Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Modelhuisjes gedrukt in kleur of niet?

Gestart door MARKLINRIJDER, 18 december 2011, 18:08:43 PM

dgrr57

#15
Ik zou zeggen, als het kan, de twee versies. Gekleurd en niet.
Maar als je maar een versie wil maken maakt dan de gekleurde. Diegene die het echt wil zal het wel herschilderen.
Thans, hoeveel 'gekleurde' huisjes van Kibri/Faller/Vollmer zijn er niet al herschildert geweest [?]

ToThePoint

#16
Ik heb de tijd niet om steen per steen te gaan kleuern. Op zich is het geen probleem voor mijn en een washing erover kan altijd.
Ik vind het getoonde voorbeeld nog te rood. In elke muur zit toch ook donkere stukken en lichtere. Van antrachiet tot zelfs geel.
Een constructie gemaakt van dergelijke muren bespaard veel tijd.
Ik zou als alternatief zoals Gerolf suggereerde volle muurplaten op SCHAAL ! in verschillende metselverbanden en kleurtypes (nuances). Daar gaat de zelfbouwer een stuk sneller zijn project mee afwerken.
Of het economisch haalbaar is ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

#17
En dan liefst niet enkel in HO...

Thommy

#18
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Wat mij (en misschien ook anderen) zou interesseren, zijn nog zelf te versnijden styreenplaten die gegraveerd zijn volgens diverse metselmotieven, en een gevarieerde kleurbedrukking hebben [8D]



gewoon styreenplaten op A4 formaat in wit, rood of geel/bruin ed kun je vinden h?. Heb ik hier een stuk of 10 van liggen.
of bedoel je echt, steen per steen reeds gekleurd?
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

#19
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Een bedrukking gebruiken om verschillend gekleurde bakstenen te krijgen vind ik een goed idee. Niet iedereen wil gaan microschilderen om de bakstenen telkens n?t die andere tint te geven.
Met washings kan je dan nog je eigen voegenkleur kiezen, het geheel wat roder, grijzer en/of bruiner maken, ...
Wat mij (en misschien ook anderen) zou interesseren, zijn nog zelf te versnijden styreenplaten die gegraveerd zijn volgens diverse metselmotieven, en een gevarieerde kleurbedrukking hebben [8D]



verder misschien een idee om liefst(bredere) grotere platen te maken  om grotere(bredere) realisaties te kunnen verwezelijken !

Groeten Peter[;)]

Gerolf

#20
citaat:
Geplaatst door Thommy
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Wat mij (en misschien ook anderen) zou interesseren, zijn nog zelf te versnijden styreenplaten die gegraveerd zijn volgens diverse metselmotieven, en een gevarieerde kleurbedrukking hebben [8D]
gewoon styreenplaten op A4 formaat in wit, rood of geel/bruin ed kun je vinden h?. Heb ik hier een stuk of 10 van liggen.
of bedoel je echt, steen per steen reeds gekleurd?
Ik bedoel dat laatste, zodat we niet steen per steen dat andere tintje moeten geven.
Luc's tip zou ik ook meenemen: een rand van het blad in "streksteenmotief", om zelf gemakkelijk de ramen-bovenzijde te kunnen snijden.
Formaat? Een A4 lijkt me mooi, en dat is nog te verzenden aan een redelijke prijs.
Dikte van dergelijke platen? 0.5mm of zoiets geeft voor H0 en kleiner voldoende reli?f, en dat kan je kleven op een andere ondergrond.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#21
N-schaal niet vergeten, aub [:p][:p][:p]
En die raambovenkanten zouden me ook enorm helpen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#22
Idem hier [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

#23
Zolang er ook gewoon witte baksteenplaten zijn ben ik al tevreden.
Ik zie het namelijk niet zitten om bv. rode baksteen platen te moeten overschilderen met bv. zandkleur of wit, met verlies aan detail (voegen) tot gevolg.
Ik heb bv. van David de vellen met pannen gekocht in het wit, en heb een deel al voor mijn, in aanbouw zijnde station Gengenbach, zwartgrijs geschildert. Een laagje Humbrol volstond, en nu kan ik dus beginnen met verweren. (weatheren)
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

#24
Do?n David !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

MARKLINRIJDER

#25
Lichtjes aangepast:



Zalige kerst aan allen,

David

MARKLINRIJDER

#26
Vandaag een nieuwe test op nieuw materiaal:



Meningen?

Grtjs,

David

Steam.N

#27
Ziet er prima uit, David.
Ik zou wel eens interesse kunnen krijgen [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

#28
Kun je de voegen inkleuren met een iets minder overweldigende kleur? Meer richting grijs bv?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

#29
Op een foto beoordelen is natuurlijk niet zo vanzelfsprekend. Voor wat ik er kan van maken ziet het er alvast overtuigend uit.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *