Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Lisette

Gestart door 55erke, 03 juli 2022, 22:54:19 PM

Alan On Track

Prachtige baan is dat weer aan het worden, en het gaat inderdaad mooi vooruit zeg! Ik ben jaloers op de lengte van je opstelsporen.
Modelbouw is een kunst

evan

#61
Ferme update weer Johan!

Vraagje bij die eerste foto waar jouw toekomstige heuvelrug op komt.  Die twee verdiepen die er onder zitten, ga je daar ten allen tijde nog bij kunnen?  Op de foto is dat moeilijk af te leiden en het is wel een serieus aandachtspunt.  Ontsporingen zijn niet zo zeer een groot risico, maar wel een stilgevallen trein waar je niet bij kan....
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

55erke


Hoy Evan

Bedankt voor je bezorgdheid,  je ziet het idd niet goed op de foto maar er is wel degelijk ruimte tussen de muur en de baan. Een locje een tikje geven of eens met een blokje over de rails gaan is perfect mogelijk. Ik waak er goed over dat ik overal nog aankan. Met een stok een trein ervanonder duwen daar gaan we niet mee beginnen 😄

Groetjes
Johan

evan

Top!

Geniet van je rijdende treinen ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Geert

Citaat van: 55erke op 13 januari 2023, 00:59:37 AM

Ik heb een deel van marklin c rails gerecupereerd en omgebouwd naar 2 rail , dit door de middenrail er onder uit te trekken en 2 knipjes in de railverbinders.  De wissels ombouwen dat gaan mijn petje te boven en dus deze zijn vervangen door trix wissels.

In de zichbare gedeelten komt roco line rails.

Als de c rails in het niet zichtbare deel komen, is het dan nodig de middenrail eruit te halen?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Herwig

#65
     er bestaan (bestonden) van die overgangs raillasjes van code 100/2.5mm (bijv. oudere Roco code 100)  naar  code 83/2.1mm (bijv. RocoLine)
     zijn die ook bruikbaar om van Märklin C (code 90/2.3mm) naar Trix (code/83 2.1mm) te gaan   ?             minder getik       

55erke


Merci voor het meedenken,
De trix en marklin c rails hangen aan elkaar via hun bedding en hebben dus geen raillasjes of railverbinders.

Maar het verschil en het getik is echt minimaal en niet storend.

In principe hoeft de middenrail idd niet verwijderd te worden
Enkele gerichte knipjes kunnen voldoende zijn.
Maar ik heb maar ineens de verbindingen en middenrail er in een keer uit gehaald.

Groetjes
Johan

Herwig

    Overgangsrail van Trix van/naar Fleischmann Profi bestaat wél.         https://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/8/360995_c.jpg
    Maar aangepaste Märklin-C met Trix combineren is blijkbaar  'not (never) done'    ;)

55erke

#68
Ah , wie heeft er overgangsrails nodig , beetje knutselen en je kan alles aan mekaar hangen  ;)


Groetjes
Johan


55erke



De prachtige 2363 ( van biervliet )  is net hersteld en mag dus wat rondjes rijden.
Om de E- locs in hun juiste omgeving te kunnen laten zien zal het nog wel even Wachten zijn.
Enkel het bovenste 3 de niveau krijgt bovenleiding en dat zal nog best wat duren eer dat dat af is  :)


20230121182546_IMG_1401 by Modelspoorbaan  Lisette, on Flickr

Maar de Diesels kunnen uiteraard al naar hartelust rondtoeren  8)

5521 en 5503  (omgebouwd en omgenummerde marklin/trix modellen)

20230121183108_IMG_1404 by Modelspoorbaan  Lisette, on Flickr

Groetjes
Johan



55erke

Ondertussen in Lisette ;

Na wat omnummeringen had ik geen 5541 meer , dat moest even rechtgezet worden;

Nmbs 5541 by Modelspoorbaan  Lisette, on Flickr


De nog witte Heuvel achter Lisette krijgt vorm.
Deze word later in mooie herfstkleuren gehuld;

Nmbs 5506 by Modelspoorbaan  Lisette, on Flickr

De perons krijgen later nog een laagje rode grevel.

Nmbs 5541 en 5539 by Modelspoorbaan  Lisette, on Flickr


Mijn containertrein groeit gestaag ;

Nmbs 5529 b models by Modelspoorbaan  Lisette, on Flickr


Groetjes
Johan



mahtoska1

Mooie vooruitgang!

stoomlokje

Die mooie natuurstenen wanden , van welk merk zijn deze, en war te verkrijgen?
grtjs,
Saskia

55erke


Hoy,
Deze zijn mooi op maat zelf gemaakt.
In pluimkarton. Ik ben er best tevreden ovet al kunnen ze nog wel wat fijner.
De huidige fldie ik maak zijn nog beter. Mischien vervang ik deze op een dag nog wel eens.

Groetjes
Johan