Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi Stefan , mss kan je in het draadje " tips & tricks"  eens laten zien hoe dat precies in zijn werk gaat??

Volledig mee eens. Stefan kan dat want met zijn mallen gieten heeft ie ook menigeen aan het gieten gezet.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

Vraag blijft of men die plakband nog vind.
Ik bedenk me net dat behangerslijm op een A4, laten drogen geen oplossing zou kunnen zijn ?

Driesel

Nieuw projectje begonnen:

In N uiteraard.

Michiel

Dries,

kan je een ietsjes uitleg geven over het beeld? Wat zien we, en wat zijn je plannen ermee?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Michiel

Dries,

kan je een ietsjes uitleg geven over het beeld? Wat zien we, en wat zijn je plannen ermee?

Dat zie je toch! Een reeks 18 in wording. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Driesel

Inderdaad, zoals Jurgen zegt: een poging tot een reeks 18 in N

Stefan Appelmans

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Vraag blijft of men die plakband nog vind.
Ik bedenk me net dat behangerslijm op een A4, laten drogen geen oplossing zou kunnen zijn ?

In principe niet, op de kraft gomm? is dus een laag Arabische gom (lijm). Dat kleeft prima op een model, zelf op matte verf (wat meestal niet het geval is met een normale decal.)
Behangers lijm gaat waarschijnlijk heel anders reageren.
Ik ga eens proberen fotos te nemen.
stefan.

Gerolf

Arabische gom verkoopt men bij winkels met kunstenaarsbenodigdheden (Schleiper en zo).
Ik heb het er eergisteren nog zien staan, en vroeg me af waar dit in de modelbouw nuttig voor kan zijn. Nu weet ik het [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Arabische gom verkoopt men bij winkels met kunstenaarsbenodigdheden (Schleiper en zo).
Ik heb het er eergisteren nog zien staan, en vroeg me af waar dit in de modelbouw nuttig voor kan zijn. Nu weet ik het [^]

Ge ziet he Gerolf, men beantwoord al uw vragen.

Stefan Appelmans

Hallo,

Het ding staat uitgelegd in Tips & Tricks.
stefan.

mini-bs

de herbebossing van Weismes begint te lukken...

De wissels zijn bevrijd uit hun beddingen en worden nu deftig van bedrading voorzien. Het gaat (een beetje) vooruit.

evan

Hmmm... mooi sfeertje hoor!  I like it [:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Driesel

Ietsje verder gewerkt:

Gerolf

Dries, ik zou je toch eens het gebruik van afplaktape willen aanbevelen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Driesel

Gerolf,

Dat is voorlopig geschilderd, h?. Om te zien of het goed komt. Als het model afgewerkt is, zal het natuurlijk zorgvuldig afgeplakt worden en met een airbrush van de nodige kleuren worden voorzien.