Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

Gerolf

Mooie basis. Ik kijk uit naar een kleurig nieuw jaar  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Mooi hoor! Ik zou er nog even een laagje goedkope Actionverf overheen doen.... bruin of zo en dat iets verdund. Heb je een heel ander maar ook beter beeld wat het gaat worden. En; het lijkt meer af 8) :)

RobVille

Hallo,

Voorlopig de laatste foto's van mijn baan. Ik moet nog een aantal zaken afronden voordat de baan op transport gaat. Bedankt voor de feedback. Bepaalde delen van de baan zien er daardoor veel beter uit. Het is nog steeds wit maar ik hoop dat dit eind volgend jaar niet meer het geval is. Nog even terugkomen op een vraag van Evan. In de haven komen een aantal duwbakken te liggen. Op de kade komen laadinstallaties voor deze bakken. Inspiratie is een module die je gebouwd hebt  ;)

Nog enige foto's —>

Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Luc

Echt fijn!

Komt er een achtergrond?
Oufti!

Ronald

Rob, op transport? Gaan ze naar waar ik denk dat ze naartoe gaan? ;)

SuSke

waarschijnlijk naar een atelier van een meester-begrasser, die ook de rotsen niet in het grijs geschilderd wou hebben  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RobVille

Hoi,

Misschien! De bedoeling is dat er inderdaad een achtergrond in de koof komt. Daarnaast komt er een dag / nachtschakeling met twee LED - strippen.

Groetjes,
Rob
and

Luc

Oufti!

Ronald

Citaat van: SuSke op 07 december 2020, 17:03:15 PM
waarschijnlijk naar een atelier van een meester-begrasser, die ook de rotsen niet in het grijs geschilderd wou hebben  ;D ;D

Dat dus :)

RobVille

Hallo,

Vandaag begonnen met de het tekenen van het schaduwstation en project Desert Junction. Zoals jullie kunnen afleiden uit een van mijn eerste posts is Cornfield Junction een onderdeel van het project. Ondanks de lengte van 750 cm heb ik, mede door de lange wisselstraten, relatief weinig opstelruimte voor de treinen. Wel is het natuurlijk mogelijk veel te rangeren om de wagons te verdelen over de verschillende activiteiten.

Desert Junction biedt wel de mogelijkheid om met lange treinen te rijden. Het is een vrij eenvoudig diorama gelegen in de woestijn. Een enkelsporige hoofdlijn met een uitwijkspoor en twee opstelsporen vormen de basis. De opstelsporen dienen als parkeerplaats voor extra opduw locomotieven en er is een kleine reparatiewerkplaats. Naast de spoorlijn staan elektriciteitsmasten en een onderstation. Verder zijn er betonnen constructies die ervoor zorgen dat bij incidentele regenbuien het overtollige water snel wordt afgevoerd en de spoorlijn niet overspoeld raakt.

Het schaduwstation bestaat uit een zestal opstelsporen met een apart opstelspoor dat als keerlus fungeert. Daarnaast zijn twee driehoeken ingebouwd.

Op de foto is een klein gedeelte te zien. Het schaduwstation ligt in het midden. Aan de bovenkant van de driehoek sluit Desert Junction aan. Aan de onderzijde komt dan Cornfield Junction. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe groot de modules moeten worden.

Groetjes,
Rob

and

ACFI

Rob,

je layout doet me denken aan  de siding in Cima, Mojave woestijn, op het einde van de lange klim richting Las Vegas.

Daar heb je ook een Y keerspoor en een kleine werkplaats voor eventuele opdruklocomotieven.
https://www.google.be/maps/place/Cima,+California,+Californi%C3%AB+92364,+Verenigde+Staten/@35.2366944,-115.5050825,1803m/data=!3m1!1e3!4m8!1m2!2m1!1scima+mojave!3m4!1s0x80cf79936dbc5a8d:0x5dc1aa514ab40c1b!8m2!3d35.2377644!4d-115.4991602

Cima Grade - tussen Kelso, CA en Las Vegas, NV

ACFI

RobVille

Steven,

Nooit geweten dat mijn fictie in realiteit bestaat. Bedankt voor je informatie. Ik denk dat ik bij de bouw van deze modules dankbaar gebruik zal maken van het beeldmateriaal.

Groetjes,
Rob
and

Ronald

Rob, het totaalplaatje ontgaat me nog steeds..... wat komt nou waar?

RobVille

Ronald,

Op onderstaande foto zie je heel schematisch de opstelling van de diverse modules.

Groetjes,
Rob
and