LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Floris

Citaat van: Michiel op 31 december 2021, 20:53:11 PM
Betreffende het "stroomlijnen" van Peco, had ik een paar jaar geleden illustraties gezien van ergens in de UK, waar men de dwarsliggers van de dwarsliggermat van elkaar scheidde, en dan de wissel heel lichtjes kon buigen. Niet veel, maar voldoende om het verschil te maken in bepaalde omstandigheden. Ik heb het zelf nog niet gedaan. Maar in dit geval denk ik aan het meebuigen van de Y-wissel om de knik deels op te vangen. Maar nogmaals, dat is niet voor meteen.
ja wissels zo verbouwen werkt wel, heb t laatst een keer geprobeerd op een heel scherp kort Y-wisseltje, baal ervan dat ik t niet eerder deed want de krapste peco-wissels zijn flink ruimer dan de wissels die in t echt bij cockerill lagen, grootschalig Y-wisseltjes ombouwen tot rechte wissels met heel scherp afbuigend spoor was dus beter geweest. Bij die heel korte wisseltjes moet je de boel wel flink scheef trekken en moet je wel wat rotzooien om alles te laten werken, maar bij die lange wissels zoals jij hebt valt t volgens mij allemaal wel mee.
Ik zou je wel aanraden een en ander binnenkort te fixen want als zo'n wisselstraat je nu al niet bevalt wordt dat alleen maar erger naarmate de omgeving mooier wordt

Michiel

Je hebt wel een punt, Floris. Uitstellen maakt het alleen maar lastiger om het nog te corrigeren. Mogelijk dat het een van de volgende weken aangepakt zal worden... of toch een poging, en ziet of het iets wordt.

Ondertussen nog steeds bezig met het schaduwstation en de ingewerkte keerlus. Vorderingen zijn er wel, maar klaar is het nog niet.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

't Is in elk geval netjes uitgedacht en uitgevoerd.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Floris

Tis gewoon een beetje proberen hoe je nu tegen je modelbaan aan kijkt. Is het steeds "jamaar.... meh..." dan gewoon als je je dat realiseert die wisselstraat aanpakken, tis zo'n klus als de afwas denk ik, dies vantevoren een stuk erger dan achteraf en heb je ook ineens een stuk minder behoefte om de keuken te mijden. (ik weet dat, want ik heb de afwas niet gedaan en dus vandaag de lunch maar overgeslagen want t brood ligt in de keuken :-X Maar uh ja, gister 100km gefietst dus ik ga vandaag gewoon geen pest uitvoeren.)

Michiel

Vandaag was het weer een gewone werkdag. Toch wel een beetje balen. Maar deze avond toch wat verder geprutst aan de schaduwzijde van de baan. Nog even, en we zijn rond met de sporen. Daarna alles bekabelen en aansluiten, en dan proefrijden. Er is licht aan het eind van de tunnel...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Korte update van het noordelijk schaduwstation:
- houtwerk: check!
- sporen: check!
- bedrading: todo
- keerlusmodule: todo
- wisselaandrijving: todo
- besturing: todo

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Geert

Ik ben telkens verbaasd hoe klein N spoor is ... (in vergelijking met het gereedschap)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

steamdriven

Voor deze thread onterecht van de eerste pagina van deze rubriek zou verdwijnen zet ik hem met deze post nog eens terug bovenaan.
Hou de moed erin, Michiel! :)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Hallo Bart, ik hou een serieuze modelbouwpauze wegens nogal enthousiast bezig met een totaal ander project. Ook daar zal op een moment sleet op komen, en dan pik ik het modelbouwen weer op. Geen idee of dat morgen, of over 3 jaar zal zijn . 't Belangrijkste is dat we ons kunnen amuseren. t' Is niet dat het weg loopt. Het is tenslotte een hobby.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Modelbouw lag hier een goed half jaar stil. Maar het begint weer te kriebelen, en het is verlof met een paar dagen vrij. Daarom doe een schuchtere poging om de baan weer eens zwengel te geven. De katten hebben ondertussen wel lekker liggen knabbelen aan loshangende draadjes. Maar het belanrijkste doel is om eindelijk die rechter keerlus operationeel te hebben. Dat vraagt nog wel een hoop bekabeling, connectoren solderen en modules aansluiten. Maar chinees is het niet...



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI


steamdriven

Schitterend nieuws om ook mijn verlof mee te beginnen, Michiel! :)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw