Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Peter

Koen, het wordt hoe langer hoe mooier.
Zou er jaloers op kunnen zijn  ;) ;) ;) maar ik heb zelf geen plaats voor zelfs een kleine baan
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

De laatste weken nog wat aan de Helix gewerkt. Het laatste niveau is gelegd. Op de foto is het voorlaatste niveau te zien. Nu nog het schaduwstation boven de lichtbakken maken en de tweede spiraal om terug te dalen.
Verder is mijn mechanisch sein binnen gekomen en geplaatst. De voetplaat moet nog gemaskeerd worden.
Wordt vervolgd.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

Koen

Na een wat vakantie heb ik dit weekend nog wat details aan de stationsomgeving aangebracht.

Groetjes,
Koen

De Franse politie is ook van de partij ...

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Net zoals op vele plaatsen in Frankrijk is er ook hier een drinkfontijn aanwezig zodat reizigers zich te goed kunnen doen aan fris water.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Tja, en net zoals in België ontsnappen we in Frankrijk niet aan de parkeerautomaten.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Moesten we niet beter weten, zouden we denken dat we in België waren. De biervaten staan klaar voor het nuttigen van een frisse pint na een lange treinrit.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

De Franse autoriteiten doen er alles aan om de stationsomgeving net te houden. Ze hebben dan ook nieuwe vuilbakken geplaatst in de hoop dat de reizigers hun afval hierin deponeren.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

Floris

leuke details!

just4fun

Dit soort details maken een baan af.
Paul

Koen

Bedankt mannen,

Ik probeer een zo realistisch mogelijke baan op te bouwen. Er moeten nog veel details geplaatst worden maar ik wissel wat af met het "grovere" werk. Er moet nog immers een tweede Helix gebouwd worden en een schaduwstation boven de huidige modules.
Nog veel werk dus  :) .

Groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Het is weer een heel tijdje geleden dat ik nog iets gepost heb. Intussen heb ik niet stil gezeten.
Vooral de helixen hebben zeer veel tijd gevraagd.
De sporen liggen op beide helixen tot op het hoogste niveau (en zijn reeds te berijden).
Voor de rest is alle schrijnwerk afgewerkt.

Het hoogste niveau ligt op 2m05. De buis is de afvoer van de spuitcabine dat ik gemaakt heb.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Op niveau van 1m20 waar een draaischijf moet komen.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Nog een beetje geduld en ik kan volledig rond rijden  :) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

mahtoska1

Amaai, grootse werken. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Koen

Ik hou jullie wel op de hoogte  ;) .
Op het hoogste niveau komt er geen landschap maar puur sporen en wissels.
Dus veel meer dan wat sporen gaan er niet te zien zijn  :) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

just4fun

Indrukwekkend!
De caravan kan toch nog buiten?
Paul

Koen

Gelukkig wel  :D .
Mijn oorspronkelijk idee was om de baan verder in takelbare modules te bouwen (rond de caravan). Alleen was het te complex om een stabiele ophanging te bouwen. Bovendien hangen de ophangingen van de poort in de weg om dit te realiseren.
Dit is dan uiteindelijk het compromis dat ik met mijn echtgenote bereikt heb  :) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Na vele maanden werk, hebben we eindelijk kunnen proefrijden.
De hele helix werkt naar behoren. Om er zeker van te zijn dat er geen slechte contacten zijn, is elk spoor afzonderlijk aangesloten.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Filmpje van de testrit

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

DFS


Bundesbahnfreak

indrukwekkend!
Ook naar den TSM naar school geweest zeker  8)

grtn

Rudy

Koen

Citaat van: Bundesbahnfreak op 21 februari 2024, 12:00:55 PMindrukwekkend!
Ook naar den TSM naar school geweest zeker  8)

grtn

Rudy

Inderdaad  ;D
Nooit te oud om te leren