Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

mnieuwlaet

Gisterenavond goed kunnen verder werken aan de baan. Ook ontdenkt dat mijn uurwerk nog uur achter stond, eigenlijk ook mooi excuus om later door te doen... ;)

Ik heb gisteren dus alle draden gesoldeerd aan het dubbelsporig traject, ongeveer 3m extra kunnen leggen. En natuurlijk uitvoerig getest.
Daarna heb ik de omgeving van de molen met schuur gedaan, gras, grind... Bekijk het maar zelf op de volgende foto's.



De molen hieronder moet nog geschilderd worden, deze zal in restauratie (schilderwerken) te zien zijn. Ook de motor binnenin moet nog aangesloten worden.





Bij de huizenrij die nog moet afgewerkt worden is er een doodlopende straat, daar heeft de groendienst ook gewerkt.



Ik ben tevreden met de vorderingen, en iedere keer leren we bij uit de commentaren eh

mnieuwlaet

Momenteel zijn we gestart met de bouw van de TW st.-Maarten...? sebiet (starts) doen we verder. Terwijl eurosong (my goodness) op de achtergrond speelt. Ik werk eens beneden, heb een speciale verplaatsbare knutselmodel gemaakt.

Hierbij al de voorzijde van de TW, een mengeling van verschillende tw's door elkaar. Gemaakt met architectenkarton en slaters baksteenplaat.



Rechts de werkplaats voor treinstellen en 1 voor wagons, links voor de locs.

mnieuwlaet

Gisteren in Noorwegen de flambaan ,  stijlste normaal spoorlijn gedaan. De moeite hoor. Geilo naar myrdal ( start van de flambaan) denk twee uur onderweg met veel wachten, overal enkelspoor.

Deze avond huis in aanbouw geknutseld en de voorgevel van een hoe café en de funderingsplaat van een te bouwen huis.
als ik weer in het land ben volgen fotokes.

mnieuwlaet

Ik ben bezig aan de schroot, oud ijzerhandel. Ik heb vele foto's gevonden en gemaakt hier de buurt gistel snaaskerke van zulke bedrijven. Nu vond ik Online nergens hoe een spooraansluiting er Kon uitzien... Eventueel een bedrijfseigen loc, spoor voor opladen schroot of leveren, afstellen te verschroten treinmaterieel... Heeft ef iemand foto's of planmatige tekening.

marc goovaerts

Heeft er in een oude MSM niet eens een schroothandel met eigen spoorbaantje gestaan ?

mnieuwlaet

In welke msm zou het zijn ik heb ze allemaal vanaf NR 34 denk ik jaja ne fan...!
ik kan Me niet direct zo een sloopbedrijf met aansluiting herinneren.

marc goovaerts

Ik zal het eens proberen op te zoeken. Maar spijtig genoeg niet voor vandaag...

Bolje

Casier in Sint Lodewijk - Deerlijk ligt naast het spoor, maar heeft geen aansluiting.
Ik weet zefs niet of dit ooit zo geweest is. Misschien even navragen bij interesse?

Mooi werk trouwens.
Vele groeten,
Ronald

Metpetergaathetbeter

#203
de sloperijen die de loc's en wagon recuperen (wat een raar woord als je treinliefhebber bent) zoals trouwens niet zo ver van Rangeerst.Gent-Zeehaven Van Heyghen is er zo èèn, foto's mogelijks bij Olivier tevinden, eerst een 4 tal sporen en hoe dichter de loc's bij hun einde komen hoe minder spoor (1 of 2),gesitueerd als je de Kennedybaan neemt(komende uit Antwerpen) afslag net voor de tunnel rechts, i.p.v naar ons clublokaal links te nemen op het einde, naar rechts en daar heb je meteen wat je zoekt !

Groeten Peter ;)

PS ik dacht dat daar trouwens 2 achter elkaar gelegen sloopbedrijven zijn !

Metpetergaathetbeter

#204
https://plus.google.com/109252388265126383652/posts

groeten Peter ;)

PS als je kijkt naar Gent-Zeehaven 9/6/2013 heel wat wagons hebben daar heel lang gestaan, sommigen heb ik dichter op het aansluitspoor zien staan, of ze er allemaal verwerkt zijn weet ik niet, was ook een spoor waar aan wagons werd hersteld ! Ik sprak ooit een schouwer aan die bezig was(aan het schouwen) ! Hier werd vaak gewerkt omdat men met een vrachtwagen tot naast de wagons kon komen zonder iets of iemand te storen !

mnieuwlaet

#205
heb foto's gevonden van casier te deerlijk het zijn de mensen die helaas ons reeks 16 sloopten... snif
De machines staan opgesteld naast de loods, nog even uitzoeken als er echt aansluiting was via skyfoto, google earth ofzo

Op hun site staat eigen spooraansluiting eigen wagons en loco dus... komt in orde

bedankt voor de tips


Bolje

Citaat van: mnieuwlaet op 09 juni 2014, 22:22:35 PM

nog even uitzoeken als er echt aansluiting was via skyfoto, google earth ofzo

Op hun site staat eigen spooraansluiting eigen wagons en loco dus... komt in orde


Inderdaad op een promotiefilmpje kun je de sporen zien.
Op Google Earth met veel verbeelding ook  ;)
Ik wist dat niet, woon nochtans maar enkele kilometers van Casier.
Vele groeten,
Ronald

Metpetergaathetbeter

#208
https://ssl.panoramio.com/photo/104114559

groeten Peter ;)


als je bij van Heyghen kijkt met streetvieuw zie je een DMS staan buiten het terrein, satelietfoto toont de 23's buiten, en verder op de terreinen nog 2DMS'en een gebleekte oranje en één met de laatste uitmonstering New Look!

Groeten Peter ;)

PeterC

Peter, wel de juiste info meegeven: het is VAN HEYGHEN RECYCLING nv
Scheepzatestraat 9, Gent.
Het trekt er wel neig op ;)
Groetjes, Peter