Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

loebaske

aha Eddy nu echt in beeld...knap gedaan en als men gaat zien hoe het werkt vallen ze van hun stoel....

Dirkh

En waar blijft dat filmpje om te bewijzen dat die bollestamper werkt?  ;)
Het ziet er goed uit.

B_Modelbouw

Maar dat gaat niet werken ... Om de wissel om te zetten heb je een ventje nodig, die die bol een goeie stamp geeft  ;D ;D ;D

Trouwens is je zekeringkast nog verlood door de maatschappij ... De bol lijkt verdacht op een verzegel loodje.
Ik ben eveneens benieuwd naar dit prachtig ding in werking.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC

eddy

Filmpje maken kan ik niet,maar hij werkt.

En neen de bol is een schijfje gezaagd van een buisje van 3 mm en dan vol solduur laten lopen.Eigenlijk een kloon van een loodje.
Als U een ventje kan maken die die bol omzet,ik ben vragende partij.................
groeten eddy

Kees-Jan

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kees-Jan

raf

kast aan het op ruimen en ik had meer dan ik gedacht had
elektro zooi mooi in sorteer bakjes doen zodat ik nadien niks meer terug vind

en de rest in de vuilbak of oudijzer want ik heb te veel rommel
juist een kast mogen gaan ophalen en die komt op zolder te staan als werkbank
dikke plaat er boven op en dan kan die best dienen  en ze is dubbel zo groot als die ik nu heb staan dus ruimte zat

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Laatste pakje op de post gedaan van verkoop, dit gaat richting Zweden.
Den Eric.

raf

seffens 200 foto's maken van pins die in de verkoop gaan
gaat plezant worden mijn gedacht

dan de camera gevonden die ik op een wagon wilde zetten dan kan ik een opname maken van de baan al rijdend

gr raf

bollen neus

Messing onderdeeltjes aan het maken (de laatste) in spoor O om model te vervolledigen, betreft enkele nood stoppen , sensoren (4 stuks) en nog elektrische kastjes. Worden rechtstreeks op chassis gemonteerd. Sensoren komen per 2 op de neuzen te staan. Rest me dan nog enkel de relingen te monteren, platforms en de draaistellen verder te spuiten met extra onderdelen dan is ze klaar. Vervuilen is voor het laatste.
Alé als ik ze klaar krijg tegen eind van het jaar want anders blijft dit model zo staan, stop op 31 december met bouwen. Sommige zullen weten waarom anderen niet.
Den Eric.

OlivierV

Een beetje aan het verweren.

Mengseltje gemaakt met olieverft en terpentine om wagens de eerste laag van verwering te geven, namelijk de details naar voor halen met een wetwash. Die wetwash alleen is al goed genoeg om de plasticlook van veel van je modeltreinen te verwijderen.

Bandwerk
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

muurtjes aan het gieten voor de muur achter de statie.er komen winkeltjes in gebouwd en aan de kant waar de straat omhoog loopt komen garage boxen .ik ga zo een 3 meter van dat spul nodig hebben om alles netjes klaar te krijgen .die mislukken die komen aan de hoogste kant van de straat te staan want daar zie je toch maar een stukje van de muur

rode bakstenen moeten het nog worden en dan invoegen en of er in de jaren 60 reeds graffiti gespoten werd geen idee maar ik ga er anders reclame folders op plakken .
ik had geprobeerd rode verf door de hars te mengen maar dan moet de muur 24 uur drogen omdat de verf trager uit hard dan de hars
eens zoeken naar andere verf misschien dat het dan wel wil lukken
gr raf

SuSke

Raf, jaren 50-60 graffiti waren de witgekalkte slogans om de muren.
Om je hars te kleuren misschien beter uitkijken naar pigmenten ipv verf. De samentelling van een hars komt eigenlijk nogal vrij nauw, zeker als je er "vreemde" bestanddelen gaat tussen roeren
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts

Bij Voss chemie verkopen ze in ieder geval een (zeer beperkt) gamma klaarstoffen voor hun resin.