Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Kees-Jan

Hoi Dries,

ik heb geen ervaring met wit decal papier. Het lijkt me niet dikker dan ander transparant papier. Zal me eens een vel bezorgen.

Randen camofleer je door de laatste blankelak laag alleen te sprayen. Hierdoor krijg je  een satin look en ben je een groot deel van je randen kwijt. Andere truck is door de decal net zo groot uit te knippen als je vlak waar hij op moet.

Kleine scherpe schaartjes koop je ook bij het Kruidvat of Hema. Zoek dan naar nagelschaartjes oid.

Kees-Jan

Driesel

citaat:
ik heb geen ervaring met wit decal papier

Aha! Nu versta ik het. Waarschijnlijk drukt jouw OKI-printer een dekkende laag inkt op de transparante decals. Zo is jouw print waarschijnlijk voldoende dekkend om op een donkere ondergrond te plaatsen?
Hierdoor zijn de randen van je decals doorzichtig en niet wit, en zodoende door er een laagje blanke lak over te spuiten onzichtbaar.
Ik werk echter met een gewone inktjetprinter. Om witte letters te krijgen dien ik ofwel transparante decals op een witte ondergrond te plaatsen, ofwel op wit decalpapier te printen.
De sierbanden dien ik op wit decalpapier te printen, daar een inktjet-print op transparant decalpapier niet dekkend is op een donkere ondergrond.

Toch weer iets geleerd[:)]

citaat:
Hierdoor krijg je een satin look en ben je een groot deel van je ramen kwijt.

Met 'ramen' bedoel je dat de lak de ramen aantast? Of bedoelde je 'randen kwijt'?

Kees-Jan

Haha idd klop het moet randen kwijt zijn (spellingscontrole van mijn I-phone).

Mbt decals ja ik gebruik een witte ondergrond onder mijn printsels. Daardoor blijft rood ook rood op een donkere ondergrond.

Geen idee welk tekenprogramma je gebruikt maar ga met een vector gestuurd programma beginnen (verder). Dit is vele malen scherper dan een jpeg of bitmap.

Kees-Jan

Driesel

Kees-Jan,

Ik gebruik de door jouw aanbevolen Inkscape!

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door HLD 3S2