Modelhuisjes gedrukt in kleur of niet?

Gestart door MARKLINRIJDER, 18 december 2011, 18:08:43 PM

Jurgen

#30
Lijkt mij een geslaagde gevel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

MARKLINRIJDER

#31
Volgende stap zijn de hoeken:



Grtjs,

David

Gerolf

#32
Al eens een modulair systeem overwogen, David?
DPM is sinds een tijdje moeilijker verkrijgbaar, en misschien ook wel voor verbetering/verBelging vatbaar [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

#33
Gerolf,

Zeker al overwogen en in stilte ook nog mee bezig.
[:p]

Nu is de stilte doorbroken, maar met welke soort gebouwen?????

Suggesties zijn steeds welkom.[;)]

Grtjs,

David

Metpetergaathetbeter

#34
David,

Volgens mij is er nood aan voorgevels (huis tot even voorbij de nok),met de mogelijkheid ze aan elkaar te bouwen. Trouwens bij ons in de club zouden we deze oplossing (deze halve huizen) ook gebruiken als begrenzing van onze baan !

Groeten Peter[;)]

bollen neus

#35
HiHi op welke baan zal niet het geval zijn?[:)][:)]

MARKLINRIJDER

#36
Zoals deze?



Grtjs,

David

dirkkerckhofs

#37
Ik heb hier al veel goeie reacties gezien die ik kan delen. Voor mij ook zonder kleur, volle platen,verschillende verbanden, goed op schaal, duidelijke voegen, en aan de boord een rij stenen op rij voor oa bovenkant van ramen.

Gerolf

#38
citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER
Zeker al overwogen en in stilte ook nog mee bezig. Nu is de stilte doorbroken, maar met welke soort gebouwen?????
Typische stads- of randgemeentenhuizen, arbeiderswoningen, ...
En zoals ook al gezegd: Een gevelvlak is voldoende: deur, raam (of twee) beneden, keldergat, eerste verdieping "synchroon", ...
Ik woon in een "redelijk typisch" rijhuis - de buren in spiegelbeeld ernaast. Gevelfoto nodig?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

#39
Misschien, kennen sommige deze site niet:

Wie wil kiezen:

http://www.irismonument.be/

Grtjs,

David

marc goovaerts

#40
Of nog wat uitgebreider, deze keer in Vlaanderen:

https://inventaris.onroerenderfgoed.be/

argilla

#41
@ Marklinrijder,

zou het niet mogelijk zijn om dit ontwerp vann huis te voorzien van binnenmuren met plafonds ? Kan men hierin dan niet een soort van sleuven uitfrezen zodanig dat men de kleine stroomdraden kan verbergen achter een zelf aan te brengen behang, om de LED verlichting ?
Wat mij stoort is dat binnen verlichting op de muren loopt met nogal dikke draden niet echt "echt" toch ? Vele of sommigen onder ons willen ook een interieur een dat is ook mooi met verlichting , maar als je soms ziet welke toeren je moet doen om die verlichting aan het plafond of de muren te krijgen en dan die dikke draden ? Voor gefreesde sleuven is hier misschien de oplossing voor.

kan men dit niet impliceren van in den beginnen bij het ontwerp en uitvoering van zulke huizen ? zoveel meer kan dit toch niet teweegbrengen?  [:)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

MARKLINRIJDER

#42
Het begin van een hoehuis in modules:



Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

#43
Het modulaire bouwsysteem krijgt stilaan zijn vorm.

Het zal bestaan, momenteel, uit 75 verschillende gevels die je in staat zullen stellen een gebouw te vormen zoals je wenst.



Suggesties naar varianten zijn zeker welkom.

Grtjs,

David

arnaud

#44
citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Het begin van een hoehuis in modules:



Grtjs,

David



Dag,

Ik houd veel van deze model[:)]..

Ik vraag me af als jij zal iets precies verwerken in de omgevingen van de hoeken, de vensters, enz. Bvb zoals Auhagen begin te doen (twee derde backstenen,...). Een muur in de hoeken is nooit envoudig geknipt. Dat kan "het" verschil worden in vergelijking van de vroegere producties... Nee?

Voor de modulaire is het een personnelle verbeelding? Met een echte belgische basis? Geinspireert door DPM?  Zoek eens mischien naar "Moulin de Beez" of "Molen van Ruisbroek" in google image (verwerking van fries, enz.). Alleen ideen...

Tot weerzien'
Arnaud
(Artikle Auhagen TMM115..)



Of...[?]: perfect voor enige elementen: Bois du Luc / La Louvi?re koolmijn huisen ("coron" in het frans)

http://i45.servimg.com/u/f45/16/75/84/59/p1000414.jpg

http://static.skynetblogs.be/media/126129/dyn008_original_640_402_pjpeg__cc8ac80a67f36b2e1a54234bd73a144a.jpg



Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen