Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

marc goovaerts

Steam.N

Goed nieuws, Dirk!
Ik kijk uit naar je nieuwe verwezenlijkingen !   ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Er al even wat kleur opgezet. Het dak moet nog vastgezet worden en verder afgewerkt.
Met architecten karton ook maar een betonnen vloerplaat gemaakt. De loods staat er nog los op.

Ik ben niet helemaal gelukkig met de kleuren maar dat blijft een probleem bij mij om de juiste kleuren te kiezen. Ik denk dat ik een beetje kleurenblind ben.  ;)
Ik moet ook nog wat kleine rommel bijeen zoeken om tegen de muren te zetten.

railrunner

Blij je terug in actie te zien!

En wat een herbegin!  Boenk, er los op, een zeer geslaagde kopie van het gebouwke in werkelijkheid, knap werk.  Betonnen vloer en verweerde deur vind ik ook zeer geslaagd, zeker als je bedenkt dat een foto in schaal N enorm uitvergroot.  Ben benieuwd naar vervolg...

Gerolf

Goe bezig, Dirk  :)
Voor je kleuren: ik zou proberen met wat bruine washes over het rood  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Citaat van: Gerolf op 02 oktober 2016, 09:30:17 AM

Dat is nog een goed idee, ga ik morgen eens proberen.

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 02 oktober 2016, 09:30:17 AM
Goe bezig, Dirk  :)

Je kunt ook met bruin dry-brushen.   ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Familie feestje vandaag gehad. Dus ( burps) :o dus niet echt het moment om verder te werken aan de modelbaan.  ;)
Ik ga morgen eens een poging wagen om dat aan te passen. Moest je niet lukken, maak ik wel een nieuwe versie, uiteindelijk heb ik maar een uurtje of 2 bezig geweest met dat gebouw.

Dirkh

Nog een beetje bijgewerkt en al op een klein stukje ondergrond geplaatst.

Steam.N

Ziet er goed uit, Dirk !
Zal zeker niet misstaan in Moestiers  ;)

loebaske

755philippe

Dirk, ziet er echt knap uit. Kijk al uit naar het vervolg.
Mvg

755philippe

Dirkh

Ik heb het even op de baan geplaatst. Hoe klein is dat ding. Bijna niet te vinden  ;)

Volgend project, de moderne loods.

Ik ben nog aan hiet zoeken hoe ik die wanden kan gaan maken. Ik heb nog geen metaalplaten gevonden voor schaal N.
Met forex zou ik kunnen proberen de groeven er in te krassen maar dat gaat een heel werkje zijn.
En dan zijn er ook nog de stukken doorschijnende platen.

Steam.N

Het geeft je ruimte voor nog véél andere dingen ...

Dirkh

Begonnen aan de moderne loods. Eerst maar eens gaan zoeken in mijn voorraad profielen en gelukkig nog een beetje gevonden.

Dus de eerste van acht draagconstructies

Nog zeven te gaan. Hopelijk heeft er iemand op de expo een voorraad profielen bij want ik ga niet toekomen.

Voor het dak heb ik nog wat redutex gevonden die ik mits een andere kleur te geven wel kan gebruiken.

Nu nog een oplossing voor de wanden.