Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

SuSke

Dacht dat je een Ensor perspectief aan het uitproberen was  ;) ;) 8)

Mooie compositie en een mooie "parvis" voor de kerk.
De burgervader zal een beetje moeten rondlopen om van zijn "Mairie" naar "l'église" te komen, maar dan krijgt hij wat langer "aanzien"  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Kautenbach

Misschien met oranje karton ff de daken in mockup toestand erop plaatsen, een goed op zichtlijn op ooghoogte letten, krijg je dan mooie doorkijkjes naar de kerk, lekker bezig hoor!

evt je kerk iets diagonaal zetten, dan zie je van vooraf 2 gevel vd kerk, is t wel waard, die is prachtig ;)

Sattrickske

Citaat van: Kautenbach op 06 januari 2015, 19:43:02 PM
evt je kerk iets diagonaal zetten, dan zie je van vooraf 2 gevel vd kerk, is t wel waard, die is prachtig ;)
volmondig mee akkoord!

Dirkh

Een mens leert veel bij op een paar jaar, door voor Jean even het oude kerkje terug boven te halen ben ik eens gaan vergelijken.

Klein verschil maar er zit vordering in mijn modelbouw kunsten  ;D

marc goovaerts

Noem je dat een klein verschil ?  :o

Dirkh

Citaat van: marc goovaerts op 07 januari 2015, 13:57:24 PM
Noem je dat een klein verschil ?  :o

Allee Marc, het verschil valt bijna niet op  :D

Steam.N

Dat linkse kerkje is maar een bleekscheetje  ;D
Zitten daar een paar jaartjes tussen?  Ik dacht dat beiden uit 2014 waren?
Super, dat nieuwe kerkje.  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

kan maar een klein verschil zijn want het zijn maar kleien kerkjes... :)

Doornroosje

Nu stoppen! Als je zo blijft vooruitgang maken, durft niemand volgend jaar nog iets te posten in vergelijking met wat jij kan maken...

Michiel

Dennis, Dirk is nog niet eens goed begonnen!
Eerst laten zien wat Moustier moet worden, en dan.... doorgaan! Go N, go!  ;D

(de vordering in 1 jaar tijd is verbazend!)  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Waar zo iets oud (het kerkje dateert van 2012) al goed voor kan zijn. Met dat kerkje te zoeken vond ik in de doos nog een setje raampjes die blijkbaar verkeerd gestockeerd waren en die ik ook al vergeten was.
Ideaal om te gebruiken in de toren, enkel de raamopening een half mm in de breedte bijwerken en ze passen. Dat moet lukken.

Ook al een beetje aan het stoeien geweest met de leien voor de toren. Dat is niet gemakkelijk om alles te laten passen.

Nog 5 kanten te gaan en de toren is klaar.

Citaat van: Doornroosje op 07 januari 2015, 14:56:06 PM
Nu stoppen! Als je zo blijft vooruitgang maken, durft niemand volgend jaar nog iets te posten in vergelijking met wat jij kan maken...

Dat moet ge eerder tegen Jean zeggen, die zijn stukken zijn nog beter afgewerkt. Trouwens we moeten al N'ers het niveau toch hoog houden om op te kunnen tegen al dat Ho en groter geweld. ;)

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 07 januari 2015, 15:15:37 PM
... Met dat kerkje te zoeken vond ik in de doos nog een setje raampjes die blijkbaar verkeerd gestockeerd waren en die ik ook al vergeten was.
Ook al een beetje aan het stoeien geweest met de leien voor de toren. Dat is niet gemakkelijk om alles te laten passen.
Leuk setje.  Waar heb je dat gekocht?

... Nog 5 kanten te gaan en de toren is klaar.
Komt goed, Dirk.  afwerking van de naden lijkt wel goed te zitten !

Citaat van: Doornroosje op 07 januari 2015, 14:56:06 PM
... Trouwens we moeten al N'ers het niveau toch hoog houden om op te kunnen tegen al dat Ho en groter geweld. ;)
En daar ben je erg goed mee bezig !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Jean, ik denk dat ik dat ooit in Lochem op de N-spoor beurs heb gekocht van http://www.gmens.nl/
Die hebben een heel assortiment geëtste onderdelen.   Deze set komt van Ratio plastic Models set nr 309, industrial windows.

Dirkh

Deju, ga die toren toch terug moeten maken. Nu met de leien op de toren te plaatsen valt pas op hoe scheef die staat.
Ik heb er ergens zwaar naast gemeten. >:(, maar ja 0.5mm in N valt direct op.
Wel zonde van al dat werk maar ik ga toch terug beginnen.

Ook de leien zijn een beetje mislukt, het is zeer broos materiaal en er komen snel leien van los aan de zijkanten.
Ik zal er nog wat mee moeten oefenen. Gelukkig nog genoeg  materiaal over om nog 2 pogingen te wagen.

Tis mijnen dag niet vandaag. Maar eerst effe een bakje koffie en dan vliegen we er met nieuwe moed terug in. 2 verdiepingen van de toren en een dakje terug maken.  We weten weeral wat doen de volgende dagen. Kan ik ook de ramen aanpassen aan de geëtste delen en nog wat andere kleine foutjes wegwerken.

Michael

Citaat van: Dirkh op 07 januari 2015, 13:55:01 PM
Een mens leert veel bij op een paar jaar, door voor Jean even het oude kerkje terug boven te halen ben ik eens gaan vergelijken.

Klein verschil maar er zit vordering in mijn modelbouw kunsten  ;D

Dirk als je toch delen opnieuw gaat maken, de toren en de ingang zijn niet mooi uitgelijnd als je begrijpt wat ik bedoel. Opbouwend bedoeld hé Dirk!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154