Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

DFS

RobVille

Hallo,

Dit weekend begonnen met de aanpassing van de derde, en laatste module. Niet alleen heeft de houten brug een plaats gevonden in het landschap maar ben ik ook begonnen met de aankleding van de binnenkant van de tunnel. Gekozen voor een betonnen binnenwand. Het landschap bij de autobrug is nu aangepast voor een houtopslag die doorloopt naar module 2.

Module 3 -->

De andere brug -->

Toch maar gekozen voor de boogbrug.

Tunnel met reparatie ingestort deel.

Landschap afgevlakt voor aanleg houtoverslag.

Rivier met spoorbrug en betonnen brug voor rijdende (vracht)auto's.

Inkijk spoortunnel.

Autotunnel.

Landschap met riviertje met een kleine stuw. De rechterkant van de houten voetgangersbrug moet ik nog pas maken met de voorkant van de module.

Groetjes,
Rob

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,

Langzamerhand worden steeds meer elementen aan het landschap toegevoegd.

De haven -->

Houtoverslag -->

Het seinhuis -->

Graan -->

Overzicht module 2 & 3 -->

Bij Walthers had ik een installatie voor de overslag van kiezel gekocht. Bij de bouw bleken er overbodige bouwdelen in de doos. Bij nader inzien had de fabrikant waarschijnlijk bij het inpakken een fout gemaakt. Er waren namelijk een aantal gietstukken van een andere bouwdoos ingepakt. Deze onderdelen maar gebruikt om een overslag te bouwen op module 3. Op de foto's zien jullie de aanpassing. Ik ben nog bezig met het vinden van de juiste opstelling.

Groetjes,
Rob

and

Geert

Mooi sfeertje, laat ons van het vervolg genieten,

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

mahtoska1

Heel indrukwekkend. Laat de rest maar komen.

Ronald

RobVille

Hallo,

Bedankt!

Steeds meer heb ik profijt van mijn keuze voor de bouw van deze modules. Elke module is in de loop van de tijd ingrijpend veranderd. Bij de bouw van elke module is het traject van de rails op een vaste, uitgezaagde multiplex plaat van 9 mm gelegd. Het landschap heb ik vorm gegeven door het verlijmen van styrodur platen om vervolgens het landschap uit deze stapel te snijden. Wil ik iets toevoegen of verwijderen, dan kan ik nu eenvoudig het landschap bewerken.

Overslag -->

Groetjes,
Rob

and

erik de noorman

Knap dit wordt sfeervol. Helemaal mijn ding.

Erik.

RobVille

Hallo,

Een aantal seinen komen nu langzaam binnen. Begonnen met een proefopstelling.

Groetjes,
Rob

and

Ronald

Mooi man! Krijg weer wat deja vu momenten:

IMG_0871a by Ronald Halma, on Flickr

RobVille

Hallo,

Nog enige foto's van de afwerking van de rechter tunnelingang. De rails zijn geballast en de wanden zijn afgewerkt met hout en betonplaten.

Groetjes,
Rob

and

RobVille

Hallo,

Sommige landschapsdelen vielen toch een beetje tegen. Deze zijn weer aangepast. Nu de rechtertunnel is afgebouwd, kon ik nu het gedeelte boven de tunnel afwerken. Alle landschapsvormen met de kunstwerken en de industriƫle bouwwerken zijn klaar. Zoals het er nu uitziet kan deze baan in de loop van volgend jaar naar een professionele bouwer.
Dan pas komt de finale afwerking. Zelf wil ik een landschap met veel vegetatie, in herfsttinten bij een passende achtergrond. Juist die laatste stap wil ik uitbesteden,

immers:
Het probleem zijn de kleuren. Het afwerken van het landschap geeft dan geen mooi beeld  Ook heb ik moeite met mijn motoriek van de handen.

Eind december komen, hopelijk de Amerikaanse seinen. Van Rapido heb ik een elektrische ontkoppelaar gekocht. Ook deze moet ik nog inbouwen. Daarna komen de wissels en seinen aan de beurt. De wissels worden aangestuurd door servo's van ESU. De seinen van Atlas worden door de OC32 geschakeld. Voor de terugmelding van de treinen gebruik ik LocoNet terugmelders van Uhlenbrock. Omdat ik de ECoS gebruik, wil ik de interface van ESU gebruiken om deze LocoNet terugmelders te detecteren. Voor de verlichting van de bouwwerken en de masten, maak ik gebruik van het Lighting System van Woodlands. Als 3railer kreeg ik natuurlijk te maken met de polarisatie van de hartstukken van de wissels en de keerlus. Als oplossing heb ik gekozen voor de DCC Hex Frog Juicer van Tam Valley Depot. Een simpele oplossing.

Vervolgens wil ik alles uitvoerig testen. Nadat alle modules zonder problemen, goed aan elkaar passen, dan worden de twee andere koven gebouwd met daarin de LED-verlichting van LS-Digital. Past alles, dan kunnen de modules op transport. Wanneer de modules worden afgebouwd, kan ik verder met het schaduwstation. Naast de opstelsporen komen er twee keerlussen.

Groetjes,
Rob
and

evan

Hey Rob,

Leuk project om te volgen. Ook leuk om te merken hoe je kritisch tegenover jezelf staat en dus probeert situaties op je modules te verbeteren.  Dat laatste is niet vanzelfsprekend en best knap.  Zelf ben ik ook een gedreven Amerikaans/ Canadees modelspoorder en daardoor is m'n interesse nog groter.

Mag ik jou een suggestie geven over de scene op de laatste foto van je vorige post?

Ik zie de fraaie tunnelingang en ik vermoed dat die dient om je overgang naar het schaduwstation weer te geven.  Ik zou het landschap daarboven zeker minstens 7 cm hoger bouwen en laten oplopen naar achter toe.   De huidige situatie van je "lage" landschap zou geen aanleiding zijn voor een dure tunnel, maar eerder een uitgraving.  Trouwens bouwkundig denk ik dat het "landschap" zou instorten.  Durf gerust hoger landschap te bouwen dat in je koof of frieslijst verdwijnt.

Hier een foto van mijn eigen baan thuis als illustratie...

DSC_4360 by evan Daes, on Flickr

Groetjes en veel plezier met je tests voor de typische seinen etc... 

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Evan is me voor met de opmerking over de tunnelingangen.
De boel zou inderdaad niet stabiel blijven en snel instorten.

Verder een mooi spoorverloop en een aangename combinatie van trein en vrachtwagen.
Even de koppen nog aanpassen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RobVille

Bedankt voor jullie opmerkingen. Ziet er inderdaad niet stabiel uit. Gaan de situatie dus veranderen :)

Groetjes,
Rob
and