Nieuws:

Nu in MSM 259 TEST: REE Sggmrss 90 * ROCO Strukton Hybride

Hoofdmenu

Blaaubach

Gestart door evan, 18 juli 2013, 15:20:58 PM

evan

Goede avond,

Nog eens een update  :)

Het sculpteerwerk is afgerond en de schilderwerken staan ook ver.

De deadline zal gehaald worden :D

Eerst heb ik messing delen gesneden om de steunen van de bovennleidingpalen te monteren.



Daarna werden deze gesoldeerd.  Nog met een bout, maar ik hoop binnenkort toch op WSA solderen over te schakelen voor dit soort... ::)



Alvorens ze te monteren op de brug heb ik ze een gegalvaniseerde look gegeven met... zinkspray  :D





Met een mesje zijn snedes gemaakt in de vorm van het H-profiel.  Vervolgens zijn met lijm de profielen in de snedes gedrukt en dan vormt na uitdroging een stevig en afgewerkt resultaat.

Voorlopig ziet de brug er als volgt uit:





Op naar de afwerking en volgende week zondag wordt ze definitief geplaatst.

Groetjes en tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

gelukkig betreft het hier de steunen want ik dacht al  :o ::) :-\ :-X

Groeten Peter ;)

Zoals steeds goed bezig zou ik zeggen !!!!!!!!

doomslu

Mooi werk weer, maar ... staat die brug niet op haar kop?  :o  ::)  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

#108
Gelukkig was het me ook al opgevallen ;D ::)

Merci he mannen ;)
EDIT:

Luc,

Een correctie... ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Grapjas  :D!

Da's weer goed doorgewerkt!
staan er maar 2 bovenleidingspalen op de brug?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

evan

Yep...

De brug heeft zelf 2 palen en er komt telkens een paal op de landhoofden en dat geeft dan omgerekend telkens een spanwijdte van 36 meter .
Naar zwitsers voorbeeld een ideale spanwijdte en goed compromis qua, model realiteit en esthetiek :)

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Heeee Evan, er ligt een tafel op je brug! ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Hé Evan, Ga je ook 'spots' onder de brug plaatsen? Het zou toch zo'n schande zijn om zo'n brug te laten 'liggen' op de baan voor pietsnot ;).
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steven123

Knap werk Evan, zeer mooi uitgevoerd! 8)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

Een bijoeke, Evan  ;)
Nog wat weathering, en 't is een echte   :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

En de brug ligt terug op de tafel...

Merci voor de waardering Jongens ;)

Deze avond de wash aangebracht van zwarte verf aangelengd met acryl additief.



Hierbij zien we het duidelijke verschil.

Ondertussen ziet de brug er als volgt uit:



Morgen wat weatheren en dan zijn we er :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Evan chapeau, je kan geen moment stil zitten hé, en je laat ook geen minuut verloren gaan. Klasse en een mooi brugsken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ERVIN

Terwijl ik hier uitgeput op mijn zolder lig , gaat hij gewoon door , niet normaal onze Evan  ,en dan nog met zo'n secuur werkje bezig zijn  na zo'n lange dag hier , das karakter. ;)

Ferm brug man!!

evan

Michael en Erwin,

Bedankt voor jullie reactie ;)

Jongens,

De brug is klaar!  :D

Vandaag ben ik naar de scheldedijk getrokken met de brug van 2,4m lang en 1 meter hoog.  Fotootjes in de zon genomen 8)

Geniet maar gerust mee van de sfeer ;)













Groetjes!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Evan, ben je ons niet aan het foppen en een echte brug gefotografeerd? ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.