Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Train World

Gestart door dgrr57, 14 november 2012, 17:30:30 PM

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 november 2014, 16:57:16 PM
Citaat van: Jurgen op 30 november 2014, 13:56:59 PM
... Misschien een idee om een forummeeting in het museum te plannen?
... lijkt wel een goed idee die forummeeting! ...

+1
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janieburton

Wie is de ontwerper/curator van Train World? Is dat die persoon die "Schuiten" of zoiets noemt?
 

evan

#32
Francois Schuiten is de ontwerper die belast is met de vormgeving en scenofrafie van het museum.  De eigenaar van het museum is de NMBS zelf en een curator wordt aangesteld.

Ben gisteren daar geweest en het was toch wel indrukwekkend en het krijgt vorm, maar er is nog werk :) ::).

Groetjes

ps Francois heeft het bekende stripverhaal geschreven met Type 12 in de hoofdrol namelijk de 12.004 en die zal ook in het museum staan.  De uitgever van de Strip is Casterman. :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janieburton

Citaat van: evan op 02 december 2014, 06:45:46 AM
Francois Schuiten is de ontwerper die belast is met de vormgeving en scenofrafie van het museum.  De eigenaar van het museum is de NMBS zelf en een curator wordt aangesteld.

Ben gisteren daar geweest en het was toch wel indrukwekkend en het krijgt vorm, maar er is nog werk :) ::).

Groetjes

ps Francois heeft het bekende stripverhaal geschreven met Type 12 in de hoofdrol namelijk de 12.004 en die zal ook in het museum staan.  De uitgever van de Strip is Casterman. :)

Blijkbaar is die strip enkel en alleen in het frans uitgebracht.

En waarom heeft men de heer Schuiten gekozen? Wat heeft hij met spoorwegen?(buiten de strip) Wat zijn zijn verdiensten op het gebied van spoorwegen? Of heeft hij die functie gekregen omdat hij die strip heeft gemaakt? Heeft de heer Schuiten ervaring met scenografie in museums? Heeft hij bekende spoorweg museums bezocht zoals York, Mulhouse, Luzerne, Nürnberg, enz......?



 

vlummens

De strip bestaat ook in het nederlands.

ISBN 978-90-303-6568-6
Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

janieburton

Citaat van: vlummens op 02 december 2014, 11:51:54 AM
De strip bestaat ook in het nederlands.

ISBN 978-90-303-6568-6

Dank voor de info.
 

evan

Francois is een niet te onderschatten man.  Neem dat maar van me aan ;)

Grote expos in Parijs, Japan, etc.

Hij heeft een liefde voor spoorwegcharme en wordt bijgestaan door behoorlijk wat kenners van de spoorwegen zelf.

Maar Janie doe gerust maar de moeite om zelf wat op te zoeken en te ontdekken ;)

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janieburton

Citaat van: evan op 02 december 2014, 12:18:14 PM
Francois is een niet te onderschatten man.  Neem dat maar van me aan ;)

Grote expos in Parijs, Japan, etc.

Hij heeft een liefde voor spoorwegcharme en wordt bijgestaan door behoorlijk wat kenners van de spoorwegen zelf.

Maar Janie doe gerust maar de moeite om zelf wat op te zoeken en te ontdekken ;)

Groetjes

Zal ik zeer zeker doen en ben blij dat België nu een spoorwegmuseum zal hebben!

Neem me niet kwalijk maar persoonlijk heb in nooit gehoord over de "niet te onderschatten man" met expo's in Parijs en Japan, etc....

Sta me toe: welke expo's heeft hij georganiseerd?

Ik ben steeds kritisch als, zoals je zelf zegt een "niet te onderschatten man"; "out of the blue" komt; dit doet me steeds denken aan "consultants" die bij bedrijven ook out of the blue komen zeggen hoe het moet(en meestal niet weten met wat het bedrijf bezig is).

Een spoorwegmuseum "inrichten" is niet hetzelfde als bijvoorbeeld een kunsttentoonstelling inrichten
 

tsjoektsjoek

Misschien kort door de bocht maar zou het organisatories ook mogelijk zijn om een modelspoormuseum van de grond te krijgen
zodat die expo banen permanent kunnen worden opgesteld en je niet afhankelijk hoeft te zijn van de modelspoorexpo's
dit draadje bracht mij zomaar op dit idee
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

TBCédric

Sorry voor het even off-topic te gaan maar Janie, zoek het eens op. Ken je de site Google misschien?

Back on topic.

Trainworld, ooit zou ik er wel eens naartoe willen gaan.
Vroeger was er een P-trein van Sint-Niklaas naar Schaarbeek. Volgens Beluxtrains niet meer (of ik kijk erover).

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Citaat van: LS Models op 02 december 2014, 17:57:36 PM
Sorry voor het even off-topic te gaan maar Janie, zoek het eens op. Ken je de site Google misschien?

+1  ;D

Zoals ik ook al eens vermeld had, Google is your best friend en zoals jij een computerman bent is dat toch gemakkelijk te vinden  ;)

Edit: net zelf eens gedaan en die man is duidelijk een goede vriend van Google..  ;D

centauri167

Citaat van: tsjoektsjoek op 02 december 2014, 14:19:16 PM
Misschien kort door de bocht maar zou het organisatories ook mogelijk zijn om een modelspoormuseum van de grond te krijgen
zodat die expo banen permanent kunnen worden opgesteld en je niet afhankelijk hoeft te zijn van de modelspoorexpo's
dit draadje bracht mij zomaar op dit idee

Dit lijkt me redelijk onhaalbaar.
Die banen zijn van verschillende clubs. Die clubs willen daar zelf mee rijden in hun club, er rustig verder aan werken, naar andere tentoonstellingen mee gaan ...
Wie gaat trouwens al die banen bedienen ?
En na hoeveel bezoeken ga je het niet beu zijn om dezelfde banen te zien.

Maar er zijn toch redelijk wat vaste modelspoorbanen in het buitenland die het bezoeken waard zijn. Spijtig dat die van Blankenberge  er niet meer is door de stationsrenovatie.

evan

Hoi,

Cedric, je geraakt er met 1 overstap.  Kijk mar even op Railtime.

Janie,

Wacht gerust de opening af en geef dan je mening.  Het is niet gewoon een loods met wat oud spul er in. 

Modelbanen,
Wel ik weet dat er in het museum een modelbaan aanwezig zal zijn ;)

Ik kijk er naar uit dat we eindelijk een museum gaan hebben dat zowel nationale als internationale bezoekers zal verwelkomen.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kris

Hallo,

Hopelijks is het een beetje een goede modelbaanbouwer  ;)

Kris

Huugooke

Citaat van: Kris op 02 december 2014, 20:35:34 PM
Hallo,

Hopelijks is het een beetje een goede modelbaanbouwer  ;)

Kris
Daar moogt ge gerust van zijn! :-X ;D