Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Blaaubach

Gestart door evan, 18 juli 2013, 15:20:58 PM

evan

Beste forumvrienden,

Bedankt voor jullie reacties :)

Het doet me plezier dat het in de smaak valt.  Morgen ga ik ze installeren.

Groetjes en ik houd jullie op de hoogte ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#136
Goede middag ;)

De brug zit er in!!!

Het was 2 dagen stevig doordouwen, maar het ons gelukt.

Er zijn de volgende bouwdag nog wel wat afwerkingen te verrichten, maar alles op zijn tijd natuurlijk :)

Een paar fotootjes zeker ::)

Eerst en vooral moest er nog een tunnelingang gemaakt worden die net aan de brug komt.

Ik heb gekozen om de ingang uit direct bewerkte styrodur te maken.  Deze is dan geschilderd en bewerkt.  De reden is het feit dat deze droog moet zijn om in het landschap te steken.  We hadden maar 2 dagen...



Bovendien is de ingang wat verlengd om de inkijk te verbergen.

Dan hebben we 12 kilo sculptamold verwerkt om rotsen te maken :o  Geconcentreerd doorwerken is de boodschap.



De eerste dag was het grootste deel in vorm gezet en kon de hele nacht alles drogen met geforceerde lucht.  Op de foto zien we de eerste kleurwashes na een nachtje drogen.

Het grootste modeleerwerk is door Patrick en Erik gedaan want met 3 tegelijk aan de module werken is soms iets te "close". 
Ondertussen kon ik aan de overige delen die de vorige keer gebouwd waren de scenery verder af werken.

In alle geval de sfeer zit er absoluut in en vergeet bovenal niet dat dit spoor 1 is!

Om een idee van de omvang te hebben ;D



En nu serieuze foto's:

Het water heeft zijn behandeling gehad.  Nu zien we de typische "Siltkleur" door de mineralen in het bergwater.



En zicht in de vallei:



Er is nog heel wat werk aan, maar tijd en droogtijd hebben ons hier gestopt.  Er komt nog een waterval en het wandelpad dient ook nog te worden afgewerkt.

In alle geval is het best een dramatische indruk.



En dan nog sfeerfoto's van de geleverde werken dit weekend...





















En dan de 3 contenete gasten :)



Prettige feestdagen en een goed eindejaar gewenst!!!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gerard v

hoi evan

dat ziet er heel goed uit

mvg gerard v
lid van DBTHG

conducteur

Ik zie het al: dit is een maquette van een brug voor de Oosterweelverbinding. Na nieuwjaar begint Evan echt met een brug over de Schelde ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Koen

Knap werk, Evan!  Men zou voor minder content zijn hé  ;).
Die derde foto geeft een heel ander zicht over de omvang van deze brug. Machtig als je dit in schaal 1 kan bouwen.
Nog prettige feesten.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

C.B.

Dit is gewoon schitterend gedaan.
Hierdoor heb ik wat ideetjes opgedaan voor mijn project. Bedankt voor het delen van de foto's en bouwwijze.
Groetjes.
Claudio.

Metpetergaathetbeter

Amai en aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ben zonet opgestaan van op mijn gat gevallen te zijn, vond al een fraai werk(je?????   :-\), maar nu het gehele plaatje gezien te hebben kan mijn hoogachting alleen maar groter worden ! Naast de GROOTSE brug poseert wel een GROTE MENEER in het modelbouwen ! Verder wederzijdse wensen en groeten (trouwens aan elk van U die dit leest !)

Groeten Peter ;)

Gerolf

Machtig mooi, nu die brug is ingeplant in zijn biotoop  8)  :P
Dikke proficiat aan de bouwers  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stieven76

Hier kan je niets slecht over zeggen hé! Machtig mooi gemaakt!  ;)

Martin Welberg

Imposant bruggetje....mooi gedaan man !

Michael

Patrick, Erik en Evan, één woord: Magnifiek
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 26 december 2013, 16:55:48 PM
Patrick, Erik en Evan, één woord: Magnifiek

Vooral die madam op de voorgrond op foto 4

alles op zijn plaats! 8)

;)

Chrisrail

#147
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steven123

Prachtig! Schitterend werk!  8)  ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

stoomloc

Evan,

Ik volg al een tijdje je avonturen in Blaaubach in stilte. Wat kan ik nog meer zeggen dan wat mijn medeforumgenoten reeds gezegd hebben ?  Je laat alles zo gemakkelijk lijken om een spectaculair landschap te bouwen samen met je 2 collega's.  8) Ik blijf dit fantastisch avontuur zeker volgen en blijf zo verder bouwen. ;)

Groeten

Wim