Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Modelhuisjes gedrukt in kleur of niet?

Gestart door MARKLINRIJDER, 18 december 2011, 18:08:43 PM

MARKLINRIJDER

Beste vrienden,

GooVerModels, heeft enkele modelwoning projecten in styreen ter voorbereiding.

Nu zijn we in de mogelijkheid deze onmiddelijk te bedrukken in steenstructuur kleuren.

Zie voorbeeld:
IMGhttp://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/Lasercutbedrukt002_753x768.jpg/IMG

Toch willen we even stilstaan of de modelbouwer dit echt wel wil.

Vandaar deze vraag hier.

Ik ben benieuwd naar jullie menigen.

Mvg,

GooVerModels

Peter

#1
Hallo David,

Mijn mening (voor wat ze waard is) is dat ik de voorkeur zou geven aan gewoon witte styreen. Je hebt namelijk hier in Belgie een zeer grote variatie aan kleur van bakstenen, gaande van (bijna) wit, creme, geel-achtig, zandkleur tot en met donkerrood.
Daarom kleur en verweer ik de bakstenen liever zelf, naar eigen voorkeur.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

#2
David,
Mooi initiatief dat je weer neemt.Chapeau.
Voor sommige mensen zal het misschien gemakkelijk gaan zoals Peter hier schrijft om ze zelf in te kleuren en te verweren maar dat is niet aan iedereen gegeven. Persoonlijk heb ik nog geen ervaring met een huis te bouwen op schaal dus als leek zou ik zeggen dan liever gekleurd in de meest voorkomende kleur van baksteen. Kan dan later altijd nog veranderen indien ik zeker ben dat ik ze zelf kan verkleuren.
Ik denk dat dit geen gemakkelijke vraag is, waar een pasklaar en voor iedereen een antwoord voor te vinden is, maar zoals jezelf schrijft de mening van de mensen zelf vragen is altijd het beste.

[:)]

Ludwig

#3
Voor mij zou het zo dan weer perfect zijn.
Het verweren en eventueel bijwerken kan natuurlijk altijd nog gebeuren.
Knap initiatief.[;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

PeterVG

#4

Mijn voorkeur gaat uit naar wit styreen met baksteenstructuur.  Een huis kleur geven doe ik liever zelf.  Maar ik vermoed dat 95% van de hobbygenoten er anders over denkt.  Een kit van een huis waar niet aan geverfd moet worden zal veel kopers lokken.
Zit er trouwens baksteenstructuur in de muur, of is het een gladde wand met opdruk?

MARKLINRIJDER

#5
Er zit structuur in.

Grtjs,

David

Binco

#6
Het te bedrukken is het best voor beginners denk ik, mensen die het toch anders willen schilderen er gewoon over, niet? [:I]

Ik heb haast nog geen huisjes in elkaar gestoken dus heb ik er niet echt een idee van, maar ik denk dat mijn voorkeur toch eerder naar al bedrukte gaat.

[:)][;)]

MARKLINRIJDER

#7
Deze zou de eerste in de rij worden.



Grtjs,

David

erik de noorman

#8
Ik vind het een goed idee. Hoef ik enkel nog bij te kleuren en te verweren. Wil ik het in een andere kleur koop ik een blanco.

Erik.

dieselfreak

#9
Ook ik geef de voorkeur aan kant en klare steenstructuur en daar heb ik twee goede redenen voor:
1) ik ben zeer onhandig
2) mijn aangeboren luiheid
MC

janjozef

#10
Voor mij hoeft het ook niet, ik bouw ze liever zelf zodat ik originele stukken heb

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#11
Een bedrukking gebruiken om verschillend gekleurde bakstenen te krijgen vind ik een goed idee. Niet iedereen wil gaan microschilderen om de bakstenen telkens n?t die andere tint te geven.
Met washings kan je dan nog je eigen voegenkleur kiezen, het geheel wat roder, grijzer en/of bruiner maken, ...
Wat mij (en misschien ook anderen) zou interesseren, zijn nog zelf te versnijden styreenplaten die gegraveerd zijn volgens diverse metselmotieven, en een gevarieerde kleurbedrukking hebben [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#12
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Een bedrukking gebruiken om verschillend gekleurde bakstenen te krijgen vind ik een goed idee. Niet iedereen wil gaan microschilderen om de bakstenen telkens n?t die andere tint te geven.
Met washings kan je dan nog je eigen voegenkleur kiezen, het geheel wat roder, grijzer en/of bruiner maken, ...
Wat mij (en misschien ook anderen) zou interesseren, zijn nog zelf te versnijden styreenplaten die gegraveerd zijn volgens diverse metselmotieven, en een gevarieerde kleurbedrukking hebben [8D]

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik vind het trouwens een schitterend initiatief.
Wel niet vergeten de strekken boven de ramen te voorzien, dat is namelijk het moeilijkst om zelf te maken [;)].
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

#13
Voor mij mag het in kleur!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mnieuwlaet

#14
Echte beginners hebben misschien liever gekleurde steentjes maar als men enkele kleurtips en instructies zou bijvoegen zal de beginner het misschien een uitdaging vinden (lagere instapdrempel naar schilderen, verweren toe)
Mijn grootste vraag is wat is het eventueele prijsverschil? Gaat dit over 5 ? of 15 ?. Mijn voorkeur zou naar een niet gekleurd exemplaar gaan.
Trouwens zeeer leuk initiatief van GooVer