Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste (Belgische) N schaal aanwinst

Gestart door 59erke, 25 december 2018, 14:36:17 PM

Dirkh

Weeral wat extra rijtuigen voor de module baan  ;D

Michiel

Koen, dat zijn twee leuke samenstellingen: De bolle neus met Eurofima's in uitzonderlije omleiding langs La Gleize, en die 59 met sleep Eaos wagens in eigen biotoop.

Jasper, die reeks K2 wagens zien er erg goed uit. Die K2's komen ooit ook op mijn baan, zeker weten. 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

Zeker doen Michiel, ze zijn de moeite waard! Ik moet wel toegeven dat ik wat problemen had met het monteren van de draaistellen, de voorziene gaatjes waren niet altijd groot genoeg. Tijdens het groter maken hiervan heb ik ook gemerkt dat deze nogal fragiel waren ook... Wat extra gewicht is zeker ook een aanrader. Maar naast deze kleine zaakjes ben ik enorm tevreden met deze typisch Belgische rijtuigen op de baan!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

BC911

Heden ten dage (ik zeg bewust niet Belgisch  ;)) te zien op de Belgische sporen. En sinds kort toegevoegd aan de N-collectie + voorzien van enkele ketelwagens. Deze Traxx - DB van Minitrix. Wel leuk met alle opties die standaard voorzien zijn met de verlichting.

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Driesel


59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jappy

Net van de werkbank, de verbouwde Fleischmann-kraan.

Dit modelletje lag al enkele maanden in een schuif nadat ik het voor een prikkie op de kop heb getikt op een beurs. Het kwam echter nooit op de baan vanwege het veel te speelgoedachtige uiterlijk. Dus werd het aan de hand van enkele foto's van de spoorkraan in Train World en wat rotzooi uit de rommeldoos omgetoverd tot een meer plausibel Belgisch model.



En tenslotte een foto met mijn verbelgischte type 98 gebaseerd op een Flesichmann-loc.

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

BC911

Vandaag deze "oude" Roco ontvangen:



Al wat testrondjes op een ovaaltje laten rijden, en ben er wel heel blij mee. Snel maar eens kijken wat voor decoder ik erin ga voorzien zodat hij digtaal kan gaan rijden.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michiel

Deze 5916 ziet er nog haast nieuw uit en compleet met buffers, voor een beestje van pakweg 30 jaar uit. Mooie aanwinst!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

Ja, het lijkt inderdaad alsof ie recht uit een winkel komt. Piepschuim, doosje en handleiding zien er allemaal nog heel goed uit. En inderdaad ook alle buffers er nog op, want de meeste die ze aanbieden zijn zonder. We gaan er dus zorg voor dragen  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

59erke

Mooie aanwinst Bert,  ik heb de mijne voorzien van een Kuehn N025 decoder.

Inbouwhandleiding vind je hieronder

https://www.nproject.org/nl/modelspoor-digitaal-en-dcc/ombouw-roco-br215-n-met-een-dcc-decoder
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

BC911

Bedankt voor de tip Koen. Ik ga het eens doorlezen. Verder eens nadenken of we iets kunnen verbeteren aan de verlichting.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

steamdriven

Ben zelf niet meer goed op de hoogte van wat er is op N gebied dus daarom dit -misschien domme- vraagje:
HLR 73 of HLR 80, bestaan deze in N of dienen die omgebouwd?
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Geen HLR73, maar een aantal merken hebben een HLR80 gebracht. Maar zoek de meeste recente Minitrix, die rijdt nog heel behoorlijk. Maar let op het model dat het eentje is die digitaaal voorbereid is met NEM651 stekker... Ten minste, ik vermoed dat Minitrix een HLR80 heeft geproduceerd met digitale NEM stekker. Helemaal zeker ben ik niet.

Ik denk niet dat je het model nog nieuw in de winkel zal vinden, of ik moet me vergissen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)