... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

mnieuwlaet

#180
De laatste bakken zijn gemaakt, theoretisch kan ik dus rond rijden als de sporen er zouden liggen.
Er komt een schrootverwerkingsbedrijf een beetje verstopt achter nomen en oude hangar. Daarvoor (nr voorzijde)
komt een halte voor een boemeltreintje. Daarvoorbij komt een vissershaven met spoor in de straat en enkele hangars en winkels.
Er ligt dus een dubbelspoor om rond te rijden en een enkelsporig lijntje die ietsje meer slingert.
Hieronder enkele sfeerfotokes. We zijn dus druk bezig met het liggen (en uitleggen) van de sporen.








krisds

De sfeer zit er al goed in. Vooral de haven spreekt me aan.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Citaat van: krisds op 05 maart 2014, 21:38:50 PM
De sfeer zit er al goed in. Vooral de haven spreekt me aan.

Ja, hé?  Heel mooi stukje !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mnieuwlaet

JAJAjaaa daar is em...
We hebben testgereden op het enkelsporig traject die vertrekt in het grote station en zo kan ik dus eindelijk volledig rondrijden.
Het is dus af, de sporen gelegd en aangesloten. Enkel nog een extra wissel voor een aftakking. Deze aftakking zal een spoor in de rijweg zijn aan de visserskaai. (als er geen wijzigingen meer gebeuren)

Na enkele kleine aanpassingen aan de bochten links en rechts van de brug reden de jocadis en de 2813 met M4 rijtuigen probleemloos rondjes. Als eerste was de 7858 aan de beurt met een korte en daarna lange sleep om te testen en bij te stellen.









Hierbij heb je zicht op de brug, het spoor lag er toen nog niet.



De bordeau am staat op de toekomstige sloopwerf, oud ijzer.



Voila nu eerst een beetje scenery en dan de dubbelsporige ovaal afwerken.


Stieven76

Proficiat! Een plechtig moment  ;D
Moet inderdaad wel fijn zijn om echt rond te kunnen rijden na al die werken  ;)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mnieuwlaet

Ik ben bezig met de eigen woonst, traphal drie verdiepen behangen, schilderen indirecte verlichting de wachtruimte voor de logopediste (mijn vrouw).
Ondertussen wel bezig geweest een overweg te bouwen (foto's volgen) de is gemaakt van verpakkingslint, dit lijkt op die harde rubberen geluidsdempende blokken die ze tegenwoordig over willen plaatsen.

Nog een weekje keihard doordoen dat die hal klaar is.

mnieuwlaet

Ja hier zijn de foto's, eindelijk.









De overweg en straat (in beton) zijn nog niet geschilderd of verweerd, maar dat komt nog.
Wat vinden jullie ervan?

TBCédric

Ziet er niet slecht uit maar, waarom niet in hout?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Ik vind dit best wel geslaagd  :D En het moet niet altijd in hout zijn, deze is wat moderner  ;)

Steam.N

Goed gevonden.
Patroon is misschien ietsjes te groot voor de schaal, maar het stoort niet.
Nu die overweg afwerken, zodanig dat we een beeld hebben van dat lint in het eindresultaat.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mnieuwlaet

De laatste weken vooral thuis gewerkt, aan het huis. De gang (3 verdiepen) schuren behangen schilderen... véél werk dus!
Tussendoor nog eventjes tijd gevonden voor dit... straat uit architectenkarton, kasseien, asfalt, beton
Alle heeft een eerste schilderlaag gekregen en eventjes opgeschuurd.

De proefopstelling met de molen en bijhorende schuur in restauratie is nog niet definitief. Daar wordt nog mee geschoven.









Daarnaast is het grootste deel van het dubbelsporig ovaal klaar om de sporen te plaatsen!  De werftrein en machines in actie.


Steam.N

Die kasseien die door de asfalt piepen zijn goed geslaagd !

Op de eerste foto is het precies wel een opeenvolging van verschillende probeersels, eerder dan één homogene baan ...
Beton lijkt ook goed te komen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Val-Rikard

Dag Maarten,

Je bent blijkbaar ook door het pluimkarton virus gebeten! :D
Het resultaat mag er zijn. :)

Groet, Rik