Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Type 21/27/12 van LS

Gestart door Fretbol, 25 juni 2008, 11:50:48 AM

Anarchy

Ja Jurgen,

Hopelijk is die automatische koppeling in model functioneel. Afwachten zeker [:o)]

boke

Komen er ook (gewone) locs van het type 21/27 (tijdperk 5) uit zonder die speciale koppeling of anders gesteld: welk is het verschil tussen tijdperk 4 en 5 voor de goederendiensten [?]

Anarchy

De 'gewone' 21/27 in tijdperk 5 komen onder de nummers 2118, 2151, 2729, 2760. Je kan beiden gebruiken voor goederendiensten h?. De tijdperk 4 versies tot ergens begin jaren '90.

the_gold

Ik hoop dat die koppeling dan gewoon afschuifbaar is en te vervangen is door een gewone koppeling. Waneer dat je dan weer met de m6 wil rijden gewoon de koppeling erweer op schuiven.

Fretbol

citaat:
Geplaatst door the_gold

Ik hoop dat die koppeling dan gewoon afschuifbaar is en te vervangen is door een gewone koppeling. Waneer dat je dan weer met de m6 wil rijden gewoon de koppeling erweer op schuiven.

Het zal vrees ik toch iets ingewikkelder zijn dan dit, de 27's met dergelijke koppeling hebben aan de kant van de grote koppeling namelijk ook geen buffers meer. Er zijn nog meer verschillen zoals de bevestigingspunten en de hoogte van de koppeling.

Fretbol [;)]

Anarchy

citaat:
Geplaatst door the_gold

Daar moet je niet op hopen. En waarom zou dat moeten? Je hebt geen automatische koppeling nodig indien je in trek-en-duw met M6 wil rijden. Je moet enkel een 27 met MUX hebben. Als je zoals op de relatie Knokke/Blankenberge - Tongeren met twee stammen wil rijden heb je een automatische koppeling nodig om in het midden de koppeling tussen M6 stuurrijtuig en 27 te verzekeren. Dus als je geen gepruts met die koppeling wil zal je een 27 MUX zonder die automatische koppeling moeten zoeken. Door LSM is deze enkel aangekondigd in een pakket met drie M6 rijtuigen. Zo heb je dan een gewone schroefkoppeling langs beide zijden.

boke

Waar halen jullie toch al die informatie over wat LSM aankondigd? Op hun site is, volgens mij, niet veel te zien van die aankondigingen. [:I] En op de site van Tufken stonden er wel een hele reeks, maar die zijn nu ook verdwenen... [:(]

B-Modelbouw

Uit de kataloog van LS Models ... Simpeler kan het toch niet[:p]

Anarchy

Kijk eens aan! Ik ben in blijde verwachting! [:p]

Jurgen

Hoe was het weer juist? Tot wanneer hebben de reeksen 21 en 27 rondgereden zoals ze nu in model komen?
Tijdperk 4, maar welk jaar was dat dan ongeveer? Ik dacht dat het vermeld werd in dit draadje, maar ik kan het niet meer terug vinden. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Jurgen,

Hierboven op deze pagina nog heb ik dat eens vermeld. Volgens mij (na het bekijken van foto's) moet dat ergens begin jaren 90 geweest zijn.

Break302

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Kijk eens aan! Ik ben in blijde verwachting! [:p]

Mag even opmerken dat dit niet de oorsp(r)onkelijke versie is die LSM hier uit brengt !
Er zitten namelijk 2 fouten op hier voor !
De antene stond er van fabriek uit niet op !
De bescherming rond de vulling van de zandbakken is pas in de jaren 90 er op gekomen !
Pas op ik breek dit model hier niet af maar het is niet de 1ste uitvoering, die moet zijn zoals het model van Lima !

Break 302

dgrr57

Inderdaad. LS Models zou beter zeggen : oorspronkelijke versie na eerste revisie [;)]

Op blz. 4 van deze draad heb ik een foto geplaatst waar men de 2706 ziet in oorspronkelijke versie [:)]

Maar zoals Break 302 zegt : dit is een heel schoon model [:p]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Jurgen,

Hierboven op deze pagina nog heb ik dat eens vermeld. Volgens mij (na het bekijken van foto's) moet dat ergens begin jaren 90 geweest zijn.

Oeps, ik had erover gekeken. [:I] Ik voel me ineens zo dom. [xx(]
Bedankt om het toch te herhalen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy