Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

Type 21/27/12 van LS

Gestart door Fretbol, 25 juni 2008, 11:50:48 AM

Fretbol

Hallo,

Op diverse websites en folders zijn reeds de bestelnummers te zien van de locs type 21/27/12 die LS Models gaat uitbrengen.

Waarschijnlijk zullen ook deze LS modellen heel snel uitverkocht zijn dus is het misschien aan te raden om nu alvast ??n of meerdere locs te reserveren.

Ik had echter graag geweten wat ze nu precies bedoelen met "oorspronkelijke versie" en "actuele versie". Ook is bij enkele modellen te zien dat ze worden uitgebracht in tijdperk IV-uitvoering, anderen dan weer in tijdperk V-uitvoering. Wat zijn hier dan precies de verschillen. Als ik bvb een loc bestel met vermelding "oorspronkelijke versie", is die versie dan niet meer actueel?

Ik ben namelijk het meest ge?nteresseerd in modellen die ook nu nog dagelijks rondrijden op onze sporen.

Weet iemand hoe het nu precies zit met deze vermeldingen?

Fretbol ;)

Anarchy

#1
Fretbol,

Ik denk dat de voornaamste verschillen tussen de TP IV en TP V modellen zijn dat er bij de TP IV modellen afwezigheid is van de sonorisatiekabel en de antenne op het dak. Als je de huidig rondrijdende versies wil al zeker TP V dus. De verschillen tussen "oorspronkelijk" en "actueel" liggen volgens mij eerder bij de bouwschijven. Hiervan ben ik wel niet zeker. Maar ik denk als je een TP V "oorspronkelijk" naast een TP V "actueel" zal zetten dat er niet echt veel verschil zal op zitten. Ik kan het mij niet direct voor de geest halen wat het verschil daar zou kunnen zijn.

Fretbol

#2
Dat zou best kunnen.

Ik zal dus in elk geval moeten wachten op een tijdperk V uitvoering.

Ik dacht dat bij de eerste modellen die geleverd zullen worden geen enkel tijdperk V model zit?

Fretbol [;)]

stefanic

#3
Fretbol,
Kan je eens enkele adressen van 'diverse websites' doorgeven.

Ik vind enkel wat -bruikbare- info op de website van een winkelier in de buurt van Antwerpen.

Maar wederom dezelfde zever: als we dergelijke loc(s) willen zouden we dus weeral iets moeten bestellen waarvan we nog niks gezien hebben (ik kan me enkel een CAD-tekening van een kap herinneren), zelfs geen proefmodel.[V]
Ik zal dus bij verschillende winkeliers (er zijn er altijd die beweren dat zij de laagste intekenprijs hebben, tot het zover is... daar bestel ik dus niet...) alle modellen bestellen en achteraf wel zien wat en bij wie ik ook effectief koop...[^]
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

Fretbol

#4
Op de website van Vanbiervliet is in de PDF-folder met inschrijvingsprijzen voor 2008 een pagina voorzien met de 21/27 van LS.

Ook bij Tufken zijn de eerst modellen reeds te bestellen.

Op de website van LS zelf staan ze uiteraard ook, en op de website van De Pijl (http://www.de-pijl.info/Nieuwigheden_2008.htm) vond ik de meest complete info ivm deze modellen. Daar kan je bvb al zien welke nr's er voorzien zijn.

Of alles correct is weet ik echter niet. De info is inderdaad erg schaars en om nu zomaar een bestelling te plaatsen voor modellen die je niet eens deftig op voorhand kan bekijken [xx(]

Fretbol [;)]

B-Modelbouw

#5
Misschien is het verschil tussen een versie van tijdperk IV en V in model helemaal niet zo groot, en gaat het enkel om een andere schildering ... Met en zonder Magelan-Logo

Wie zal 't zeggen, we wachten af ... In ieder geval is mijn reeks 11.8 besteld (De LIMA brandt toch een van de dagen uit [}:)]), en vervolledigd de Benelux-trein.


Even een vraagje; Worden de reeks 21 en 27 ook in goederendienst ingezet ?

dgrr57

#6
Ik weet dat de zoek-funktie van dit forum slecht/niet werkt, maar er bestaat al een volledige topic over die modellen : HIER, met uitleg en foto's van prototypes [;)]

Fretbol

#7
citaat:
Geplaatst door maxim

21 en 27 werden vroeger actief in de goederendienst ingezet, sinds de komst van de M6'en zitten de meeste echter op de passagiersdienst (hetzij M6, hetzij M4).
Maar als je z???r veel geluk hebt kan je nu (2008) zelfs nog een 21 of 27 tegenkomen met een goederentrein.



Bij ons in Kortrijk worden vrij regelmatig containertreinen tussen Moeskroen en Antwerpen Noord verzekerd met een 21/27. Er rijden bijna dagelijks nog dergelijke treinen heen en weer. Een groot deel van de goederendiensten vanuit Kortrijk worden gedaan met een 12 omdat die locs op het Franse net kunnen rijden en er dus geen locwissel nodig is aan de Franse grens.

Fretbol [;)]

ERVIN

#8
Ik heb nog maar ??n keer het geluk gehad om een reeks 12 te fotograferen, hier zie je hem bij zijn doortocht te Berchem, midden mei van dit jaar (2008)


jan77

#9
Bij mijn weten vertrekken er op Antwerpen Noord genoeg goederentreinen met een Type 12
Gr Jan

B-Modelbouw

#10
De reeks 12 kom je inderdaad vaak tegen met goederen, de reeksen 21 en 27 wist ik eigenlijk niet zo.

De meetwagen van de NMBS rijdt die ook niet tussen twee 27'ers ???
Ik dacht deze afgelopen winter hier wel eens voorbij te hebben zien komen op Lijn 12.

prulleman

#11
De oorspronkelijke versie heeft g??n aircondition. Deze kast met ventilator is maar in 2003/2004 aangebracht. Misschien zit ik er een jaartje naast, maar toch niet meer. En sinds een goed jaar hebben ze ook de magelan-sticker.

Anarchy

#12
citaat:
Geplaatst door prulleman

De oorspronkelijke versie heeft g??n aircondition. Deze kast met ventilator is maar in 2003/2004 aangebracht. Misschien zit ik er een jaartje naast, maar toch niet meer. En sinds een goed jaar hebben ze ook de magelan-sticker.



Bij mijn weten is de airco installatie op 21/27 nog recenter dan dat, nee?

prulleman

#13
De eerste (een 21)is in 2003 aangebracht buj wijze van proef. Ik weet de nummer niet meer. Ik ben nu niet meer 100% zeker van het jaar, maar ik zal er niet ver naast zitten[:D]

Anarchy

#14
http://modeltrein-paradise.be/images/27...a.jpg

Voorzien voor september. Zullen wel de TP IV versies zijn veronderstel ik.