Nieuws:

Nu in MSM 263 TEST: Bar-Bistro-rijtuig L.S.Models | Roco-set met drie NMBS goederenwagens | PIKO NS 652 'Bakkie' | Exact-Train stortwagen Type 1215B0

Hoofdmenu

Op rust Belgische BR52 1/35

Gestart door vandorpe marc, 16 februari 2011, 13:51:14 PM

Steam.N

Succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Dat zijn enkele stevige stappen vooruir de laatste dagen. Knap [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vandorpe marc

Nu efkens zien hoe we gemakkelijk de huidplaten kunnen verwijderen en de onderliggende ketel zichtbaar krijgen.
Ik heb gekozen om de uitgesneden onderdelen van de kit te hervormen en te verlengen/verbreden,en mits afstandhouders ze op hun plaats te monteren.
Het achterste stuk was veel meer werk dan eerst gedacht.Maar met de nodige krachttermen enz ,is het begin er.

ToThePoint

Super gedaan Marc.
Hoe heeft u de klinknagels gemaakt ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

vandorpe marc

To the point;

Bedankt ,hier zijn het kleine speltjes die ingeboord en verzinkt zijn.
Nadien stuk per stuk inlijmen.

Ps, mooie afsluitende zin heb jij,komt van een geloofsovertuiging met veel waarheid. [:)]

vandorpe marc

Daar ik van in het begin van plan was het diorama van mijn WR360 C12 te gebruiken voor deze BR52,moest ik nu wel weer 2 nieuwe ondergronden voorbereiden voor de WR360 en de gondola.Dus dit komt er nu tussenin.
Denk voorlopig om ze zo simpel mogelijk te houden,wil er niet echt een diorama mee bereiken,maar eenmaal bezig.........,en we kunnen eindelijk eens een beetje schilderen,leuk!

Peter

Heb al lang in de gaten dat je er een prachtstuk van aan het maken bent.
Met vriendelijke groeten
Peter

vandorpe marc

Bedankt Peter,blij dat het bevalt!

[:)]

vandorpe marc

En nu druk bezig alle onderdelen uit te bouwen,iets waar de nodige tijd in kruipt.
Ongelooflijk hoeveel onderdeeltjes in die stukken zitten.
En natuurlijk proberen het onderdeel te verlijmen,wanneer je denkt het past,dan doet dit het nog niet echt,dus blijven aanpassen.
Natuurlijk moest de schoorsteen geopend worden,door men keuze om een open boiler te maken komen er veel meer wijzigingen dan eerst gedacht.
Maar het blijfd nog steeds zeer leuk. [:D]

janjozef

Mischien was het sneller en makkelijker geweest hem volledig zelf te bouwen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

vandorpe marc

Inderdaad Jan,ook al vaak gedacht!

[:D]

Steam.N

Met DIE graad van detaillering?  
Dit duurt misschien wel even, maar het ziet er prachtig uit.  [:p][:p]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Het model volledig zelf te bouwen is niet te onderschatten. In dat geval moet je toch al zeker over een goede draaibank, bv. Unimat beschikken. Het zal dan zeker ook diwijls een geval van proberen, mislukken, nogmaals proberen enz. zijn. Ik betwijfel of je het sneller helemaal zelf zou kunnen op die tijd.

In elk geval vind ik dat Marc er een prachtmodel van maakt, dat alle respect verdient.
Spijtig dat er van mijn favoriete lok, de baureihe 50 met kabinentender zo geen bouwdoos van bestaat. (Nog niet??)
Met vriendelijke groeten
Peter

vandorpe marc

Bedankt voor de reakties!
Volledig zelf maken zou inderdaad nog iets anders worden.
Er is ergens in roemenie iemand bezig die bijna alle onderdelen in metaal of messing na te maken.

Die BR50 zou ik ook wel willen bouwen,maar nog niet tegengekomen.
Vrees dat trumpeter hoe langer hoe meer militaire treinen zal bouwen,ziet er voorlopig toch zo uit,dit is niet echt mijn ding.

janjozef

Met zelf bouwen bedoelde ik wel de ketel,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem