Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Nieuwe Locomotieven en rijtuigen

Gestart door tufken, 13 juni 2006, 10:23:10 AM

Tom

Maar verwacht niet dat Marklin van kwenie welke prijzen zal zakken naar Mehano prijzen denk ik.
Droom verder zou ik zeggen.
Tom

loco

Discussies over prijzen duiken steeds weer op als de pest. Wat is duur? Voor de ??n is 250 ? niks, voor de andere lang sparen en studentenjobkes zoeken. Mijn fiets kost 2500 ? en dat is niet eens een dure. Mijn auto kost 15.000 ? en dat is ook goedkoop. Nu is mijn auto niets meer waard. En voor mijn stalen ros zal ook niemand veel willen geven. Maar mijn treintjes kan ik nog altijd verkopen zonder al te veel schade te lijden. En wat ik nu niet heb, kan ik waarschijnlijk later wel kopen. Waarom dan altijd over prijzen zeuren. Als relatief.
Als M?rklin met een nieuw model komt, dan staat het je toch vrij om het te kopen of niet. Maar discussies verzuren door over prijzen te jammeren, daar help je niets mee vooruit. Dus blij zijn met alles wat nieuw is, en sparen als je het ook wilt hebben.
Loco

ysbeer

Het gaat er niet over wat duur is,duur is niet goedkoop,maar dat is onzin.
Het gaat er om wat krijg je voor je geld,als dat minder of gelijk is aan wat een ander merk je voor dat geld biedt,dan is het duur.
Een suzuki alto is niet duur,maar als ik er de prijs van een mercedes voor moet betalen is hij vreselijk duur.
Zo is het bij Marklin.Het is nu eenmaal zo dat men jaren lang enigzins achter de feiten heeft aangelopen,je kon vragen wat je als prijs wilde,de trouwe aanhang kocht toch wel.
Sinds bijna elk merk ook drie rail AC kan maken(was vroeger veel moeilijker)is de concurentie toe genomen,en daar heeft MARKLIN nog al arogant niet op ingespeeld.
Ik ben er van overtuigd dat(is natuurlijk mijn mening) dat marklin op dit moment niet  betere kwaliteit leverd dan veel andere.
Hoogstens nog dat je een marklin van de tafel kunt laten vallen,zijn metaal huis is dan nog heel,maar is dat echt een voordeel[?].

Ja vrienden schiet u maar[:p]

wim ysbeer

melilla

Ik hoop echt dat marklin (trix liever omdat ik gelijkstroom wil rijden) de benelux loc 25.5 zou willen uitbrengen aangezien ze de 25 al hebben geproduceert in een set zou een 25.5 een mooie aanvulling zijn voor de goederen verkeer [:)] en natuurlijk de benelux samenstelling [:p].




D_Loc

citaat:
Geplaatst door ysbeer
Ik ben er van overtuigd dat(is natuurlijk mijn mening) dat marklin op dit moment niet  betere kwaliteit leverd dan veel andere.

Ja vrienden schiet u maar[:p]

wim ysbeer


Ik ben het met je eens Wim, eigenlijk wil ik geen reactie plaatsen maar het zit mij nogal dwars. Zoals reeds in een andere topic gemeld, bezit ik de CFL 1819 van M* (ik ga niet over de gebreken aan de kast beginnen, daar heb ik vrede mee), echter de lok reed na maandje al als een dronken tor over de baan. Dat wil zeggen hij rijdt schokkend (wisselende snelheden) met piepende motor over het cirkeltje dat ik heb gelegd want ik heb nog (steeds) geen baan [V] en ik rijd daarom alleen als ik aanpassingen aan de de Loksound heb uitgevoerd en deze op punt wil stellen. Waar het op neer komt is dat de lok nog slechts heel weinig (hecto-)meters heeft afgelegd in zijn nog korte leven en nu al onderhoud nodig heeft. Dit heb ik met een Roco nog niet meegemaakt, als ik die een jaar of langer in kast laat staan en ik zet ze op de baan rijden ze zonder problemen weg.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

loebaske

Hallo......de 11-12-21-27 komt binnenkort uit van Mehano,
en als iedereen zomaar zijn eigen voorkeur heeft, ewel dan kan
je overschakelen op reciene kasten, zoals die vroeger voor handen waren, en dan nie komen zeuren over de prijs en over...
het kromtrekken van die modellen...
ik dacht dat Tufken de vraag stelde over welke eerder model
van loc jullie wilde heruitgebracht zagen......en niet over nog
niet uitgebrachte locs.... als we zo verder gaan...jawade, zorg
maar dat je dan een dikke dubbele vakantie- jaar premie op zak heb.
Ikke

Steven86

@Ysbeer
Je moet prijzen gewoon loc per loc evalueren, over de merken heen en ten opzichte van de criteria die jij belangrijk vindt. Zelfs de goedkoopste modellen kosten genoeg om zo'n vergelijking bewust te maken.
Alle merken hebben erg goede en aantrekkelijk geprijsde locs en alle merken hebben brol voor hun prijs. Er is geen enkel merk dat aan deze regel ontsnapt, wat er ook soms beweerd wordt.

Dus het is onzin als er veralgemeend wordt. M?rklin en Fleischmann is niet systematisch te duur, Roco is niet systematisch dezelfde kwaliteit aan een betere prijs bv. Alleen in sprookjes.
Detaillering, trekkracht, robuustheid, verkrijgbaarheid van reserve-onderdelen, garantie, ... het zijn allemaal elementen die in de prijs verrekend zit. Als je een loc enkel in een vitrine zet, maakt het niet uit dat hij een slechte trekkracht heeft en ben je natuurlijk  blij met een lagere prijs. Zet je diezelfde loc op de baan en hij kan nog niet eens een redelijk aantal wagons trekken, voel je je bekocht. Het hangt er dus maar af wat de aankoopcriteria zijn.

Ik heb van M?rklin, Fleischman en Roco locs die gewoon kwalitatief beter zijn dan de gelijkaardige modellen bij hun concurrenten ?n omgekeerd heb ik van elk merk wel een loc die zijn geld niet waard is.

De clou is, dat elk merk een stabiel aantal kopers blijft hebben, naast een aantal kopers dat fluctueert. Zeker in een beperkte markt als modelspoor. Er is een reden dat er voor elk merk stabiele kopers zijn en fluctuerende. Het is voor elk merk anders en heeft te maken met de positionering van het merk, de individuele criteria waarmee de klant zijn aankoopbeslissing maakt en de respectievelijke treffers en blunders die  de merken zelf maken...

@Tom
Ik mag echt hopen dat M?rklin niet met zijn prijzen zakt tot het niveau van Mehano. Ik ben immers niet bereid om de concessies te maken die daartoe nodig zijn.
Ik hoop dat M?rklin doorgaat met het verbreden van zijn gamma hobby locs die concurreren met de goedkope hobby modellen van de overige merken, vooral stopt met het aanbieden van exact dezelfde modellen met enkel wat opties extra (andere koppeling bv.) als duurdere modellen en heel wat meer modellen uitbrengt in de typische prijsklasse van M?rklin waar je gewoon meer loc voor je geld krijgt. En ik hoop dat Brawa blijft concurreren met M?rklin op dit soort type locs (V160 met metalen kap bv.) en dat het nieuwe Roco af en toe dat ook blijft doen met een brilliant model zoals bv. de E03 (kunststof kap van hoge kwaliteit) en stopt met spul zoals de V65 uit te brengen (zero trekkracht).

melilla

Ze zouden de 25.5 moeten uitbrengen ik snap niet waarom de fabrikanten nog wachten voor dit model het heeft in meerdere decenia`s gereden nu nog steeds!!! in NL en Belgie.

voor mij mag de 25.5 wel uitkomen zou mooie aanvulling op me benelux  set zijn [:D] waar ik nu meej bezig ben.

De NS IRM dubbeldekkers zou ik ook wel graag zien terug komen.
aangezien Lima ze niet meer maakt helaas.

Anarchy

De 25.5 zal wel van Marklin uit komen, alleen is het wachten geblazen.

Jeroen

Peter

Ook in Duitsland vinden ze dat M?rklin zichzelf uit de markt aan het prijzen is. In de meeste magazines zoals Miba, Z?ge, EJ, enz, om nog maar te zwijgen van de vele Duitse forums, hoor je dezelfde klachten:
Te duur. Het laatste nieuw model, de railbus is met 350 of 299 euro, dat is 600 ? 700 Duitse marken gewoon veel te duur. Dit zijn prijzen die in de richting van klein-serie modellen gaat, en dat vind de modale modelspoorder niet kunnen.
Kwaliteit is een goede zaak, maar wat ben je ermee als je klanten het niet meer willen of kunnen betalen. Met zulke prijzen ga je de jeugd, en dat zijn toch de modelpoorders van morgen, niet lokken. Voor dat geld kunnen heel andere dingen kopen. Ik vrees dat die Engelsen binnenkort de produktie helemaal naar het verre oosten verplaatsen, goedkopere prijzen vragen, en de fabriek in Duitsland nog enkel als doorvoer-magazijn gebruiken.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Net bevestigd bij "Het Spoor" in heverlee. De aankoopprijzen van Marklin zullen binnekort stijgen met 6%, omdat de BTW in duitsland met 3% stijgt. Daarmee kunnen ze alleen zichzelf uit de markt concurreren.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

DelticPower

@ Jan.    Die drie procent btw stijging is alleen van belang voor de duitse markt. Bij export naar Belgie en Nederland wordt de btw verrekend.   Maar ik denk ook dat de prijzen toch wel zullen stijgen.

Groeten van Jan

Peter

Droevig.Droevig. Geen enkel rechtgeaard modelspoorder wenst dat het slecht gaat of slecht zou eindigen met M?rklin. Vele van ons zijn daarmee begonnen, en... overgaan op 2-rail.
Nog even over de prijs: die railbus kost net zoveel als de 45 van Olaerts.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

die ik ook niet gekocht heb omdat het te duur is, als dus alle prijzen van dat niveau wordt zal er nog weinig gekocht worden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Ik vind de 45 van Olaerts een prachtig model maar je zult hem vruchteloos zoeken op mijn baan, te duur naar mijn smaak.
Zoals Jan al zei : aan die prijzen zal er weinig gekocht worden. Helaas...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *