Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Type 21/27/12 van LS

Gestart door Fretbol, 25 juni 2008, 11:50:48 AM

Ludwig

#105
Goed om te lezen dat er nog mensen zijn die mijn mening delen. [;)]        
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Wel als ik het model niet eerst mag bekijken voor ik beslis dan moet ik het gewoon niet meer hebben.
In dit geval is dat niet erg want dit model stond niet op mijn verlanglijst.
Maar al L.S. Models zo wil zaken doen dan is dat zonder mij als klant.
Ik krijg het gevoel met deze manier van werken door L.S.Models dat men mij als klant onder druk wil zetten en weet je, dat werkt niet voor mij.
Tjonge, waar is de tijd dat je op je gemak wat modellen kon bekijken in de vitrine van de winkel voor je besliste wat je ging kopen, gaat dit tot het verleden behoren?
Groeten
Ludwig


In ??n woord : JA en zeker als die modellen van Ls komen,jammer maar helaas maar het is niet anders.Langs de andere kant,de tijd dat we alle Belgisch materieel konden kopen wat op de markt kwam is ook voltooid verleden tijd.
Iemand die het tegendeel beweerd is ofwel een leugenaar ofwel iemand die zichzelf te kort(moet)doen om dit te blijven betalen.

Gerrit  






Ben ik nu echt de enige die een modeltreinwinkel binnenstapt voor een koppeling en naar buiten komt met een wagon of loc die hij toevallig in de winkel heeft zien staan.
Dat kan ik moeilijk geloven.
Deze toevallige aankopen worden met deze werkwijze wel onmogelijk gemaakt.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Brunel

#106
Wat jullie van LSM verlangen is dat ze grotere series maken die dan langere tijd in de winkels verkrijgbaar zijn.
Beseffen jullie eigenlijk wel dat jullie daarmee van LSM en de winkeliers verlangen om maar flinke renteverliezen voor hun rekening te nemen met nog het risico dat er uiteindelijk moet worden gedumpt?
Kan wel, maar dan zullen de adviesprijzen beslist hoger moeten zijn.

cyberbeast

#107
Ik heb geen ezel in mijn tuin staan en dit wordt voor de komende tijd de laatste lok die ik ga kopen helaas. We gaan binnenkort een huis kopen en dan kun je alle centjes gebruiken.

Uit ervaring weet ik dat LS uitstekende producten levert. Omdat de 27 op esthetisch vlak een van de mooiste loks is voor mij persoonlijk heb ik die blind besteld.

Mocht LS nu een bedenkelijke reputatie hebben, dan had ik die niet gekocht. En dan mistte ik waarschijnlijk deze lok. Ik kan jullie denkwijze perfect volgen.
 

Rochevalien

#108
LSM produceerd ook Franse en Duitse modellen en die markt is 10x groter dan die in Belgie.Daarbij is lang nog niet elk Belgisch model uitgebracht.

Gerrit

FREMO e.V. - afd België

#109
Hallo,

N E E N, jullie zijn niet alleen [^]

Ik koop ook geen "kat in een zak", doch heb ik dat onlangs toch moeten vaststellen met een
ROCO / ModellEisenbahn model (45533).

Als ik geen model kan vasthouden, bekijken, vergelijken (model & prijs), dan heeft de fabrikant van dit model er ??n klant minder.

Ik koop geen model op een tekening of op foto's, dit kan zwaar verschillen.

Ik zie wel in de toekomst, die zal later wel GOEDKOPER op de markt verschijnen, nieuw als 2de hands, dus ook een minder diepe put in de financies. Er is een spreekwoord die zegt; Wie wacht wordt geacht.

Mvg
Herman

 

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

mini-bs

#110
allez voorruit, toch eerst effe rekenen:

het risico dat je loopt als je op foto bvb een 15 bestelt(de):

verkoopprijs 168 euro
stel hij is toch niet wat je er van verwacht, dan kan je'm tweedehands nog zeker kwijt tegen bvb 75 euro.
netto jaarlijks inkomen van een gemiddeld gezin = 17000 euro ?
Dus het risico dat je loopt bedraagt minder dan (168-75=93euro)x100/17000 = 0.54%...


het risico dat volgens jullie de mensen van LS zouden moeten nemen:

ze verkopen nu 500 stuks, dus laat ons aannemen dat je dan nog eens dat aantal extra moet in de rekken gaan leggen om het keuren toe te laten...
Laat ons aannemen dat daarvan de helft zeker ook meteen verkocht geraakt, dan is het risico dus een goeie 250 exemplaren van dat modelletje.

De verkoopprijs bedroeg 168 euro, dus zonder btw 140 euro. In het beste geval nemen de handelaars dan de stukken binnen tegen 70 euro (vermoed dat de winstmarges kleiner zullen zijn, en de kost voor de producent groter).
Als we uitgaan van een winstmarge van 20% voor de producent, dan blijft er nog 56 euro te investeren per locje.

Het risico in het gunstigste geval stelden we op 250 onverkochte locs, goed voor een investering van 14000 euro.
Van de 15 zijn 3 verschillende versies gemaakt, maar er zijn toevallig ook 3 managementsleden/investeerders, dus elk staat borg voor die 14000 euro.

De winst op die 750 wel verkochte exemplaren hadden we berekend op 14 euro, dus 10500 euro in het totaal...

Stel dat elke vennoot een goeie vrouw heeft die zorgt voor dat inkomen van 17000 euro, dan halen die twee dit jaar samen 27500 euro binnen.

Het risico dat ze echter gingen lopen is 14000 euro, dus een goeie 50%.  
Toch wel wat anders dan die 0.54% die je zelf riskeert bij bestelling (niet eens vooruitbetaling).

Eigenlijk ligt het risico nog een heel stuk hoger voor de producent en lager voor de besteller. Stel dat de chinezen kleurenblind zijn en rode 15'en opsturen ipv blauwe,
dan krijgen ze bij LS er mss nog 100 verkocht (als rariteit), goed voor een risico van hou je vast:  900 x 56 - 100 x 14 = 49000 euro.
Per persoon ! (want alledrie de versies bleken rood geverfd te zijn)
En jouw re?el risico als besteller is dan eigenlijk 0, want je had een blauwe besteld en hoeft die rode niet te kopen.



 

Rochevalien

#111
Wel Mini,ik vindt dat een knap staaltje denkwerk maar je maakt toch een paar foutjes.
1. een lok van 168? (of een andere recente lok) haalt volgens mij MOEITELOOS zijn originele verkoopprijs als je die op bv E-bay verkoopt.Of het moest zijn dat een of andere winkelier beslag heeft kunnen leggen op een paar paletten en aan spotprijzen kan verkopen.
(Moet ik nog zien gebeuren met LSM loks )
2.stel dat de Chinezen kleurenblind zijn ,de belgische opdrachtgever zal NOOIT OF NOOIT een lok met grove produktiefouten aanbieden,zelfs niet tegen dumpingprijzen.
3.Iemand die "blind" koopt of iets besteld zonder het eigenlijke model gezien te hebben ,moet dikwijls g??n voorschot betalen .Wat is dan het risico voor de koper??? NUL KOMMA NUL.
Bovendien kan de koper toch nog wel (op het laatste moment) zijn bestelling annuleren.De verkoper raakt die lok wel aan iemand anders kwijt gezien de beperkte produktie.
Volgens mij hebben loks die maar in beperkte aantallen geproduceerd zijn wel degelijk een meerwaarde(verzamelwaarde) omdat de vraag altijd groter gaat zijn dan het aanbod en een herproduktie altijd onzeker is.

Gerrit


Ludwig

#112
Als ik dit allemaal lees dan begrijp ik niet waarom er nog modeltreinwinkels moeten bestaan.
Wat gaan deze mensen in de toekomst in hun vitrine leggen, wat folders met aangekondigde modellen misschien?
Hoe gaan de mensen dan nog ge?nteresseerd geraken in onze hobby?
Veel nieuw cli?nteel zal er op deze manier van werken niet meer bijkopen.
In ieder geval zijn er toch nog winkeliers die de laatste tijd fors in hun winkel hebben ge?nvesteerd, dus zij zien blijkbaar nog wel toekomst in de winkelverkoop.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

tufken

#113
Tot nu toe hebben we nog alleen maar lof gekregen op de 21-27 van LS models,al enkele tientallen mails

een vb.

Gachte mensen,

Toen ik  locomotief NMBS 2748 op de rails zette, werd droom werkelijkheid. Eindelijk! Ik heb ermee proefgereden. De rij-eigenschappen zijn soepel, acceleratie en afremmen geschieden gelijkmatig en de loc kan zowel heel langzaam rijden als heel snel.  Net wat ik moet hebben!
In beide rijrichtingen levert de machine gelijke prestaties.
Vervolgens heb ik twaalf personenrijtuigen erachter gekoppeld en ben dit elegante trekpaard opnieuw gaan testen. Eerst langzaam rijden en daarna sneller. De testrit met dit aantal wagens is evenzeer probleemloos verlopen en zonder enige moeite neemt de 2748 deze sleep zowel door krappe als wijde bochten.
Kortom een machine om trots op te zijn! En wat is de afwerking mooi! Beide locomotieven lijken welhaast gedetailleerder en strakker te zijn uitgevoerd dan de modellen van M?rklin.
Op dat vlak mag LS-models Exclusive zich dan ook echt "exclusief" noemen!
U begrijpt dat ik bijzonder gelukkig ben.

Ook de 2135 is binnen korte tijd aan zijn inrijdperiode toe. Wanneer ik tijd vrij heb, ga ik ook die loc in laten rijden. Ik hoop dat deze het net zo mooi presteert. Een grandioze aanwinst en verrijking van mijn modeltreinhobby en ik denk dat velen zich  net zo gelukkig zullen voelen als ik. Per slot van rekening heeft de modeltreinwereld twintig jaar op een NMBS-loc van dit type zitten wachten dat echt van goede kwaliteit is (Lima was LS al voor, maar de afwerking en rijprestaties nodigden niet direct uit tot serieuze aankoop).



Tot slot ben ik bereid  u allen zeer prettige en gezellige kerstdagen toe te wensen en ik hoop dat u erin slaagt de winkel met vrolijk fonkelende kerstversiering en -verlichting op te vrolijken. Dat kunnen we in deze donkere dagen goed gebruiken. En bovendien wil ik u voor deze dagen en in het aanstaande  jaar een voorspoedige omzet toewensen.

Zeer hartelijke groeten van


KM
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Brunel

#114
Nee, want er zijn fabrikanten die het anders doen en blijven doen en dat is goed. Maar die brengen eens in de 10 jaar iets echt nieuws naar Belgisch voorbeeld uit. Ik heb het dan niet over de zoveelste net niet kloppende kleurvariant van een Duits model. Maar over een model dat helemaal nieuw wordt ontwikkeld en waarbij dus een groot financieel risico wordt genomen.

LSmodels heeft een manier van zaken doen ontdekt waarmee het economisch rendabel wordt om aan de lopende band nieuwe modellen naar Belgisch voorbeeld te ontwikkelen. Daar hoort beperkte voorraadvorming bij, opdat het kapitaal kan worden gebruikt voor de ontwikkeling van nieuwe modellen in plaats van letterlijk op de plank te blijven liggen.

Het is het een of het ander. Wat je wil.

Overigens denk ik niet dat LSM al die mallen eindeloos zal laten liggen verstoffen. Tegen de tijd dat ze zo'n beetje alles hebben gemaakt, kunnen ze weer van voren af aan beginnen. [:D]

Ludwig

#115
Tufken, niemand heeft hier ooit beweerd dat de modellen niet in orde zouden zijn h? [;)]
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

krispy

#116
na al de reakties eens rustig doorlezen te hebben , wil ik volgend kwijt:

Voor deze reeks is het echter niet te laat [;)]( volgens de site van Tufken ), men kan nog altijd een bestelling plaatsen voor levering in feb 2009 ( dus 2 kleine maanden ) van deze modelen , blijkbaar is nu niet alles geleverd ( geproduceerd ) als ik dan goed begrijp

Dus niet wanhopen voor diegeene die nu niet aan bod zijn kunnen komen
( ik zit te wachten op deze van TP V [:p] )

Wat ik echter wel spijtig vindt is het niet op het voorhand kunnen gaan snuffelen , men mag blijkbaar niet meer twijfelen [}:)], of men loopt bepaalde dingen mis , wat niet wil zeggen dat ge alles moet kopen wat er op de markt komt , dat moet ge voor u eigen uitmaken

En ja ik begrijp diegenen die geen kat in een zak willen kopen , zelfs de besten kunnen al eens iets tegenvallend leveren [xx(]

Maar blijkbaar loopt het bij LSM altijd zo'n vaart , neem nu de 18 reeks , die was ook onmiddelijk bij hun weg , maar op de beurzen ( woluwe enz.. ) komen we ze nog veel tegen , blijkbaar zijn er winkeliers die er genoeg indoen , om zeker niet onmiddelijk zonder te zitten

En ach is eentje missen zal ook zo erg wel niet zijn, dan is er weer chash vrij voor de volgende[:p]

Weet er iemand wanneer ongeveer TP V aan uitlevering toe is ?
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

tufken

#117
Iedere winkelier zal ze wel in de vitrine staan hebben, die kan je al gaan bekijken en eens in de handen nemen.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


mini-bs

#118
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Wel Mini,ik vindt dat een knap staaltje denkwerk maar je maakt toch een paar foutjes.
1. een lok van 168? (of een andere recente lok) haalt volgens mij MOEITELOOS zijn originele verkoopprijs als je die op bv E-bay verkoopt.Of het moest zijn dat een of andere winkelier beslag heeft kunnen leggen op een paar paletten en aan spotprijzen kan verkopen.
(Moet ik nog zien gebeuren met LSM loks )
2.stel dat de Chinezen kleurenblind zijn ,de belgische opdrachtgever zal NOOIT OF NOOIT een lok met grove produktiefouten aanbieden,zelfs niet tegen dumpingprijzen.
3.Iemand die "blind" koopt of iets besteld zonder het eigenlijke model gezien te hebben ,moet dikwijls g??n voorschot betalen .Wat is dan het risico voor de koper??? NUL KOMMA NUL.
Bovendien kan de koper toch nog wel (op het laatste moment) zijn bestelling annuleren.De verkoper raakt die lok wel aan iemand anders kwijt gezien de beperkte produktie.
Volgens mij hebben loks die maar in beperkte aantallen geproduceerd zijn wel degelijk een meerwaarde(verzamelwaarde) omdat de vraag altijd groter gaat zijn dan het aanbod en een herproduktie altijd onzeker is.

Gerrit





hey tufken,
die lage prijs was er gezet om het maximale risico in te schatten hoor , in realiteit zou het raar moeten lopen om tegen dumpingstarieven ls'en te vinden. En zoals je zegt is het risico voor ons bestellers idd uiteindelijk 0, want jullie handelaars dragen het. Uiteindelijk moeten jullie vertrouwen op de goede trouw van de klanten. Als wij uiteindelijk de koop afblazen moeten jullie een andere klant vinden.

Merci voor het vertrouwen!
 

chef garde

#119
Tis een marketingstrategie gelijk een ander dat die van LSM gebruiken, en kan ze geen ongelijk geven, mooi de wetten van vraag en aanbod volgen.  Stel dat ze de 21-27 en masse produceren dan zou het een paar jaar later eindigen als de 77-78 van Mehano die aan "dumpingprijzen" de deur uit moeten.  Ikzelf heb er geen gekocht, paste niet in mn budget nu, maar woensdag zag ik de 2703 van Homer op de clubbaan rijden, en reken maar dat er een 27 (en misschien 21) in het budget van februari staan!!  192,00 euro is een pak geld en ge kunt daar veel andere dingen meedoen, dat is dan weer iets dat elk voor zn eigen moet uitmaken, maar mij lijkt het een faire prijs voor een prachtige lok.  En LSM zou ongelooflijk onnozel zijn om de lok niet meer uit te brengen als hun eerste verkoop zo'n succes was!!  

Graag had ik nog eens geweten welke nummers (en van welke standplaatsen) nu precies nog verschenen zijn, de 2703 (Brussel-Zuid), de 2135 (??), ...  Khoop dat de volgende lichting 21's van Oostende kunnen zijn en de 27's van Kinkempois ...