Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Kautenbach

Duiven gok ik....

Is kleine uitdaging toch, moet lukken  8)

T straatje zo schuin weg laten lopen wordt ook een mooie klus

Dirkh

De laatste dagen heb ik de vormgeving van het dorpje aangepakt. De oorspronkelijke opzet voldeed niet meer en er ging teveel verloren van het zicht op de rivier door het dorp en andere details.
Dus het mes erin en terug wat mockups aan het maken geweest, het eerste deel begint erop te lijken.
Ik heb de foto's proberen te nemen op normale kijkhoogte als de baan op 110 cm hoogte zou staan. Hier thuis staat de baan op 70 cm hoogte zodat ik vanuit mijn luie stoel eraan kan werken.

Nu het rechtse deel nog en de overgang tussen de modules nog wat aanpassen aan de nieuwe opzet.

Dirkh

Nog wat ruwbouw werken uitgevoerd.

Nog enkele bogen en de ruwbouw van de kerk is klaar. Dan nog wat details maken en een laagje verf erop.
Ondertussen ook al enkele huisjes in de ruwbouw versie aan het  klaarmaken.

Michiel

Dat ziet er goed uit. Leuke samenstelling dat de sfeer en het karakter goed weergeeft.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

Hoi Dirk,

Fantastisch  goed gelukt de kerk, wil je niet je voorstel huizen rechts van de kerk wat verder van de kerk afhouden, om die straks goed te kunnen zien?

Petje af Hoor!

Wim

Dirkh

Wim, dat heb ik overwogen maar ik denk dat het grootste deel van de kerk wel zichtbaar is. Tevens wil ik ook het zo realistisch mogelijk houden. Misschien dat een andere opstelling mogelijk is. Alle suggesties zijn natuurlijk welkom.
Maar het valt redelijk mee om alles te bekijken, enkel de ingang van de kerk zal moeilijk te bekijken vallen.

Zo ziet de opstelling er nu uit, foto's genomen vanop standpunten die normaal toegankelijk zijn en gesimuleerd dat de baan op ongeveer 110 cm hoogte staat.

Dirkh

De snijplotter maakt overuren, ik had afgelopen week de tekeningen gemaakt van verschillende huizen en zo kan ik telkens een plaat laten snijden wanneer ik aan de kleine prutsen aan het werken ben. Het gaat sneller vooruit dan ik dacht en kan niet meer volgen. Dus de plotter krijgt even rust.
Natuurlijk kan het allemaal niet altijd lukken zoals je wilt. Het huisje naast de kerk is uit de plotter gekomen en snel even met plakband in elkaar gezet om te testen. En dan een foutje, hoe het komt weet ik niet maar ergens een verkeerde afmeting genomen om de achtergevel te tekenen die is 1.5 cm te breed.

Vooraanzicht.

En dan de achtergevel  >:(

En het origineel

Het gaat nog wel een uitdaging worden om die vitrine te maken.

Steam.N

Wow, Dirk.  Je bent goed op dreef !!!
Dit wordt erg mooi !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

Snap je punt Dirk, die doorkijkjes zijn overigens ook wel heel top zo, die straatjes in  ;)

Pierre

Wauw ... in vind het helemaal geweldig Dirk. Erg mooi.
Groet Pierre.

grove den

Schitterend Dirk!
Mooi om mee te mogen lezen en kijken hoe - onder andere- dit dorpje in N tot stand komt!
Trouwens: zodat ik vanuit mijn luie stoel eraan kan werken.
???? lijkt me heeeeelemaal geen LUIE stoel!!  ;)

Jos

Gerolf

Geweldig bezig, Dirk  8)
Snijplotter maakt overuren? Ik denk nog wel langer als ik naar je hele dorp kijk  ::)
De sfeer (smalle steegjes, doorkijkjes, ...) doet een mens goesting krijgen om op verlof te gaan  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Prachtig uitgewerkt. Een wat een snelheid. Dirk, maak je zelf geen overuren  :)?

Koen

Fantastisch Dirk! En dat in schaal N.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirkh

Even 1 op 1 werken, hobby kamer leeg maken om opnieuw te behangen, venster tablet te vervangen en laminaat te leggen.

nog een klein beetje 1/160 werk kunnen doen, staalwerken voor de ondersteuning van het afdak boven het terras. Gepruts met stripjes van 0.5 mm en 0.25 mm. Nog 4 bogen te gaan en dan een hekje maken met de snijplotter om het geheel af te werken.