Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

DFS

Goede avond allen,

Na lange tijd rond te toeven als spion op het forum toch eens de stap gezet naar een account.
Bij deze ook een kijkje op mijn baan.

Zoals de titel doet vermoeden, mijn baan heeft als thema een Union Pacific depot in de jaren 5O.
De totale lengte (zonder fiddle yard) is 3m40. De baan bestaat uit 3 segmenten, met daarop een centrale 'eye catcher'.

Het rechtse segment heeft de draaischijf met locloods. De draaischijf is zelfbouw.
De locloods een Whalters kit, door een miscalculatie over de grote van deze kit was ik genoodzaakt om een stuk eraf te 'snijden' waardoor ik een inkijk had in de loods. Dit was een geluk bij een ongeluk want hierdoor kon ik een interieur plaatsen.





Bijna net zo imposant als de big boy's, Challengers, en andere loc's waren de gigantische 'coaling towers' de UP gebruikte om deze bevoorraad te krijgen. Vooral deze van Cheyenne, Laramie, Ogden, spraken tot mijn verbeelding.
Dus de 'eye catcher' van het centrale segment was snel gekozen.
IHC heeft in de 80er jaren nog een kit gemaakt naar het 'voorbeeld' van Cheyenne, maar deze is op heden
niet meer te vinden, tenzij aan soms belachelijke prijzen op ebay...
Dus dan maar foto research, vertaald naar een plan op papier, en begonnen met zelfbouw





Het laatste (linkse) segment was vooral bedoeld als wisselstraat om van 6 parallelle naar 3 te gaan voor de fiddle yard. Na lang twijfelen en denken, toch besloten om hierop nog wat gebouwen te zetten om de boel wat aan de kleden.
Links vooraan zie je een 'shop'. Welke weet ik nog niet. (Wheel, Engine, ...) op de achtergrond, een half rielief power house. Beide gebouwen zijn een kit bash van een whalters kit en uiteraard nog niet af.



Wat moet er nog gebeuren? Euch de lijst is lang,
- Motoriseren draaibrug.
- Afwerken gebouwen.
- Afwerken scenery met o.a. grass master.
- Super detaillering hier en daar.

Voila, dit zou moeten goed zijn als 'intro', Ik zal in de toekomst nog wat updates posten, Maar door mijn job kan dat in perioden veel zijn, en andere perioden zeer kalm.

goede avond nog

Sven

mark7758

Welkom en blijf ons verbazen met dit soort moois.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

Sven, welkom hier op het forum ! Alvast veel plezier en hopelijk steek je hier nog wat op !

Leuke baan en thema heb je daar !

Groeten Peter ;)


PS het welke Heusden ?



Rangeerduivel

Welkom op ons forum Sven,
brengt meteen eens wat variatie in het merendeels Belgische thema

;)

Bolje

Welkom Sven op dit mooie forum.
Mooi werk ook trouwens!
Blijven posten zou ik zeggen. ;)
Vele groeten,
Ronald

Michiel

Prachtig project, Sven! En even prachtig uitgevoerd. Van harte welkom op ons forum.

Ik kijk al uit naar regelmatige updates... pleeeeeaaaase!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Welkom Sven!

Als Amerikaans-Canadees modelspoorliefhebber ben ik zeker benieuwd.  Het ziet er veel belovend uit!

Groetjes,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Blij dat je de stap heb gezet en meteen mooi werk toont!  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

sdz1976

Ziet er idd veelbelovend uit.
Echt benieuwd naar het vervolg.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dirkh

Nog van dat, knap.
Zalig die Amerikaanse mastodonten. Ook het interieur van die loods is de moeite.
En welkom op het forum.

Steam.N

Welkom op ons forum, Sven.
Mooie dingen, die Amerikaanse locs.
En je geeft ze een waardige omgeving.  Knap !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Durango

Welkom hier Sven.
Ook ik ben liefhebber van de Amerikaanse spoorwegen en dit ziet er goed uit.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

Welkom op ons forum, Sven.
Knappe baan in opbouw !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GVL

Welkom Sven.
Interessante baan (al eens tentoongesteld, dacht ik?).  Het linker gedeelte roept een gevoel op van ruimte en weidsheid, typisch voor the West.  Persoonlijk zou ik zeer voorzichtig zijn met het neerplanten van extra gebouwen.  Misschien zijn wat spaarzaam groen en een horizonlijn al voldoende?
Groeten.

loebaske

Welkom Sven! je woonplaats is die Heusden tegen Gent of Antw. ??