Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Tja, als je het zo beziet ...  ::)  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: Bolje op 10 april 2015, 22:06:49 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 april 2015, 20:43:32 PM
nu ga je toch niet komen vertellen dat die kleine preisertjes hun kinderen geen speeltafel en stoelen gaan krijgen ? >:(
En laat die kinderen nu nog eens spelen met hun eerste modeltrein  ;)

Schaal N x schaal H0 = 1/(160x87) = 1/13920 = Kleinigheidje  ;D  ;D

Ovaaltje van 6x8mm, treinhoogte 0.33 mm, ... peanuts   ::)  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bolje

Citaat van: Gerolf op 11 april 2015, 00:56:49 AM

Schaal N x schaal H0 = 1/(160x87) = 1/13920 = Kleinigheidje  ;D  ;D

Ovaaltje van 6x8mm, treinhoogte 0.33 mm, ... peanuts   ::)  ::)
LOL  ;D ;D ;D
...Kleinigheidje - Ja, letterlijk
...peanuts - nee, deze zijn te groot
Vele groeten,
Ronald

Metpetergaathetbeter

ik ben zeker dat Jean al aan het overwegen is, want er is geen uitdaging te groot (euh..te klein) voor Jean  ;D
Groeten Peter ;)

marc goovaerts

Pas op... het zou het eerste niet zijn. Lang geleden is er 'ergens' op dit forum al eens een (werkende !) treintjesbaan in N getoond.

Gerolf

Herinner ik me ook, Marc. Was een schitterende vondst, en ferm gemaakt  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Eigenlijk wel een leuk idee ... en er is bij mij een lichtje gaan branden ...  :)
Maar laat me eerst mijn dringendste punten afwerken  ;)

Vandaag trouwens eerst wat thuis-werkjes uit te voeren.
En voor de huisvrede ...   ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Tijd gevonden om de tafeltjes uit te tekenen.
Alweer een succesvol ets-badje :

Eén rond tafelblad ben ik kwijt, en ligt op te lossen in het badje.
Geen probleem.  Tafeltjes genoeg.

Uitdaging wordt nu de poten aan de tafelbladen krijgen ...

Steam.N

Na veel zwoegen, een eerste tafeltje ineengekregen ...

Dat solderen viel wat tegen, maar uiteindelijk zitten de drie pootjes vast.
Niet alle drie even recht, maar ik ben al blij dat ze alle drie goed vast zitten.  :)
Bovendien maar één pootje riebedebie uit het pincet laten vliegen ...

Dit is het voor vandaag.
Als eerste poging vind ik het nog redelijk goed.
Tafelblad zit niet horizontaal, maar als ik wat met de pootjes wring, komt het wel goed.
En neen, ik heb nog geen koffieservies gemaakt, geen assebakken voorzien, geen bloempotten  of bloemen ...  ::)

SuSke

Dat die tafeltjes niet echt horizontaal staan, zou ik me geen zorgen maken Jean. In realiteit staan die ondingen ook altijd te wiebelen  ;)

Mooi gemaakt, weer een techniek waar ik me in zou moeten verdiepen  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Citaat van: Steam.N op 12 april 2015, 00:41:19 AM
En neen, ik heb nog geen koffieservies gemaakt, geen assebakken voorzien, geen bloempotten  of bloemen ...  ::)

Dat komt dus nog ?  :D

Zeer knap gemaakt Jean. Ik ben een beetje jaloers.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Om die tafelpoten te solderen lijkt een WSA wel erg nuttig
   ja, Jean, ik weet het - komt nog goed  :-[  ::)

Citaat van: SuSke op 12 april 2015, 00:55:44 AM
In realiteit staan die ondingen ook altijd te wiebelen  ;)

Op drie poten ??? Héél weinig kans  ;D  ;)

Dirkh

Om het gemakkelijker te naken had ik een set poten aan elkaar gelaten, die plooi je en onder een hoek van 120 graden en dan moet je nog maar 1 poot erbij aan solderen. Ik mis ook de dwars verbinding onderaan.

Ik vraag me af of je ze niet kunt lijmen met seconde lijm, dat is misschien gemakkelijker dan solderen
Die stoelen zijn echt wel knap, beter dan die in synaps en die dwars verbinding is niet nodig.
Maar het ziet er wel goed uit en zoals je reeds vermelde, met het blote oog en een preisertje erbij valt het helemaal niet meer op. Top gedaan. Benieuwd naar het geheel.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

ik denk dat Dirk zijn oplossing eigenlijk de simpelste is en die treinbaan dat wordt toch een Nbaan (Gerolf begin maar te rekenen !) ;D,  google afbeeldingen zou een oplossing kunnen zijn, antieke bartafels en als ik >U deze nu eens verkocht ! http://www.2dehands.be/antiek-art/antiek/meubels/2-antieke-bartafels-155245346.html