Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Bert Ossevoort

Johan,
Over een oudere kleurstelling heb ik wel na gedacht ,echter heb nog geen idee over , ook zitten denken om een nieuwere kleur er aan toe te voegen zodat dit de oude kleuren worden ,en in de toekomst een trax of taurus lok in nieuwe kleur te laten verschijnen.
Ook is er kolen transport gepland [wordt komende winter opgestart] om deze afdeling een eigen kleur te geven ..ja ideeen genoeg.

Gerlof,
inderdaad daar heb ik er ook veel over gelezen ,ze hebben daar 3 manieren van hobby ,realiteit al dan niet in een bepaalde periode dus voor ons zeg maar nmbs.
de ander manier is een oude lijn laten herleven in de huidige tijd ,dus bijvoorbeeld tilburg turnhout dat daar nu gewoon grens verkeer is met huidige diesel of elektrische treinstellen,en als laatste een fictieve lijn in een bepaalt gedeelte van het land of eiland,
daaruit is dus mijn idee ontstaan ,om een fictief schiereiland  aan belgie te koppelen met een eigen maatschappij ,maar dan toch het NMBS materieel uit de verzameling ook te kunnen laten rijden.
Hierdoor heb ik geen beperkingen meer die mij door de realiteit worden opgelegd ,en misschien later een punt van ergenis gaan vormen.
Maar zal gezien de positieve reakties er hier mee stoppen past misschien beter in het draadje "?oit zal het klaar zijn"
Ben nog wat informatie aan het samen voegen en zal daar een verhaal opstaren binnekort.
Bert.

ERVIN

Wel Bert , van een origineel idee gesproken , het is ook bij mij de eerste keer dat ik hierover iets verneem , maar het idee is schitterend!! Een eigen priv?-maatschappij oprichten en dan de locs en rijtuigen in een eigen " huis-kleur" omspuiten , goed gezien hoor.[;)]

Ben benieuwd naar het vervolg-verhaal....[:p]

Johan Poelmans

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

de ander manier is een oude lijn laten herleven in de huidige tijd ,dus bijvoorbeeld tilburg turnhout dat daar nu gewoon grens verkeer is met huidige diesel of elektrische treinstellen,...

Ach, zulke zijsprongetjes moet je maken. Ik leef van de 'wat als' situaties trouwens. Wat als er in het verleden een andere keuze gemaakt is: een spoorlijn niet opgebroken maar juist gemoderniseerd, een bepaald treintype niet afgeschreven: bijvoorbeeld M2's getrokken door een reeks 62, kwestie van die toch naast een class 66 te kunnen laten rijden.

Zo geef je meer thema aan een baan waar je je niet strak aan de realiteit hoeft te houden: Wie weet is je baan in een andere realiteit w?l echt ;)

Je moet die keuzes wel wat realistisch houden: Geen enkel gezond denkend mens zou bijvoorbeeld redeneren dat stoom nog commercieel gebruikt wordt  [:D]

Michiel

citaat:
Geplaatst door Johan Poelmans

CiteerGeplaatst door Bert Ossevoort

...Geen enkel gezond denkend mens zou bijvoorbeeld redeneren dat stoom nog commercieel gebruikt wordt  [:D]

Toch wel, denk maar aan haast alle elektriciteitscentrales, van steenkool tot nucleair, die door stoom worden aangedreven. Maar als je stoomlocomotieven bedoeld, dan heb je natuurlijk gelijk. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

TreinTeLaat

> Wat de privé-maatschappij betreft: ik denk dat ik een eigen maatschappij ga oprichten voor de rails te kuizen,
zo maak ik van die roco-clean-wagens mooie wagens met een eigen kleur, en zo heb ik dan een eigen maatschappij die voor de MBS werkt :)

> Ik heb een eigen verzonnen dorp met eigen verzonnen station etc...
MAAR ik boots toch de realiteit na,
mijn dorp licht langs een bekende lijn en is uitgerust naar die lijn toe, het materieel is ook volgende de realiteit...
met dan het feit dat er op die lijn een dorp is bijgekomen waar redelijk veel treinen stoppen...

ERVIN

Mijn staaltrein is nu compleet , 11 wagons zijn allen verschillend beladen met allerhande profielen , moet zelf eerlijk zeggen dat het een mooie samenstelling is geworden..[:p]

Enkele voorbeelden....

Koen

Ziet er goed uit Erwin. Hoe zit het met het gewicht? Haalbaar voor je locs?

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

eddy

Schone sleep[:p][:p],Goe gedaan.

groeten eddy

ERVIN

Merci mannen, wat betreft het gewicht , hij is niet zwaarder dat mijn 14 wagons tellende beladen containertrein , en "ze" ( mijn locs) moeten hier ook maar eens iets doen voor hun baasje h?.[:o)]

Dus werk aan de winkel voor de Class 66'ers!![:p]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Merci mannen, wat betreft het gewicht , hij is niet zwaarder dat mijn 14 wagons tellende beladen containertrein , en "ze" ( mijn locs) moeten hier ook maar eens iets doen voor hun baasje h?.[:o)]

Dus werk aan de winkel voor de Class 66'ers!![:p]

Een idee je zou ook bv 3 77ers kunnen koppelen om een langere zwaardere trein te trekken!('t is maar een idee!).Ik ben nl van plan om met "3 77ers te rijden zoals dat vaak richting Duitsl. en Nederland gaat (2 77ers en 1 78 bij mij)
Groeten Peter[;)]

ERVIN

Ja Peter , dat gaat natuurlijk ook , in feite kan je er vanalles voor hangen h? , meestal zie ik ze met de Reeks 13 in treinschakeling.

eric

Of deze komt helpen[;)]
Zonder ASBtjes[:D] (antislipbandjes)

rixke rail

Mijn poetstrein samengesteld : de "Lux-Modellbau" slijp- en stofzuigertrein (verbelgischt) + plus een "wagon-met-railgom" plus 2 personeelwagens (Fleischmann Donderbussen).

slijpwagen

stofzuiger

gomwagen

personeelswagen 1

personeelswagen 2

Natuurlijk moet er daarnaast ook nog echt gegomd worden voor hardnekking vuil ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Eric ,
Bijzonder origineel (je moet er maar opkomen) ga je er nog verder beschrifting opaanbrengen? Misschien een idee om wagons te gebruiken(i.p.v te verkopen voor een appel of een ei) die geschonden of niet aan de hedendaagse afwerkingsgraad voldoen!
Groeten Peter[;)]

Johan Poelmans

Joepie, na lang zwoegen kan ik weer automatisch rijden in koploper! 2 schaduwstations liggen, en zijn aangesloten op bezetmeldingen. Dusja, automatisch rijden is eerder op en af pendelen :D

Alleen jammer dat ik een pak wisselaandrijvingen tekort kom, en alle wissels op 'defect' staan in koploper [}:)]

Binnenkort aan de klimspiraal beginnen ;)