Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Nieuwe Locomotieven en rijtuigen

Gestart door tufken, 13 juni 2006, 10:23:10 AM

tufken

Beste vrienden,

Ik heb gisteravond nog contact gehad met Roco over de toekomstige nieuwigheden.

Welke loc's zouden jullie liefst willen geproduceerd zien, of in heruitgave.

De volgende jaren zullen er meer rijtuigen en wagons worden uitgebracht.

Dit geld ook voor Nederland (maar vermelden NS a.u.b.)
Graag uw suggesties hier of naar ons e-mail adres tufken@skynet.be

Dan kunnen we alles meegeven naar de algemene vergadering voor de planning van de nieuwe modellen.

Ikzelf had gedacht voor een heruitgave van de E-loc type 29.
die is geproduceerd begin van de jaren 80 en ik denk dat velen die niet bezitten.

Zo, iedereen nadenken (in deze hitte)  8D

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Fretbol

Een heruitgave van het type 20 in de huidige blauwe schildering met gele strepen zou ik zeker waarderen, maar aangezien ze dit jaar de gele versie uitbrengen zal de blauwe waarschijnlijk ook volgen ?

Ivm nieuwe productie zou ik de reeks 11, 12, 21, 27 op prijs stellen. Deze loc's lijken ook erg goed op elkaar dus dat is voor een fabrikant ook altijd interessant.

Fretbol [;)]

tufken

citaat:
Geplaatst door Fretbol

Een heruitgave van het type 20 in de huidige blauwe schildering met gele strepen zou ik zeker waarderen, maar aangezien ze dit jaar de gele versie uitbrengen zal de blauwe waarschijnlijk ook volgen ?

Ivm nieuwe productie zou ik de reeks 11, 12, 21, 27 op prijs stellen. Deze loc's lijken ook erg goed op elkaar dus dat is voor een fabrikant ook altijd interessant.

Fretbol [;)]

De reeks 20 zal normaal ook in de andere varianten terug uitgebracht worden.
Dan is die ook digitaal en met stekker verkrijbaar, dus up to dat voor de digitale markt

Hier enkel foto's van de 2911 uit 1984

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door tufken
De reeks 20 zal normaal ook in de andere varianten terug uitgebracht worden.
Dan is die ook digitaal en met stekker verkrijbaar, dus up to date voor de digitale markt

goed nieuws

modelbaanHO

Deze suggestie is puur in mijn eigen belang: ik heb de bolle neuzen gemist (ze zijn aan mijn neus voorbijgegaan) in de versies met nummer 204.005 en 5408 : deze uitgave (met andere nummers) interesseren mij zeker !
En dan de reeks HLE 22, 23, 25 en 25.5 : in vele variaties verkrijgbaar voor AC/3-rail, slechts beperkt voor DC (Trix)
Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

tufken

@ Herman

Hier zitten wel een pak goede idee?n in, we gaan alles in een lijst gieten.

En misschien dat ook iedereen een mailtje op ons mail adres kan sturen met zijn voorstellen, alsook de verschillende uitvoeringen van een bepaald type zodat ik die allemaal kan meenemen.
Ook als je enkele detailfoto's hebt van deze modellen, zodat de voorstellen beter ondersteund zijn.

@modelbaanHO

Wat betreft die bolle neuzen, ik denk dat ze daar voorlopig geen zullen uitbrengen, ik heb er nog wel staan maar in wisselstroom
En de reeks 22 /23 enz die zijn door M?rklin uitgebracht, en ik denk dat ze dat niet zullen opnieuw proberen, maar het komt in ieder geval op de lijst.

@ Fretbol

Die reeks 11.xx,12.xx,19.01,21.xx,27.xx , daar zit zeker wel iets in, daar die van Lima die kwaliteit en afwerking niet hebben. en deze ook voor Nederland kan gebruikt worden.

renstimpie

Heeft roco ook vroeger geen type 90 uitgebracht.  DEze stomer zie ik ook wel zitten.  en terug enkele heruitgaven van den type 25 (natuurlijk ook reeds klaargestoomd voor digitale snufjes)

Greetz

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Drinoow

Ik zou graag een heruitgave zien van de reeks 76 of de ontwikkeling van een type 64 die Fleischmann al heeft uitgebracht e.a.

MVG
Sandrijn

theedooz

Omdat Roco die nog niet uitgebracht heeft zou ik graag een groene bolle neus (52 of 53) willen zien met een enkele gele bies (dus niet de dubbele die al wel is uitgebracht). Bijvoorbeeld deze:

Daarna mag van mij deze volgen:

Wat betreft de reeks 62/63 ontbreekt nog de 1970 in de niet-Salzinnes variant (dus waarbij de smalle gele band lager zit en daardoor op het front onderbroken wordt door het locnummer). Enkele voorbeelden:

In de categorie nieuw uit te brengen zou ik als ik Roco was komen met een andere rangeerloc dan de reeks 80, en dan natuurlijk een andere als die LSM heeft aangekondigd.

FREMO e.V. - afd België

Hallo Patrick, [:)]

Ivm. je vraag voor heruitgave of nieuwe modellen in Belgi?.

Kent Reyne.nl onze nationale #MODELBOUW commissie# niet (zou mij tenstrekste verwonderen), onderleiding van dhr. Philippe Callaert. Deze mensen van "FEBELRAIL" zouden toch het aanspreekpunt moeten zijn voor modelbouw fabrikanten/vertegenwoordigers.
Bereikbaar via www.febelrail.be .

> Personenwagens;
oude ref 4289 = Dtreinrijtuig 2 de kl ex B4 ?we met zwanehalstdraaistellen.
oude ref 4291 = Dtreinenrijtuig 2de,1ste,2de kl ex AB4 ?-23b.
Ex DRG, hiervan hebben enkele exemplaren dienst gedaan bij de NMBS (1945-1950) voor internationale treinen.

oude ref 4232 A = Plan W personenwagen NS, in dienst geweest in de BENELUX treinen samen met de reeds uitgebrachte wagens van LSM en de te verwachten HLE 25.5.
oude ref 4218C = NS rijtuig met ronde koppen op draaistellen plan D[?], 2 de klasse. Voor dezelfde samenstelling van een getrokken / geduwde BENELUX trein.
oude ref 42xx = NS rijtuig met ronde koppen op draaistellen plan D [?], 2 de klasse, ex restaurant, maar aangepast met verhoogde uitkijk als stuurstand rijtuig voor dezelfde BENELUX trein.

oude ref 44205A = ex DRG personenrijtuig 3de / 2de klasse NMBS.
oude ref 44206A= ex DRG personenrijtuig 3de / 2de klasse NMBS.
oude ref 44207A = ex DRG personenrijtuig 2de -1ste / 1ste klasse NMBS.

>Goederenwagens,
oude ref 4313 = Klapdekselwagen, deksels beweegbaar, ex kalkwagen, later vuilnis wagen bij de NMBS.
oude ref 4389A = Klapdekselwagen, met remmershuisje, idem als hierboven.

oude ref 4334 A of 4339 = 2assige Talbot stortdienstwagen, nmbs dienst baan in vroegere versie groen met ?chemois? letters. Kan in een set van vier verschillende worden uitgebarcht!

> HLE ,
Ik kan akkoord gaan met je voorstel voor het
type 101 / 29, maar dan ook voor periode IIIa en verder, maw. van de beginreeks, afleveringstoestand (met kabel connectoren op de fronten tot in periode IVb ( 1984 ) met dubbele koplampen ( het wegslepen van de TEE rijtuigen uit FBMZ).

Nog een speciaaltje, dat op basis van een zwitsers model zou kunnen gemaakt worden, want het is een zuiver zwitsers produkt de reeks HLE 121.
Er waren maar drie stuks, toch zeer beduidend voor onze nationale spoorweg maatschappij. Het onderstel, van deze "electriek", werd later gebruikt voor de reeksen 122 / 123 / 125.

Voor nieuwe locomotieven was er laatst in de algemene rondvraag naar modellen, de reeks BN / elektrische reeks
11.xx,12.xx,19.01,21.xx,27.xx die er zeker uitsprong.

> HLV ,
Ook in het oude ROCO programma zit er een HLV ex
DRG T14 (BR 93) oude ref 4122A / B / C / D die zonder al teveel aanpassingen kan dienen om een Stomer van de reeks 97.0x(x) te maken, zowel in periode II als III.
In hetzelfde straatje bevindt zich ook de HLV ex
DRG S10 (BR 17) oude ref 4125 A, die ook zonder extra veel aanpaswerk kan dienen om een Type 62.0x(x) te maken en met een beetje meer aanpas werk zelfs een type 60.0x in de personen dienst kan opleveren.

>HLD,
Voor diesel personenvervoer was er duidelijk een vraag naar de reeks
620.0x of  Brossel 551.0x ? 552.0x, 553.0x. Deze kan zeker een uitgebreide uitgave zijn wegens de zeer lage diensttijd en de vele veranderingen / schilderingen.

Hoop dat je hier iets mee kan doen [^]. * Oude ref = oude ROCO referentie nummers. Voor beeldjes kan je steeds terecht in de boeken van MAX Delie of DAGANT of in [?] ontsnapt mij nu { onze Phil DAMBLY }.

Mvg
Herman

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Brunel

De plan W van Roco klopte van geen kanten (was eigenlijk een Duitse Silberling met een nieuw dak) en was bovendien in lengteschaal 1:100; lijkt me geen gezicht bij de LSM rijtuigen.
Maar een geheel nieuw ontwikkelde plan W zou niet alleen in Belgi? warm worden onthaald. [:)] Dan maar gelijk de stuurstand van de oude Beneluxtrein erbij. Goed idee.

ps waarom zou Reyne een zelfbenoemde commissie raadplegen?

FREMO e.V. - afd België

@ Brunel [8D]

Omdat ik weet [:I] , dat deze mensen over heel veel informatie beschikken en op simpele [?], deze graag verstrekken, VOLLEDIG GRATIS !

Dit volgens de informatie waarover ik kan beschikken.

Mvg [^]
Herman

PS; Natuurlijk is mijn voorstel bedoeld om nieuwe of aangepaste modellen te verkrijgen, die volledig passen met de NU geldende normen ivm het model spoor.
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Kedeng Kedeng

Ik zou graag deze modellen nog is zien,

-De 7617 in zijn groene kleur,
-De 7603 met zwarte schrik strepen,

http://users.skynet.be/dgrr/special/photos/7603.jpg
(een leuk detail is het vak waar het NS logo stond met een donkerder kleur is overschildert,
dit zou ik ook graag in model zien)

-Een 62 met de opschriften TBL en het B logo op de zijkant.

-De bolle neus van de NMBS (204.004) of van de TSP (202.020)

-De 5941 van de TSP.
-De 201.030 van Vennbahn
http://213.193.201.37/Photos/Albums/Photo.aspx?id=S4BFxbqvsAmflZlBXrmK5T8YTGK2m146c1g25EFdVlnd0AO2j2yaV9Uw__

Arnenys

ik zou graag meer treinstellen terugzien... een herwerkte versie van de duikbril...ik vind de huidige niet echt mooi... en de deense neus! heb ik ook nog nergens gezien.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Arnenys

een herwerkte versie van de duikbril...ik vind de huidige niet echt mooi...

En hoe moet die dan eruit zien?