Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Dank je wel, Peter, voor het vertrouwen  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#2701
Werkweek wordt gesloten ...



Rechtervleugel is waar nodig bijgewerkt, en ramen en glas zijn geplaatst.
Morgen plaats ik het glas van de centrale ingang, en dan begin ik aan de linkervleugel.

Van de centrale ingang moeten de deuren nog uitgetekend en geëtst worden, maar daar wacht ik mee tot ik de ramen van de linkervleugel nodig heb. 

Deze week was de vordering zeker de moeite.
Hopelijk loopt het volgende weken verder even voorspoedig  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Zeker de moeite. Ook voor de 'trouwe kijkers'.

Steam.N

Dag is niet gestart als een goeie knutseldag ...
In volle "interrupt"-mode afwisselend wat aan het station prutsen en vrouwtje helpen

Ondertussen zit ik al de hele tijd te knoeien met het plaatsen van de torentjes bovenop de centrale ingang.
Ging vroeger erg vlotjes, nu gaat het van geen kanten ...

Maar vóór de dag om is, zítten ze er op !  Moet  >:(
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#2704
Pffffff ....

Hele namiddag geschilderd aan de linkervleugel.



Het werk is nog lang niet klaar.
Maar er is toch redelijk wat verzet.
Vooral ook omdat de ontbrekende ramen uitgetekend zijn.
Nu de deuren ook nog op de transparant bijplaatsen, plus enkele roosters, en het volgende etsbadje kan gestart worden.

Nu even beneden gaan uitbollen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Citaat van: Steam.N op 19 april 2014, 22:59:07 PM
Hele namiddag geschilderd aan de linkervleugel.
Het was niet voor niets Jean, prachtig weer!
Citaat van: Steam.N op 19 april 2014, 22:59:07 PM
Nu even beneden gaan uitbollen ...
Geniet er van het is verdiend.

grt Piet.

Steam.N

Serieus gerust, laatste dagen !!! (en lekker gesmikkeld  :) )

Vandaag terug aan het schilderen (het eindigt niet ! )
Linkervleugel terug onder handen genomen.
Ook binnenkoertje en zuidertorentje zijn aan de beurt: ze worden ingevoegd.

Etstoestel is aan het ronken: ramen en deuren van linkervleugel zijn in de maak.
Straks kleurtje spuiten, glas er tegen aan, en monteren ...

Trager dan gepland, maar er is continu wat vordering  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Invoegen is afgerond, voor het hele gebouw.  Oef.  :)

Het binnenkoertje en het torentje waren geen sinecure, met al die kleine vlakjes en vele hoekjes.
En zeggen dat ik in al die plaatsjes nóg eens moet langsgaan, om de bakstenen terug wat kleur te geven ...
Een stukje heb ik gedaan, maar ik blaas eerst wat uit, genietend van de laatste zonnestralen die stilaan verdwijnen achter de bewolking.

Etsproces is beëindigd.
Goeie vangst:  twee dubbeldeuren, en elf ramen.
Die krijgen straks een grondige opkuis, en een luchtig laagje verf.  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Goed werk verricht dus. Ik heb wel één vraagje: hoe krijg je GEEN schilderstrepen op je zandstenen? Omdat ik dat probleem heb maar wel in h0 werk én jij in N én jij hebt dat probleem niet. ???
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Cedric,  ik heb daar ook problemen mee.
Maar gelukkig werk ik in N, waardoor de zandsteenstroken smal genoeg zijn voor een enkele penseelstrook (of bijna).
Maar een enkel laagje dekt niet: het geeft dikwijls een bewolkte indruk.
Dus veel dunne laagjes, en niet prusten aan wat je nét geschilderd hebt (want dan krijg je oneffenheden).
Na enkele laagjes heb je een goeie afdekking.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#2710
Paasweekendwerken worden beëindigd.
Ramen zijn geëtst, geschilderd, beglaasd, met gordijnen behangen, en geplaatst ...



Het geeft het gebouw al wat de indruk bewoond te zijn.
In elk geval lijkt het wat verder afgewerkt (wat natuurlijk nog lang niet waar is ...)

Gelukkig waren de gordijnen aan de linkervleugel (volgens de postkaarten) meestal gesloten.
Dat verlost me van binnenafwerking  ;)
Komende dagen lichtbakjes ...
... en natuurlijk de afwerking van de gevelstenen, die nog volop in het voegsel zitten.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Citaat van: Steam.N op 21 april 2014, 21:21:45 PM
...Gelukkig waren de gordijnen aan de linkervleugen (volgens de postkaarten) meestal gesloten.
Dat verlost me van binnenafwerking  ;) ...

Een nieuwsgierige 'Simonne' die even komt piepen  8) 8) 8)    (vrouwen met nieuwsgierige blikken (kurieuzeneuzen) zijn bij mij 'Simonnen'  ;) ).




...Ik val in herhaling maar het kan me niet schelen: goe bezig!

Groetjes, Peter


Stieven76

Ik volg hier in stilte mee. Dat wordt een prachtstuk!  ;)

Grote stomer

Ramen en deuren zijn zeker geslaagd!  Dit maakt het geheel nog mooier!
 

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *