Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Dirkh

Vandaag al een eerste foto ontvangen van Koen.
De rest stuurt hij door wanneer hij terug is door de te trage wifi verbinding.

marc goovaerts

Kautenbach

Koen is nu kanjer, wat een service  ;D ;D

Koen

We hebben heel wat foto's (ook vele detailfoto's) en filmpjes gemaakt. Het was een zeer aangename dag.
We hebben de kans gekregen om het hele rangeerterrein te bezichtigen alsook alle loodsen!
Tot mijn grote verwondering was mijn vader al even enthousiast als ik. Als ik voordien over treinen sprak, kreeg ik dikwijls schertsende opmerkingen maar nu was hij over-enthousiast, zelfs zo dat ik moest zeggen dat het stilaan tijd werd om terug te keren. Zou ik hem dan toch met het treinenvirus kunnen besmetten  ;D ?

Ik kan helaas quasi geen foto's uploaden. Daar is de verbinding te traag voor (tja, op een camping hé).
Maar uitstel is geen afstel. Er volgen zeker nog wel een aantal foto's. Onderstaand nog even een paar sfeerfoto (na 10 minuten uploaden  ::) ).

Deze uitstap is in ieder geval een aanrader voor iedereen.
Bedankt Dirk!

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

Koen, hoop alvast dat je hem nog meekrijgt naar huis ! ;D ;)

Koen

Ik denk het wel, Peter.
Hij is nog niet genoeg besmet  ;D.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirkh

Dankzij Koen is mijn foto archief aanzienlijk uitgebreid. Nogmaals dank Koen.

Vraag je wat detail van het station en de gebouwen enz..  Wat een foto reportage heeft Koen gemaakt  :) Dat gaat een hele uitdaging worden om al die details te gaan verwerken in de baan.
Niet gemakkelijk in mijn schaal.

klik op de foto voor het volledige album.

Steam.N

Inderdaad een mooie reportage, met schitterende details !
Komaan, Dirk !  Aan de slag  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Ik ga eerst nog enkele kleine wijzigingen in het sporenplan moeten maken. Blijkbaar loopt het spoor naast de locloods niet door tot het einde van de loods. Dat moet ik inkorten.
Achter de kolenbunker zit er ook nog een asput, die had ik tot hiertoe nog niet gevonden op foto's. Dus die moet er ook nog bij komen.
Nog een twijfel geval is het uitloopspoor aan het station, op enkele oudere foto's staan daar nog wagons geparkeerd, nu is dat stuk blijkbaar volledig overwoekerd en niet meer in gebruik.
Ook op het oude sporenplan stond dit nog getekend. Dus die wissel ga ik terug verwijderen en het plan aanpassen.

Het onderste plan laat nog een uitloopspoor zien tot bijna aan het station en op de volgende foto zie je duidelijk nog wagons staan op dit spoor.

Echter nu op de foto's van Koen is er geen spoor meer van dit stukje

Al die waterkranen waren ook niet voorzien maar met al die details kan ik die nu niet achterwege laten.

En dan kan ik beginnen met meten en plannen om al die gebouwen te maken, wel jammer dat het wachthokje ondertussen blijkbaar is afgebroken.

Hier links stond dat wachthokje, enkel nog de fundering is zichtbaar. Wel is er wat verder ook nog een gebouwtje waarvan ik tot hiertoe enkel een foto had waarop een stukje van het dak zichtbaar was. Dank zij Koen heb ik hiervan nu ook enkele foto's. Dus nog een extra gebouw te maken.
Ik was eerst niet van plan om de nieuwe loods na te bouwen maar nu begin ik te twijfelen, het geeft een mooi beeld van de combinatie oud en nieuw denk ik.

Eerst maar het plan van de oude loc loods beginnen aan te passen aan de nieuwe details die ik nu heb.

Ik denk dat ik genoeg info heb om nog een hele tijd verder te kunnen.  ;)

Gerolf

Citaat van: Dirkh op 20 juli 2016, 23:13:21 PMIk denk dat ik genoeg info heb om nog een hele tijd verder te kunnen.  ;)

Veel plezier en succes gewenst !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Veel bouwplezier, Dirk.
Ik stuur je morgen nog de filmpjes door die we gemaakt hebben. Je ziet maar wat bruikbaar is voor jou  ;).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Citaat van: Dirkh op 20 juli 2016, 23:13:21 PM
Ik ga eerst nog enkele kleine wijzigingen in het sporenplan moeten maken. Blijkbaar loopt het spoor naast de locloods niet door tot het einde van de loods. Dat moet ik inkorten.
Achter de kolenbunker zit er ook nog een asput, die had ik tot hiertoe nog niet gevonden op foto's. Dus die moet er ook nog bij komen.
Nog een twijfel geval is het uitloopspoor aan het station, op enkele oudere foto's staan daar nog wagons geparkeerd, nu is dat stuk blijkbaar volledig overwoekerd en niet meer in gebruik.
Ook op het oude sporenplan stond dit nog getekend. Dus die wissel ga ik terug verwijderen en het plan aanpassen.

Het onderste plan laat nog een uitloopspoor zien tot bijna aan het station en op de volgende foto zie je duidelijk nog wagons staan op dit spoor.

Echter nu op de foto's van Koen is er geen spoor meer van dit stukje

Dirk,
Kan dit niet het spoor op foto 34 zijn?

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Hoe ?  Nog niet gestart ?
Zo'n project !!!!   ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Eindelijk terug de moed gevonden om op de hobby kamer terug te beginnen. Na een dagje opruimen maar eens begonnen met een nieuw gebouwtje. Een kleintje om eerst eens terug te oefenen.

het voorbeeld :

en al een deeltje gebouwd. De deur is nog los geplaatst.

Nog een dakje maken en een grondplaat en dan kunnen er wat kleurtjes op.

Kautenbach

Ha, goed je weer aan het bouwen te zien