Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM-N Module : Papignies

Gestart door Steam.N, 12 september 2017, 10:28:50 AM

Steam.N

Ja mannen.
Het deed wel wat pijn, toen de modulebaan met jullie modules er zo prachtig stond, en mijn modules troosteloos boven in huis  :(
Duimen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

De volgende keer sta je er mee tussen te pronken Jean.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

BC911

Stiekem met een 3D printer zitten prutsen en dus zijn modules niet klaar gekregen voor de expo, wat moeten we daar van denken ...  ::)  ;). Nee, super om te zien dan je tijd hebt kunnen vinden om terug aan het bouwen te gaan. Ik kijk alvast uit naar wat er daar allemaal uit gaat komen. En vooral de combinatie met je ambachtelijke manier van bouwen. Want daar heb ik nog altijd heel veel respect voor  8).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

beertje

Welkom  terug Jean,en veel plezier met je 3d printer.
Geeft zeker terug moed om verder te bouwen.
Gr.Willy

railrunner

#79
Wie we hier terug hebben,  heel fijn te vernemen dat je terug actief bent!

En zo te zien heeft er ten huize Jean een industriële revolutie plaats gevonden.  Naast het ambachtelijke nu high tech, wel wel, wie had dat kunnen verwachten van Jean?  Toch geslaagd allemaal.  Welke 3D-printer heb je gekocht?

En Jean zet er maar vaart achter ;), want het zou wel eens heel snel kunnen gaan wanneer de MSM-N forumbaan terug naar buiten komt.  Maar vooral een goed evenwicht vinden in je privé - werk - hobby.

Veel plezier met Papignies (en andere projecten)!


Steam.N

Citaat van: railrunner op 24 oktober 2018, 00:07:06 AM
...  Naast het ambachtelijke nu high tech, wel wel, wie had dat kunnen verwachten van Jean?  ...

Tja, Jim ...
Eíndelijk aan het 3D-printen, maar tóch met een gemengd gevoel:
- je realiseert in 3D (óf laser, óf met snij-plotter, óf met etsen, ...) dingen die je met de hand/styreen moeilijk of niet kunt bouwen
  Schitterend !  Er gaat alweer een nieuwe bijna ongelimiteerde wereld voor me open
- je zit méér te computeren dan te "bouwen"
Maar ik ga proberen een goed evenwicht te bekomen: projectjes realiseren die passen in een spoorbaan of die baan verrijken, en tóch voldoende "met de hand" verder bouwen wat kan.

Ik had dit al lang in mijn hoofd, maar heb gewacht tot ik een printertje vond dat betaalbaar is (tja, toch redelijk ...) en de (voor N-schaal) vereiste resolutie gaf.
De AnyCubic Photon doet dit.  Bovendien compact en stevig.


Citaat van: railrunner op 24 oktober 2018, 00:07:06 AM
...  En Jean zet er maar vaart achter ;) ...

Nope, Jim: ik laat me niet meer onder druk zetten  ;)
Met alle miserie en kafkaiaanse situaties op 't werk ... 
Ik ga mijn ding doen, zo goed als ik kan, maar op eigen ritme ...
Maar dat ik er de volgende keer wil bij zijn: natuurlijk !   Ik ga mijn best doen  :)


Citaat van: railrunner op 24 oktober 2018, 00:07:06 AM
... Maar vooral een goed evenwicht vinden in je privé - werk - hobby.
Veel plezier met Papignies (en andere projecten)!

En dát is nu het belangrijkste, zie ! 
Evenwicht en plezier.
En bovendien het toffe gevoel terug mijn modelbouw-"familie" teruggevonden te hebben !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Welkom terug, man  8)
De eerste resultaten met je nieuwe gereedschap zijn alvast ferm !

Maar het is vooral tof dat je terug tijd en energie krijgt voor je projecten !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Chrisrail

#82
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }