Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

raf

nu bij de gamma een deel schragen gaan halen als ze in de reclame staan en je hebt een baan op een werkbare hoogte

goe bezig
ik zou meteen 2 wissels reeds opofferen en mee in de rond rij lus leggen dan kan je nadien nog zonder terug alles te moeten opbreken je opstelsporen bij leggen .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Martin Welberg

Deftige decoupeerzaag !!

OlivierV

Citaat van: raf op 09 april 2015, 20:48:49 PM
nu bij de gamma een deel schragen gaan halen als ze in de reclame staan en je hebt een baan op een werkbare hoogte

goe bezig
ik zou meteen 2 wissels reeds opofferen en mee in de rond rij lus leggen dan kan je nadien nog zonder terug alles te moeten opbreken je opstelsporen bij leggen .

gr raf

De baan ligt op een bureau en een keukentafel die tot modelbaanondersteunende tafel is gedegradeerd.
De wissels dat gaat niet, voor de moment geen budget voor (volgende maand enkele festivaltickets aanschaffen) en ik heb er ook geen liggen, op ingebedde exemplaren na dan en die ga ik heus niet liggen uitbreken. ;)

Citaat van: milocomarty op 09 april 2015, 20:53:14 PM
Deftige decoupeerzaag !!

Is het ook zeker! Is van mijn overleden nonkel die vroeger schrijnwerker was. ;)

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Serieuze flater begaan hahahaha, mijn modelbaan is 3m60 cm lang, het rechte stuk bij het schaduwstation is zo'n kleine 20 cm tekort. waardoor ik maar op een goede 3m40 uitkom, nu net gezien wanneer ik alles in mekaar begin te zetten.

Bij het ontwerpen van deze modelbaan heb ik toch met enkele factoren geen rekening gehouden, een daarvan is deze deur.

Gisteren bij het maken van het schaduwstation heb ik onbewust alles ook 20cm te kort gemaakt, waardoor het daar slechts 3m40 lang is en vooraan 3m60.

Nu denk ik er sterk aan om de boel af te breken en kleiner te herstarten. Het zou dan al de 3e baan in 2 jaar tijd zijn waar ik dan aan begin, maar die zou dan wel zonder boe of ba in deze ruimte moeten passen, alsook zal de deur vlot open en dicht moeten kunnen gaan.

Of wat ik ook kan doen is achteraan 20cm inkorten zodat het wel uitkomt... maar mijn voorkeur gaat eerder uit voor het eerste.
Alles voor niets? Welnee, zeker niet, ik heb een heleboel geleerd uit het bouwproces tot nu toe.

Gegroet,
'k ga mijn lief wat gaan ambeteren, dat gaat mij beter af.

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 10 april 2015, 13:50:02 PM
alsook zal de deur vlot open en dicht moeten kunnen gaan.

Kijk eens of de muur met het deurgat een dragende muur is,
zoniet kan je hem er uit halen,
en is het klaar voor je vader thuis komt! ;D ;D

;)

Gerolf

De deur met kader er uit halen en omdraaien is geen optie ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 10 april 2015, 15:03:31 PM
De deur met kader er uit halen en omdraaien is geen optie ?
Denk het niet en dat rommelkot staat eigenlijk veel te vol op deze manier, het is precies of er bijna niet meer te ademen valt.
'k Zou het ook al niet moeten vragen want dat zijn volle eiken deuren.

raf

schuifdeurtje in monteren en de oude eiken deur op zolder stockeren
het is een optie en veul minder werk dan je baan opnieuw beginnen

Metpetergaathetbeter

Citaat van: raf op 10 april 2015, 15:35:07 PM
schuifdeurtje in monteren en de oude eiken deur op zolder stockeren
het is een optie en veul minder werk dan je baan opnieuw beginnen
leg zoiets maar eens uitgelegd aan uwen pa  ??? :-\ :'(

raf

mijn pa is een redelijke man waar je mee kunt praten .als je iets brengt en het is goed en doet geen afbreuk aan het geheel dan word dat zeker goed gekeurd
nu de deur er uit halen en zo laten dat krijg ik ook niet verkocht maar met een schuifdeur er in te monteren daar zou die van mij geen probleem mee hebben
maar ja dat is wat MIJN pa zou doen hé en niet alle pa's zijn het zelfde
hij is nu 78 en ik hoop dat ik hem nog jaren mag hebben want ik heb echt een pa uit de duizend die desondanks het harde en vele werken dat hij als zelfstandige beenhouwer deed toch nog tijd kon vrij maken voor zijn twee kinderen
als 5 jarige stond ik toch maar mooi met eigen schaatsen (wat nu doodnormaal is)in het sportpaleis op het ijs
gingen we elk jaar mee 3 weken op reis naar het buiten land
lag er in een kamer (4X5 meter) een trein baan
vlogen we rondvlucht met vliegtuigen en hadden we toen reeds een rc bestuurde boot .
en nog steeds zie ik mijn pa even graag als jaren geleden
gr raf

Steam.N

Citaat van: raf op 10 april 2015, 16:13:00 PM
... hij is nu 78 en ik hoop dat ik hem nog jaren mag hebben want ik heb echt een pa uit de duizend  ...

Dan ben je een gelukkig man, Raf.
Koester hem, geef hem je tijd en genegenheid, nu het nog kan !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Jean dat doe ik zeker en vast
gr raf

OlivierV

Ik denk dat ik er uit ben.

Ik zou de baan gedraaid kunnen zetten, dus in een schuine hoek zodat de deur dicht kan. Hiervoor moet ik de hoeken van de schaduwbakken wel wat bijwerken, maar dat is op zich geen probleem. Als de deur maar dicht kan.

Hakken en breken moet ik hier zeker niet gaan doen, dat is uitgesloten.
Deze middag misschien meer, afhankelijk van wanneer ik daar mee kan beginnen.

Groet!

krisds

De baan schuin plaatsen lijkt me inderdaad een betere optie. Een stuk snijden in je schaduwstation en de hoeken van de baan zal minder pijn doen dan opnieuw te beginnen.

OlivierV

Citaat van: krisds op 11 april 2015, 21:34:00 PM
De baan schuin plaatsen lijkt me inderdaad een betere optie. Een stuk snijden in je schaduwstation en de hoeken van de baan zal minder pijn doen dan opnieuw te beginnen.

Dat werkte niet, of ik zou nog in de muur moeten kappen om een deftige bocht te leggen.

Het is dit geworden, schol!