Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Nieuwe Locomotieven en rijtuigen

Gestart door tufken, 13 juni 2006, 10:23:10 AM

Roderik

Gaat het alleen om modellen in schaal H0 of mogen er ook suggesties gedaan worden voor andere schalen?
Always be modelling!

argilla

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik zou de vraag voor stellen of motorwagens willen bijtreden.
Wat locs betreft, misschien eens een betaalbare stomer type 1, 10, 12 of 29 ?

ben het eens met Gerolf. Het wordt tijd voor een stomer. Type 10 graag.( Mag ook een 29 zijn als ze maar betaalbaar blijven)
Als je ziet wat een hoeveelheid aan diesels is uitgebracht.....En diegene waar ik echt op zit te wachten, de reeks 40 , zal er waarschijnlijk toch nooit komen.[xx(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Drinoow

Ben het ook eens met gerolf en argilla.
Een type 1, 10 of 12 mag wel.

MVG
Sandrijn

Tom

Een betaalbare stoomlocomotief zie ik ook wel zitten. [:p]
Tom

rgp

Dag,

Brunel, modelspoorcommissie een zelf benoemde commissie ?

Neen, opgericht met de duidelijke vraag aan de modeltreinliefhebbers om mee te doen en hun kennis te laten delen met anderen.  Maar typisch HO: liever in hun hoek blijven zitten, alles voor zich houden en dan zeggen dat er niets gebeurd [:(!]

Dat is trouwens de reden waarom ik opgestapt ben.  Altijd kritiek, maar nooit eens zelf iets ingebracht.

Roland

ronny-vdv

Voor de reeks 11, 12, 21 & 27 zal Roco te laat zijn !!!

Mehano plant ze voor 2007.

Gr.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Tom

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Voor de reeks 11, 12, 21 & 27 zal Roco te laat zijn !!!

Mehano plant ze voor 2007.

Gr.

Echt waar [:0] dat wist ik nog niet.
Maar ik denk echt niet dat het al voor 2007 zal zijn want de 51 is nog niet geheel uitgeleverd, de 41 moet nog komen.
Als die twee er eens zullen zijn dan komt nog de 26 waarschijlijk maar voor 2007.
Dan nog de 28 en al die motorwagens.
Een persoonlijke ruwe schating zal  het dan maar voor ten vroegste voor 2008, heel waarschijlijk maar voor 2009 zijn.
Maar laat ze alstublieft niet te snel achter elkaar komen, mijn arme portemonee... [:(]
Tom

Brunel

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Brunel, modelspoorcommissie een zelf benoemde commissie ?

Neen, opgericht met de duidelijke vraag aan de modeltreinliefhebbers om mee te doen en hun kennis te laten delen met anderen.  Maar typisch HO: liever in hun hoek blijven zitten, alles voor zich houden en dan zeggen dat er niets gebeurd [:(!]

Dat is trouwens de reden waarom ik opgestapt ben.  Altijd kritiek, maar nooit eens zelf iets ingebracht.

Roland

[?] Kritiek?
Wat mij betreft doet Febelrail nuttige dingen. Maar Febelrail kan de modelspoorders niet vertegenwoordigen.
Een forum als dit is ook niet representatief, maar zeker een stuk informatiever voor een fabrikant die wil weten welke wensen er leven. Waarom moet die commissie daar nou weer per se tussen?

tufken

citaat:
Geplaatst door Roderik

Gaat het alleen om modellen in schaal H0 of mogen er ook suggesties gedaan worden voor andere schalen?

Andere voorstellen mogen zeker gedaan worden, alleen zal er minder kans zijn op meerdere modellen, denk ik
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

erik de noorman

Stomers type 29 of type 1? Anders worden het zelfbouwpakkten van Jocadis.

Erik

Johnnytrein

Inderdaad een betaalbare type 29 zie ik ook zitten . Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Fretbol

Door de aankondiging van Mehano ivm productie van de 21 en 27 zal ik maar een ander lijstje geven:

- MS96 ( met de rubber neus )
- 800 reeks ( de oude Lima modellen zijn aan vervanging toe )
- SNCF 36000 ( variant van onze 13, maar goed bruikbaar op een belgische modelbaan )

- M6 dubbeldekrijtuigen ( zouden mooi passen met de 27 of 21 )

Zijn die duikbrillen reeds in model uitgebracht door een grote fabrikant ? Ik heb nog maar ??n keer zo'n model gezien op een veiling, en volgens mij was dat geen seriemodel van een groot merk ?

Groeten,

Fretbol [;)]

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door Fretbol

Door de aankondiging van Mehano ivm productie van de 21 en 27 zal ik maar een ander lijstje geven:

- MS96 ( met de rubber neus )
- 800 reeks ( de oude Lima modellen zijn aan vervanging toe )
- SNCF 36000 ( variant van onze 13, maar goed bruikbaar op een belgische modelbaan )

- M6 dubbeldekrijtuigen ( zouden mooi passen met de 27 of 21 )

Fretbol [;)]

De reeks SNCF 36000 wordt door Jouef uitgeleverd en zal dit jaar verkrijgbaar zijn in de Multiservice als de Fret uitvoering.

Dus Roco moet dit dus niet opnieuw uitbrengen.

Wat denken jullie van volgende loks.
- reeds 121 (kan afgeleid worden van chassis van BLS Ae 4/4
- reeks 62 in TBL uitvoering
- heruitgave van reeks 76 (op tweedehands markt enorm duur)
- reeks 29/101 met dubbele koplampen en snor
- stomers type 29 of 12 of 1 (eens een betaalbare lok op de markt brengen) Zeker type 12 aangezien de Blauwe Wimpel (record) gehaald heeft.

Gr.

Mvg,

ronny-vdv

n/a

Tufken,

iets wat ze bij Roco heel makkelijk zouden kunnen uitbrengen is een modelletje van de 503666

width=300

Hoewel het een Duitse stoomlocloc betreft is het toch ook een Belg wegens hier gebouwd en hier lange tijd gereden in dienst van de Vennbahn (vrij recent zelfs tot 2000).

Ze kunnen deze loc samenstellen door uit hun bestaande collectie een bepaalde tender en een bepaalde Oostduitse machine te combineren en wat andere opschriften te plaatsen.

Roco kan voor meer info terecht Bij Fritz Werthmann in Speier. Als je wil kan ik je wel diens adres opsnorren.
randy at netecho.info

bedankt voor de vraag.
Trouwens zoals Kedengkedeng al aangaf zijn ook de 59'ers van de Vennbahn nog braakliggend terrein zolang M?rklin er niet op springt.

rgp

Dag,

Brunel, informatiever: kijk eens hoeveel er gereageerd hebben op het model dat ze wouden begin dit jaar: 30 !  Hoeveel modelspoorders zijn er bereikbaar via de clubs bij FEBELRAIL ? 500 ?

De laatse mailing in 1991 via FEBELRAIL heeft 276 antwoorden opgeleverd, dus beduidend meer dan dit forum.

Roland