Op rust Belgische BR52 1/35

Gestart door vandorpe marc, 16 februari 2011, 13:51:14 PM

Steam.N

#30
Dit lijkt me echt een leuk project.  
Ook het samengebouwde model gaan verweren, zoals je van plan bent: spannend.  
Blijf fotootjes plaatsen.  Dit boeit me.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vandorpe marc

#31
Tuurlijk blijven er foto's komen,van gans de bouw en beschildering/verwering

Grtz.

Marc

vandorpe marc

#32
Ondertussen de reeds klaar gemaakte onderdelen verlijmd.
De druktanks verder uitgewerkt en geplaatst.
Ook nog enkele drukleidingen gemonteerd.








vandorpe marc

#33
Ondertussen heb ik me verder bezig gehouden met enkele onderdelen voor te bereiden en een beetje extra details toe te brengen.Het is niet de bedoeling om dit wrak volledig te detaileren,maar enkele dingetjes een beetje hier en daar uit te werken zoals de ketel,en open stuurhuis.










vandorpe marc

#34
En dan was het tijd om het onderstel een beetje tesamen te bouwen.
Het is de bedoeling om hem eerst in grondverf te schilderen voor de wielen en de ophanging/aandrijving te monteren.Anders zal het waarschijnlijk een beetje moeilijk worden om de grondverf er goed op te krijgen.
Tevens de lichten geplaatst,heb gekozen om de 3 lichten te plaatsen,met een beetje puzelwerk kun je met de onderdelen van de kit ze korrekt nabouwen.








Steam.N

#35
Leuk om zien.  Een goed beeld van hoe een stoomloc opgebouwd is.

Ik vermoed dat de wielen niet kunnen draaien?  Indien wel, kon je later af en toe je roestig bakje van het ene dood spoor naar het andere verslepen.  Speciaal transport [;)]
Of het naar de onderhoudsloods slepen, en een werkende BR52 er terug laten uitrijden [:)] Restauratie door een enthousiaste treinclub [:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vandorpe marc

#36
Bedankt voor Uw reaktie,neen de wielen kunnen niet draaien.  [:D]

vandorpe marc

#37
Eerst eens iets maken wat ik graag doe;de wielen.
Veel moeilijkheden zijn er niet aan,enkel veel opkuiswerk.
Ik gebruik de wielen van de kit,ze komen erg dicht bij de originele wielen.
Op mijn model speelt het in ieder geval geen rol.
Ook terwijl ik ermee bezig was de wielen direkt in de grondverf gezet,en de lijmpunten terug gekuist.








Gerolf

#38
Goe bezig, Marc. Mooi stripverhaal heb je intussen [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vandorpe marc

#39
Bedankt Gerolf!

vandorpe marc

#40
Tijd om het chassis in de grondverf te zetten,wielen gemonteerd en remmen beginnen plaatsen.








doomslu

#41
Wow. Nu pas valt me de schaal op! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

#42
Hallo ! Wat een kastaar !  Die grootte was me ook helemaal niet opgevallen.  
Dit wordt echt een pronkmachine.  En daarvan een afgeleefde vervallen trein van maken: zonde.  Toch nieuwsgierig hoe verweerd die wordt. [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janjozef

#43
Is hier met gefotoshopt of zo,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michael

#44
Jan voor de zekerheid heb ik nog even gekeken naar het begin van dit draadje, maar daar passen de onderdelen nog in een klein bakje.
Hier is inderdaad wat aan de foto bewerkt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154