Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

TreinTeLaat

@ Kees-Jan:  Echt prachtig resultaat!

Een echte Prio-stam, is die in H0 of in schaal N ?

En op je site las ik dat je beneluw stuurstanden in 3 verschillende uitvoeringen gaat maken, welke uitvoering is er dan nog buiten het bordeaux stuurrijtuig en het NS Hispeed Bs ?

Kees-Jan

@ Trein te laat:

Bedankt voor het compliment. De stam is H0 (Marklin). N zou wel een uitdaging zijn maar dan worden het complete decals op de wagens denk ik.

Wat betreft de stuurstanden: dat zijn de oude, donkerblauwe, stuurstanden (die met dat "hoedje").

Kees-Jan

Stefke

@ kees jan, ziet er weer voortreffelijk uit.

Driesel

Mooi, Kees-Jan.
Kan je niet eens een foto posten met die rode TRAXX ervoor?

Ik heb ook weer een velletje geprint:

Driesel

Even later:

Niet geheel perfect (de foto vergroot de mankementjes), maar voldoende voor mij.

marc goovaerts

Nu wanneer deze op de baan zal rondrijden zal hij er wel perfect uitzien (m?t alle buffers, o zeldzaamheid).
Alleen zouden wat nummers niet misstaan (terwijl je w?l de Cockerillplaatjes hebt !). 'Gewoon' met inktjet op wit decalvel ?

Michiel

Prima resultaat, Dries! Ik veronderstel dat het aan de belichting ligt dat het groen wat donker is, en het geel wat oranje? Maar voor de rest ruim voldoende om op een baan rutig te zien voorbij snorren, hoor! [;)]

Een vraagje uit onwetendheid van mijn kant: behoorde deze schildering met snor niet bij de 2-kleuren periode, met lichtgroen op het vlak met roosters tussen de dubbele gele strepen?

En zoals Marc al zei, nog de nummering en klaar! [:p][:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

@Marc en Michiel,

De loc heeft reeds nummers hoor; onderaan op de neus (zeer klein) en onderaan links op de zijkanten. Ook is de loc daadwerkelijk in twee tinten groen. Maar dat komt blijkbaar niet goed uit op de foto, ook niet op de volgende (maar daar zijn de nummers dan wel zichtbaar!)

Michiel

Hoi Dries,

nu zie ik inderdaad de nummers, TOP! Wel jammer dat het lichte groen niet goed doorkomt op foto. Maar voor de rest is dit toch een geslaagde omschildering! En de snorren tellend op je decal vel, komt er nog eentje?  [8D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

citaat:
En de snorren tellend op je decal vel, komt er nog eentje?

Nee, altijd een reserve afprinten, tegen dat het verkeerd gaat!

Kees-Jan

Mooi gemaakt zie nu dat het N is.

Enkele tips voor een nog beter resultaat van mijn kant.

Door je decals iets breder te laten (sierlijsten op de lange kant) krijg je ze er nog rechter op. Voor de deurgrepen en grijpstangen gebruik ik een speciale Edding.
Zet je model zo in de blanke lak zodat je de decalranden niet meer ziet. Tot slot: knip je decals uit ipv met een mes.

Ga vooral door want een eigen model is vaak veel leuker dan de standaard uit de shop.

Kees-Jan

Michiel

Hoi Kees-Jan,

wat is een speciale "Edding"? Heb je daar een voorbeeld van? En het intrigeert me toch om te weten waarom decals knippen (met een schaar?) beter is dan ze met een mes te snijden?

Kees-Jan

Edding 780 en 751 zijn lak stiften in diverse kleuren. Je kunt er zelfs beschadigingen mee opvullen (denk aan lakstift voor de auto).

Een scherpe en kleine schaar is vele malen beter daar een iets te bot mes rafels veroorzaakt. Ik gebruik cornea scharen waar men normaliter mee in de buiten lagen van het menselijk oog knipt. Vlijm scherp dus en zeer makkelijk te gebruiken in hoekjes en in bochten.

Kees-Jan

Driesel

Kees-Jan,

De decals zijn uitgeknipt: dan krijg je inderdaad minder opkrullende en ontrafelde randen. Het is niet makkelijk om die stroken mooi recht te plaatsen. Als je er te lang mee knoeit heb ik zelfs gemerkt dat ze beginnen uit te rekken!
De lok staat ook in de blanke lak, maar de randen blijven toch wat zichtbaar. Dat ligt volgens mij aan het feit dat het wit decalpapier redelijk dik is (ivm transparant decalpapier)
Dit was het eerste experiment met zo'n grote stroken decals. Het kan inderdaad beter, maar als je het model in het echt ziet, ziet het er veel beter uit. Die macro-foto's tonen natuurlijk alle onvolkomenheden[:(]

Zoals je zegt is het natuurlijk de realisatie van het model die het meest voldoening geeft.

Ook de logo's van rederij CMA vanop het getoonde decalvel hebben nu hun bestemming gevonden (de goederenwagens waren voordien al verbelgischt):

Dries

ERVIN

Knap werk Dries!! [;)]