Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

het klinkt raar maar boten en treinen gaan echt samen .

de door heen duitsland gemaakt delen voor het type XXI werden door treinen naar de hellingen gebracht en zwaardere worden op pontons vervoerd

anders om kan ook en dit is misschien voor iemand een uitdaging om dit eens te bouwen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

Treinen en boten gaan zeker samen, hoeveel van ons hebben er geen haven of kaai aan hun treinbaan...
Ik vind het interessant om post over andere modelbouw projecten te lezen, tenslotte kunnen we daar ook veel van opsteken.

In Bornem is er jaarlijks een militaria beurs, ik probeer deze steeds te bezoeken, altijd tof om te zien hoe gedetaileerd deze werken aan een tank, vliegtuig of boot...

raf

Philipe join the club
dit is wat ik reeds een 20 tal jaren een het proberen uitleggen ben aan verschillende modelbouw mensen die verschillende takken daarvan als hobby hebben
kijk verder dan uw eigen hobby want er is zoveel meer te ontdekken
hier een foto van iemand die dacht goed bezig te zijn met verlichting in een boot aan te brengen .pasop hé het werkt maar geeft enorm problemen door de tijd heen
als je dan ziet hoe mooi de bedrading in een loco of wagon word weg gewerkt zodat ze haast onzichtbaar zijn dan word je hier gek van

pas op hé deze valt nu nog enigzins mee hoor er zijn er die nog erger zijn .

soms zie je schepen die prachtig gebouwd zijn maar dan flip je door van de verf die er op gesmeten is geworden
of mooie verflaag maar shit gebouwd zoals krom schots en scheef en dat op het zelfde onderdeeltje
de zeer dunne draden die jullie gebruiken wist ik voor 1 jaar niet af dat ze bestonden .(30 jaar gestopt met treinen)tot patrick er mee af kwam
deze worden nu ook in al mijn boten gebruikt voor verlichting .jaren geen smd leds meer gebruikt en nu gaan deze overal in gebruikt worden bij elke boot die een upgrade krijgt .

het is inderdaad belangrijk om buiten de hobby te kijken want als ik jullie met servo's bezig zie dan flip ik door .er zijn duizenden verschillende te krijgen die soms meer geschikt zijn voor het doel waar jullie de verkeerde gebruiken
het verlengen van de servo slag Bv is veel gemakkelijker dan dat jullie het doen door een linearepotmeter te gebruiken en de servo daarlangs te monteren met 2 tandwieltjes en je hebt een lineare beweging van wel 10 cm indien nodig

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

Zojuist kurklaag aangebracht aan de 2 modules die gaan dienen als schaduwstation.
Met een beetje geluk kan ik deze avond starten met de sporen te plaatsen.

Doornroosje

Even bezig om de voor- en nadelen te bekijken en informatie op te zoeken hoe ik best mijn bewegingen op de baan ga aansturen: oc32 of arduino. Veel info om door te worstelen tijdens het pendelen dus en dan uiteindelijk een beslissing nemen.

eddy

Voor een projectje een waterkraan in mekaar gepruld.

groeten eddy

philippe_007

Mooie waterkraan, proper gemaakt.

marc goovaerts

Gerolf

Knap gedaan, Eddy  8)

Ik denk dat het H0 is, als je naar de snijmat er achter kijkt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eddy

Inderdaad HO,gemaakt in messing.Staat nu in de grondverf.

Dirky

welke grondverf gebruik je Eddy?

thx

eddy

Etch primer van Voss Chemie,gekregen van een bevriend garagist.

grove den

Hoogste punt bereikt!= 155 cm  boven PKV( boven peil keldervloer)
Papiermaché mag nu drogen en dan weer verder met "vervuilen".... "begrassen" en "bestruiken"met wat bomen.....

Dit hele stuk landschap is makkelijk te verwijderen: het is gebouwd op een plaat styrofoam.
de rechterkant van de baan;

en iets lager in het dal;

Jos

dani

wooooowwwwwwwww man,  wat is me dat ?   wat een mooi stukje landscaping !!!
(zeg maar STUK)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirkh

Ik denk dat ik ook eens een demo of workshop landschapsbouw moet gaan volgen bij Jos ipv een workshop bomen bouwen.  :D
Mooi gedaan, ik wou dat het bij mij ook zo lukt.