Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

doomslu

Jean, het hier frisser deze morgen. Misschien lukt het.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

in mijn bad, dat zal nog een tijdje duren....in mijn bedje dat wel...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 18 oktober 2014, 08:24:16 AM
Eric gij moet in uw bad blijven liggen!  ;D
plaaster gaat nat en week worden, in z'n bed ja ! Jonge jonge jonge Eric wat hebben wij U gemist !  ;D
Groeten Peter ;)

vyncky

Het was een prachtig baantje! met nadruk op tje!
Jean respect man!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

MickeyMouse

Den Jean zijn baantje is super!! Mooi gedaan!!

raf

morgen bekijken en 2  sd kaartjes mee voor foto's
want het lijkt wel dat niemand foto's heeft genomen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Superdag, gisteren !

Véél bezoekers, véél toffe babbels, véél leuke reacties !
Dat komt bovenop de tevredenheid dat het baantje een presentabel niveau heeft bereikt, na al dat noeste werk, en de nauwe steun van enkele vrienden die met raad en daad hebben bijgestaan.

Baantje kan nog wel (voornamelijk op technisch vlak) verbeterd worden, wat misschien komende weken en maanden zal gebeuren.
Het rijgedrag van de treintjes kan ook nog beter:  code55 wieltjes op code40 sporen is niet ideaal.
Fleischmann locje deed het redelijk goed, maar mijn Arnoldjes kozen op de wissels regelmatig de foute richting.
Lag aan de te grote flenzen, waardoor de wieltjes de dwarsliggers raken, en de strijkregels van de wissels onvoldoende ruimte geven.
Gelukkig bekommerden Gerolf en enkele van mijn familieleden zich over het goed gedrag van de (soms NEEB-futuristische) treintjes.  Thanks !!!

Maar al bij al een superdag !
Wel heel anders als standhouder dan bezoeker  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

gisteren in het echt gezien en even kort kunenn babbelen met Jean...
MOOI baantje is dit !  De afwerking is super, de details zijn geweldig.
En al die vloeken van "onderweg" zijn vergeten ale je het resultaat ziet.

Ik miste persoonlijk 1 ding in het baantje, Jean....   (of misschien heb ik er over gekeken ?)

WAAR was het inmiddels legendarische SUIKERKLONTJE ?    In de koffie gevallen ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Moet zeggen dat ondanks dat je denkt het al gezien te hebben door de vele foto's hier, het toch als een verrassing overkwam. De volledige andere gezichtshoek tov de foto's maakten dat het "vreemd" overkwam. Bvb het station waarvan de gevel hier verschillende keren te zien geweest is die je op het baantje zo goed als niet ziet. Maar de tuin met veranda is dan wel vlak in het zicht. Heel onverwacht.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

gardevil

Jean,

chapeau! Nu ik het geheel heb gezien, merk ik dat het op de foto's niet tot zijn recht komt. Leuke babbel trouwens.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

hier hetzelfde wat reeds gezegd is geworden
het ziet er helemaal anders uit dan verwacht.sommige zaken zie je niet of je moet IN het baantje kruipen
andere die zie je des te meer
het zag er ook allemaal kleiner uit dan op de foto
dat trapjes huis heb ik zelfs helemaal niet gezien
maar mooi baantje was het wel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Pol

't Was echt knap! Ik zie dat station regelmatig en het was echt hetzelfde maar dan kleiner! Mijn stem heb je ...
En dat je loods aan de foute kant stond, is je vergeven; met zo'n excuus als dat jij daar oprakelde!  ;D ;D ;D

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

SuSke

Kan mijn bewondering voor het werk van Jean alleen maar bevestigen, zeker na het "in real" te hebben gezien.
Dat de compositie niet helemaal juist is, "who cares".
Ook de reden waarom je niet in de koepel van het station met al zijn details kon kijken, is verstaanbaar. Al die mooie gevels die je nu niet ziet... (maar dat heb ik ook ergens gedaan ::) )

Ik gun Jean zeker een ereplaats.
En die zal ondertussen wel al bekend gemaakt zijn naar ik vermoed  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Zoals hier al is aangehaald: de foto's, hoe mooi ze ook zijn, doen geen recht aan de prachtige gebouwen.
Het is pas als je het live kan aanschouwen dat de bewondering toe slaat. Dan zie je maar eerst hoe klein die gebouwen, de lantaarns enz. eigenlijk maar zijn.
Ook het oog voor detail, zoals de ronding in de rijweg en de ( hoeveel waren het er, Jean) zelf gedrukte kasseien.

Ik heb er maar een woord voor: FENOMENAAL !!

Een welgemeend proficiat, Jean
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Jean al voldoende lovende woorden gesproken hier op het forum, maar je inspireert me wel om door te gaan met mijn plannen, Prachtige doorkijkjes op de baan en ik zou wel eens rustig een uurtje bij jou baan willen zitten en kijken want er is zoveel te zien, veel details zijn mij gisteren gewoon ontschoten. Ik sta aan de vooravond van mijn avontuur maar kan voldoende kracht putten uit de noeste arbeid van Jean. Voor Jean kan de boog nu even minder gespannen staan en zullen klusjes in huis zich op de voorgrond manifesteren, maar ook daaraan komt een eind en dan kan Jean weer vollen bak verder.

Jean bedankt voor de reis tot nu toe naar Turnhout NEEB, een geweldig ervaring voor jou en voor ons toeschouwers/ lezers eveneens een geweldige ervaring want opeens blijkt dat er allemaal dingen mogelijk zijn waarvan we niet echt geloofden dat het kon. Merci.

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154