Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

raf

Jean weer prachtig wat je bezig bent en weer een idee om mee te nemen
als jij na een jaar al reeds problemen anders aanpakt wat denk je dan dat ik na 35 jaar moet gaan doen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

#2641
Thanks, Raf en Chris.

Raf, modelbouwen is volgens mij een continue evolutie: uitproberen, verbeteren, stelen met de ogen, en verder proberen.
Op een jaar kan veel gebeuren  ;)

Chris, ik ben ook onschuldig:   ik toon ook maar wat ik op mijn werkplekje zie verschijnen  ;D


Werkvolk stopt, voor de dag.
Opbouw van de binnenmuren van de inkomhal heeft heel wat langer geduurd dan verwacht, maar de werken zijn achter de rug.
Muren zijn geplaatst.



Aansluitend werden de werken aangevat om de linkervleugel te integreren (lees stapje-per-stapje (met veel droogtijden) de gevel aan de bodemplaat bevestigen).



Het gaat op dit moment om het horizontaal rechttrekken.
Vanaf morgen beginnen de vertikale correcties (ook werk genoeg).

Ondertussen wordt duidelijk dat aan de achterkant van het gebouw (spoor-gevel) ook nogal wat correcties gaan nodig zijn.
Voorlopig maak ik me niet dik: het gaat stapje per stapje, tot alle buitenmuren mooi passen.
De binnenmuren zijn mijn bondgenoten.

Stilaan komen de schilderwerken terug op de proppen (eerste aanzet gegeven op de rechtervleugel, met het noodzakelijke voegwerk) ...
Dan het ramenplaatsen, de lichtbakjes, het zwarten van de muren ...
De klassieke routine.
 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

HYA

Jean troost je, het echte werk stond er ook niet op een dag.
Het ziet er in elk geval fantastico uit. Mijn wederhelft is ook fan, zeker toen ze het suikerklontje zag  ;D

doomslu

Citaat van: HYA op 13 april 2014, 00:02:42 AM
Jean troost je, het echte werk stond er ook niet op een dag.
Het ziet er in elk geval fantastico uit. Mijn wederhelft is ook fan, zeker toen ze het suikerklontje zag  ;D
Woa, de Jean heeft een vrouwelijke fan!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Meer dan één vrouwelijke fan, mijn wederhelft is ook een fan. :) Nadeel ze vergelijkt mijn werk altijd met dat van Jean en ik krijg dan meestal de opmerking dat mijn bouwstukjes beter kunnen ,"zie maar naar die van Jean, dat is meer gedetailleerd" :(

HYA

Citaat van: Dirkh op 13 april 2014, 11:48:13 AM
Meer dan één vrouwelijke fan, mijn wederhelft is ook een fan. :) Nadeel ze vergelijkt mijn werk altijd met dat van Jean en ik krijg dan meestal de opmerking dat mijn bouwstukjes beter kunnen ,"zie maar naar die van Jean, dat is meer gedetailleerd" :(
Je kan een internetfilter plaatsen voor het Forum Dirk ... de pagina's van Jean enkel nog te bereiken via een paswoord ...  ::) ;D

Maar bon, zolang ze nog niet beginnen vragen wanneer ze naar Leuven moeten, geen vuiltje aan de lucht. :) :D

ToThePoint

Oeioei Jean vrouwelijke supporters.
En euh details ?
Op een makrofoto ziede veel details, die worden enorm uitvergroot, denk maar aan dat suikerklontje.
Als men dat live ziet ( het werk van Jean ) dan kan men enkel nog meer respect hebben ervoor.
Allee manne we kunnen niet achterblijven hé.
Allee Jean, allee allee, vooruit met de geit.
Ge zijt goe bezig !!!
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Dirkh

Citaat van: HYA op 13 april 2014, 11:55:01 AM
Maar bon, zolang ze nog niet beginnen vragen wanneer ze naar Leuven moeten, geen vuiltje aan de lucht. :) :D

Te laat Leuven staat al op de kalender en in sint-niklaas was ze er ook bij. ;)

ToThePoint

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

Mannen, ik krijg hier gewetensproblemen   ;D ;D ;D

Enfin, ik zal zien of ik ook naar Leuven kan komen.
Het stond me voor dat ik dat weekend iets op de agenda had ...   ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Vandaag gaat de modelbouw in horten en stoten ...

Gelukkig is de linkervleugel aan de grondplaat bevestigd, en kan ik beginnen met de vertikale rechting ...
Dat is hopelijk deze avond rond.
Dan kan de spoorgevel er tegen, en kunnen de schilderwerken serieus van start.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach


Het stond me voor dat ik dat weekend iets op de agenda had ...   ::)



Leuven..... misschien ;D ;D ;D ;D we wilen dit wel es zien Jean, hup hup hup, er zullen vele fans wachten, met suikerklontjes ;D ;D

Havoc

Ongeloofelijk hoe die -relatief- eenvoudige binnenafwerking een enorme indruk maakt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

#2653
Citaat van: Havoc op 13 april 2014, 15:24:58 PM
Ongeloofelijk hoe die -relatief- eenvoudige binnenafwerking een enorme indruk maakt.

Dit is te danken aan een interessante architectuur, en de beschikbaarheid van (kopies van) originele plannen !
Gwoon afgedrukt, en hier en daar wat uitgesneden voor een 3D effect.

Ondertussen ligt Turnhout op zijn kop.  Toch het station  ;D



De spoorgevel zit al voor de helft vast.
Verrassend welke fouten en beschadigingen je in deze fase ontdekt, een jaartje na de bouw van de gevel.
Komt allemaal natuurlijk wel in orde, maar het gaat wat tijd vragen.

Het geheel heeft voldoende stevigheid gekregen om "uit de hand" geschilderd te worden.
Eindelijk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#2654
De buitenmuren zitten allemaal vast.
Grootste deel van de binnenmuren zitten op hun plaats.



Als spielerei heb ik me het laatste half uurtje bezig gehouden met de wachtzaal 1ste en 2de klas.
Vloertje leggen, muren schilderen, stukje muurschildering (stoomlok), deuren in orde gebracht.



Vloer ligt er op dit ogenblik nog los in.
Ik had indertijd fotos getrokken van de binneninrichting van de wachtzaal, en wilde er iets mee doen ...

Wat nog ontbreekt zijn de toog, de tafels en de stoelen.
Maar die komen er komende dagen echter (nog) niet.
Morgen is het terug serieus werk  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }