Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

loebaske

Nu ben je toch weeral aan het prutsen makker!!!!!
waarom al diene brol van plankjes aan elkaar zetten??? pak eens een deftige plaat,
je gaat nadien veel problemen vermijden...
en voor wat dienen die 2 langs lopende draden, voor uw was aan te hangen???

Werk eens deftig aan iets, geluk dat je niet zo in elkaar zit of je zou uit elkaar vallen..
en lees anders eens men artikel over modullebouw, zou eens een leidende draad kunnen zijn

http://www.colsonit.be/foto/modulebouw3.pdf

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 03 november 2014, 13:18:58 PM
waarom al diene brol van plankjes aan elkaar zetten??? pak eens een deftige plaat,
Citaat van: OlivierV op 29 oktober 2014, 16:13:10 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 28 oktober 2014, 23:32:33 PM
Ik zal je moeten uit mijn kot weren want dat begint sterk naar industriele spionage te rieken! :D :D

;)
Hoezo? Ik begrijp je niet volledig Rudy...

Begrijp je het nu Olivier? ;D

;)

OlivierV

Citaat van: loebaske op 03 november 2014, 13:18:58 PM
en voor wat dienen die 2 langs lopende draden, voor uw was aan te hangen???

Werk eens deftig aan iets, geluk dat je niet zo in elkaar zit of je zou uit elkaar vallen..
en lees anders eens men artikel over modullebouw, zou eens een leidende draad kunnen zijn

http://www.colsonit.be/foto/modulebouw3.pdf

Zou dat echt voor zoveel ellende zorgen? (je artikel heb ik reeds eens gelezen hoor.) Die 2 draden zijn voor een "ringleiding", want ik wil geen ellende met slechte contacten.
Zolang het stevig is ben ik content en op de volgende bak is alles meer uit 1 stuk.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

bah ja Olivier, als je al merkt in men artikel is het  heel belangrijk dat de overgang van de modulle perfect moet zijn, als jij dan zo allemaal van die plankjes aan elkaar gaat vijzen heb je al steun nodig, dus weer gewicht, bega niet die fout door enkele € te besparen, geef je zwart op wit dat je vodden gaat hebben en wat ga je dan doen?
alles weer afbreken als de scnery er al op staat, zal je dan meer kosten dan de prijs van een stuk volle plaat...

Je bent hier altijd welkom om jou eens een brean wash te geven en je ogen open te doen wat er allemaal mis kan gaan, ik kan me niet verplaatsen (rolstar voor het moment) zou anders eens tot bij je komen...

Eric

OlivierV

Citaat van: loebaske op 03 november 2014, 14:52:03 PM
bah ja Olivier, als je al merkt in men artikel is het  heel belangrijk dat de overgang van de modulle perfect moet zijn, als jij dan zo allemaal van die plankjes aan elkaar gaat vijzen heb je al steun nodig, dus weer gewicht, bega niet die fout door enkele € te besparen, geef je zwart op wit dat je vodden gaat hebben en wat ga je dan doen?
alles weer afbreken als de scnery er al op staat, zal je dan meer kosten dan de prijs van een stuk volle plaat...

Je bent hier altijd welkom om jou eens een brean wash te geven en je ogen open te doen wat er allemaal mis kan gaan, ik kan me niet verplaatsen (rolstar voor het moment) zou anders eens tot bij je komen...

Eric
Over de overgang bij de module weet ik het wel hoor en daar wordt voor gezorgd dat die perfect zullen zijn! (ook al is het niet met pertinax of hoe dat ook heet, die zitten goed vast hoor!

loebaske

Je gaat die kloefkappers van vijzen toch niet gebruiken???

TBCédric

Citaat van: loebaske op 03 november 2014, 15:56:57 PM

Ik denk dat het gewoon is om voorlopig vast te zette tot de lijm droog is, niet Olivier?

En ik ben het ook eens met Loebaske, maar wel met een minder directe aanpak. Ik zou ook voor één plaat gaan én dan uitzagen. Kost misschien een 12 euro maar het zal beter zijn voor later.  ;)

Én loebaske, je kan misschien gelijk hebben, maar dan moet je dat niet zo grof en bruut zeggen. Olivier is een fijne, leerwillige kerel, ofniet Rudy? ;)
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

Stieven76

Citaat van: LS Models op 03 november 2014, 16:25:36 PM
Citaat van: loebaske op 03 november 2014, 15:56:57 PM

Ik denk dat het gewoon is om voorlopig vast te zette tot de lijm droog is, niet Olivier?

Ik denk dat loebaske doelt op de vijzen aan de rand van de module waarop de rails gesoldeerd zijn. Zo heb ik het op mijn module ook gedaan maar ik zou het zeker nooit meer op die manier doen. Je blijft die dikke vijzen altijd zien en zo stevig vind ik het ook niet. Nu mijn vijzen staan wel iets meer naar achter, dat was ook niet het slimste :P.
Waarschijnlijk komt er bij mij toch nooit een andere module aan dus is het niet zo erg, maar toch had ik beter iets meer tijd gespendeerd om het met zo'n pertinax plaatje te doen.
Dus ik volg loebaske wel  ;)

loebaske

Cedric...ik ken Olivier als slecht geld, je moet eens tegen zijn kont shotten die heeft dat nodig...

TBCédric

Citaat van: loebaske op 03 november 2014, 18:09:30 PM
Cedric...ik ken Olivier als slecht geld, je moet eens tegen zijn kont shotten die heeft dat nodig...
Dat zal je moeten vragen aan Rudy of Metpetergaathetbeter. Die wonen wat dichter bij hem. :P
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

Metpetergaathetbeter

Citaat van: LS Models op 03 november 2014, 18:15:15 PM
Citaat van: loebaske op 03 november 2014, 18:09:30 PM
Dat zal je moeten vragen aan Rudy of Metpetergaathetbeter. Die wonen wat dichter bij hem. :P
Rudy woont dicht maar ik heel ver, dus Rudy... ;)

OlivierV

Mannekens, ik kan goed tegen kritiek hoor.

- Die vijzen op de rails zijn inderdaad tot ze ingeballast worden, dat is een betere techniek dan wanneer ik ze eerst verlijm en dan inbed (geleerd uit de vorige keer).
- Mijn wasdraden van een ringleiding ben ik nu aan het herdoen want dat trok eigenlijk op niet veel.
- Graag had ik die bocht ook uit 1 geheel gezien, maar ik heb zo geen grote platen meer op nog 1 na en het is wel vrij stevig en voldoende ondersteund, dus het zit wel snor wat dat betreft.
- Die vijzen aan de moduleovergang, het kan beter met pertinax, maar ik heb het eveneens zelfs al zonder zien doen (gewoon ingebed, zoals bij de modulebaan van onze club). Dus dat is een beetje een ja-nee kwestie ...

Groetjes.

Michael

Olivier, dat is geen ja- nee kwestie, hangt er gewoon vanaf wat je met je baan gaat doen, als je die permanent opstelt, dan maakt het niet zoveel uit, maar als je met de bakken op verplaatsing wil gaan dan moet je keuze zijn voor degelijk, sterk en mooi! Al de rest is prut!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

OlivierV

Citaat van: Michael op 03 november 2014, 19:01:03 PM
Olivier, dat is geen ja- nee kwestie, hangt er gewoon vanaf wat je met je baan gaat doen, als je die permanent opstelt, dan maakt het niet zoveel uit, maar als je met de bakken op verplaatsing wil gaan dan moet je keuze zijn voor degelijk, sterk en mooi! Al de rest is prut!
Het is niet de bedoeling om der alle beurzen die er maar zijn mee af te dweilen, het is gewoon verplaatsbaar wanneer het moet, en daar blijft het bij. ;) (en het is ook nog stevig).

krisds

Och, het kan altijd mooier steviger, harder, better, faster, stronger...Mij lijkt die vijsjes toch voldoende voor je baan enkele verhuizingen te laten overleven. Tegen dan zullen de plannen voor een grote zolder- of tentoonstellingsbaan en bijhorende moduleovergangen met pertinax wel gerijpt zijn. Wie weet zijn die verdomde vijsjes dan de reden om er opnieuw aan te beginnen. ::)