Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Nieuwe Locomotieven en rijtuigen

Gestart door tufken, 13 juni 2006, 10:23:10 AM

tufken

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Hola Kedeng. Dat andere fabrikanten nu ineens niks meer moeten doen is toch wat overdreven. De M?rklin, Roco, Fleischmann... modellen zijn minstens even goed als die van LS en Mehano.
De prijs van een Roco of M?rklin is hoger ja, maar dat moeten we erbij nemen zeker.
Ik geef ze nog een paar jaar en dan zullen ze hun prijzen wel moeten laten zakken. Dat is gewoon pure economie. Hoe meer goederen geproduceerd worden, hoe lager de prijs daalt. Dat was de regel van vraag en aanbod als ik me niet vergis.
Laat alle merken dus maar produceren.

De prijzen van Roco zijn al aan het zakken, sommige loc's die vorig jaar 250,00 ? kosten staan nu in een andere uitvoering op onze prijslijst aan 189,00 ? tot 200,00 ? (digitaal)
Dus dit is al een serieuze daling
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

ERVIN

AAhh Tufken dat is goed nieuws,en wat moet de Reeks 52 met sound nu nog kosten,ik heb de 5205,is er nog een andere nr. voorzien van de Reeks 52,ik zou er nog graag ??ntje bij hebben,dan kan ik ze in dubbeltractie laten rijden.[:p]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Brunel
Zo'n moderne aanpak zou via het forum van MSM en het tijdschrift zelf toch ook moeten kunnen.
Op hgbtf en vele andere fora kan iedereen een poll inzetten. Vaak zijn die niet geheel zinvol, maar voor een onderwerp zoals deze vraag zou dit toch nuttig zijn. Soms mis ik dat hier wel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ja zulk een onnozele polls zoals op het hgbtf gehouden werden en misschien nog geven mischien niet echt een algemeen beeld, maar als Roland zegt 276 bij Febelrail vind ik dat ook niet echt indrukwekkend.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Brunel

Bij Beneluxrail ging het ook niet om polls die door willekeurige deelnemers waren geplaatst, maar om polls die de makers van de site zelf opstartten en waarbij ook contacten met de fabrikanten en/of hun vertegenwoordigers bestonden.
Misschien iets voor een samenwerking tussen febelrail en MSM, of zit ik nou te vloeken in de kerk?

En verder, ik heb het al eerder geschreven, als een fabrikant gewoon meeleest op forums als dit, dan krijgt hij in de loop der tijd misschien wel een beter beeld van de wensen van modelspoorders dan via welke poll dan ook.

tufken

Normaal is het de bedoeling, dat we hier alles op een lijst zetten waar we momenteel reeds mee bezig zijn omdat men gevraagd had wat de klanten wensen.

Het is voor 2007 - 2008.

Maar nu wordt het hier stilaan weer een ganse discussie.
Ik ga gewoon meedelen dat ze dit dan maar anders oplossen, dan moet ik daar ook mijn tijd niet instken.

Want straks is het hier weer een kleine oorlog, en daar wil ik wel tussenuit blijven
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Gerolf

citaat:
Geplaatst door tufken
Want straks is het hier weer een kleine oorlog, en daar wil ik wel tussenuit blijven
Daar is natuurlijk niemand mee gebaat.
Wat we wel willen is een behoorlijke kans om onze voorkeuren te laten horen, en jou initatief kan alleen maar helpen.
Een poll (? la bolleke inkleuren) is ook een mogelijkheid, maar dan krijg je natuurlijk een meerkeuzevraag-systeem, waarbij de keuzemogelijkheden vooraf vastgesteld zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Of gewoon zoals bij PROFIEL waar je juist je keuze mag plaatsen en anders geen gezever over 'ik vindt dit' en 'ik vindt dat'.
Tom

Jurgen

Ach, ik wacht gewoon op de modellen die ik zou willen. Worden die nooit geproduceerd, tja pech dan.
Ik ben al meer dan blij genoeg met hetgeen nu allemaal geproduceerd wordt. Dat is al veel meer dan ik kan betalen, dus wat mij betreft mogen ze het een beetje rustiger aan doen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Ik zou wel graag eens een groene rangeerloc hebben en het liefst aan een schapelijke prijs, mischien de 8040 van SCM, die is universeel inzetbaar.
Tom

modelbaanHO

Ik vind de suggestie om via een formulier een keuze te kunnen maken niet zo slecht. Tufken, als dat via jouw website kan ? Het zou spijtig zijn moest jij je er tussenuit trekken. Hoe meer invloed er op de fabrikanten kan worden uitgevoerd des te groter de kans dat het ene of het andere model kan worden gerealiseerd. We hebben jaren zitten zeuren dat er niets of bijna niets werd gebracht aan Belgisch materiaal, laat ons kansen zoals deze dan niet verkwanselen door discussies of hoe je nu best zo'n bevraging doet en of anderen het beter of slechter doen dan wij.
Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

doomslu

Groot gelijk ! Laat ons deze kansen niet verkwanselen.
Laat je niet ontmoedigen, tufken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Ik denk dat ik mezelf nog arm ga kopen de komende jaren. [}:)][:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

De volgende jaren Jurgen,de volgende maanden zeker.[}:)]

janjozef

in ieder geval zal je arm worden, en of dat de komende of de volgende jaren zijn maakt niet veel verschil

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem