-delig en wanneer je de transfo opendraait vliegt dat ding over de baan. Gaat ook enorm snel en vliegt niet uit de zelfs krappe bochten..  ???

Idd,ik heb hem ook,
heb er wel een decoder ingebouwd,en hij rijdt als een speer,ook in de bochten.
Ik heb wel de rijtuigen iets verzwaard,de loc weegt op zich genoeg.

;)

evan

Ik ken de filmpjes.  Het loont inderdaad de moeite om de baan eens degelijk te bekijken zoals RGP zegt.  Er zijn knappe filmpjes bij en de scenery is ook de moeite...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janieburton

#14
Citaat van: Stieven76 op 17 december 2013, 14:55:23 PM
Ik denk niet dat er met die video snelheid gefoefeld is..
Ik heb hier dezelfde TGV van een Mehano startset liggen, wel maar 4-delig en wanneer je de transfo opendraait vliegt dat ding over de baan. Gaat ook enorm snel en vliegt niet uit de zelfs krappe bochten..  ???

Misschien heb je gelijk maar laten we eens de volgende berekening maken

482,4km/u dit is 134m/s in werkelijkheid ttz schaal 1/1

nu als we 134m/s omzetten naar 1/87 dan is de uitkomst: 1,5402m/s

Ik weet het niet zeker maar ik vermoed wel dat als men een TGV of trein met 1,5402m/s in een modelspoorbocht laat rijden dat de trein wel onderhevig is aan de middelpuntvliedende kracht, of het zou een zeer flauwe bocht moeten zijn, hier zijn het wel geen krappe bochten maar echt weidse en flauwe bochten zijn het niet.

Het neemt niet weg dat het een zeer mooie baan is die perfect is afgewerkt