Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Nog wat met kleuren gespeeld

Dat is al iets beter. Maar tegenslag, een te groot bestand naar de snijplotter gestuurd waardoor de ergens de weg kwijt is geraakt en fout gegraveerd heeft. Maar die stukjes eens vlug grof uitgesneden om alles te passen.
Bij de derde verdieping is er nog een fout, de stijl van de tweede laag staat niet juist in het midden, dat moet ik nakijken of het de plotter is geweest of er nog een fout in de tekening zit.

Dus alles nog eens terug nakijken en de tekening splitsen in verschillende stukken. Komt wel goed, maar spijtig dat er een volledige plaat verspild is.

TBCédric

Dirk, als je nu voor nr. 1 de stenen gewoon mee plot en daarna de aangetaste stenen met een stalen borsteltje of dergelijke bewerkt?
Zelf geen ervaring mee maar ik denk het proberen waard.  ;)
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

railrunner

En Dirk is weer vertrokken met het bouwen van een prachtig ensemble.  Ik zit alvast op het puntje van mijne stoel om vol ongeduld te wachten op het vervolg...

Dirkh

Bij het nakijken nog een foutje gevonden. Blijkbaar heb ik de bovenste verdieping 2 mm te hoog gemaakt.
De bestanden zijn aangepast dus straks of morgen kan de plotter weer aan het werk.
De stijl van de derde verdieping heb ik ook nog wat aangepast, bij de achterste laag de stijl iets dikker gemaakt.
Het gaat allemaal heel juist moeten gelijmd worden om een mooi resultaat te krijgen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Vandaag de bovenste 3  verdiepingen van de toren in de ruwbouw gemaakt. Straks de details er nog op aanbrengen.

Het komt redelijk overeen met het origineel

Kautenbach

Super gemaakt Dirk , wou dat ik al zover was  ;) ;D

Steam.N

Mooi, Dirk.
Nu het binnenwerk ?  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 17 december 2016, 18:56:03 PM
Mooi, Dirk.
Nu het binnenwerk ?  ;)

Geduld, ben ik mee bezig, volop aan het proberen van klokken te draaien en wat houtwerk samen te stellen ;D Maar eerst de buitenkant nog wat verder afwerken, de opkanten moeten er nog op, nog wat pilaren maken enz.. Ben nog wel effe bezig  :)

Dirkh

Randjes zitten er al op en een eerste probeersel van een klok. Morgen eens proberen met het boormachiene om een klok te draaien.

Voor die klok moet het allemaal niet zo juist zijn, als de klok te groot is kap je gewoon een stukje uit de toren  ;D

loebaske

Gij zijt niet normaal Dirk , te bedenken dat dit N is, hoedje af  ;)

sdz1976

Echt fraai, wat je daar produceert Dirk 8) 8)

Grtz,

Samuel.
https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Mooi gebouwd, man. Het ziet er prima gelijkend uit  8)

Citaat van: Dirkh op 17 december 2016, 22:31:48 PMMorgen eens proberen met het boormachiene om een klok te draaien.

Dat is zeker haalbaar. Staafje styreen in de boormachine, en met een mesje afdraaien.
Ik heb het voor mijn "stadhuis" ook gedaan, weliswaar met draaibank en in messing.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh