Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Blaaubach

Gestart door evan, 18 juli 2013, 15:20:58 PM

evan

Nog steeds geen brug te ver :)

De laatste 2 weken zijn voor me heel zwaar geweest qua werk door personeelstekort en ziektes waardoor ik in het ritme zat van Werk, eet, slaap, werk, eet, slaap, enz...   :P

Toffe job, maar te veel is te veel.

Nu heb ik gelukkig weer wat normaal ritme en is er weer tijd voor MODELBOUW.

Deze avond volgen er wat updates ;)

Deze avond heb ik weer een boog van de brug aangewerkt.

Nog eentje te gaan en dan komen de peilers!!!

Sculptamold aanbrengen:

Uitsmeren en aanwerken tegen het reeds droge deel van 2 weken terug: (Niet simpel  ;D)

Start met het modelleren van de hoekstenen:

Hier is het geheel bewerkt en kunnen de braampjes weggewerkt worden:

Het kleurverschil door het droge en natte deel toont de aanhechting...

En het resultaat tot nu toe:

Donderdag doen ik de andere boog en dan zoals gezegd volgen de peilers :P

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Evan, prachtig werk !
Wordt zeer indrukwekkend  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

En dat tussen het eten, werken en slapen door  ;)

modeltreinbart

Iets doet me denken aan een liedje dat tegenwoordig in opmars is .
Eat ,sleep, rave, repeat - Fatboy slim & Riva starr ft beardyman .
trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Ik niet, zal wel van een andere generatie zijn  ;) ;D

evan

Gerolf

Knappe constructie, en mooi gefotografeerd  8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Bedankt Gerolf ;)

Ondertussen staan we weer wat verder.

De binnenkant van de bogen is klaar en de brug heeft reeds een basiskleur gekregen.

Ondertussen zijn de voorkanten van de peilers ook klaar en kan eens deze droog zijn de zijkanten gedaan worden. 

Nadien volgt de finale kleuring, weathering en de details voor de bovenleiding en de steunijzers waarop de bekisting van de bogen gerust heeft.

De peilers blijven afneembaar voor transport en inbouw.

Tot later  ;)

TBCédric

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o! Ik ben sprakeloos! Dat is wel zeer knap. Wel één vraagje: waarom zijn er een paar van de stenen bruin gekleurd?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steven123

Wat een enorm ding  :D
Ziet er super uit Evan  ;)

Succes!
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

Citaat van: LS Models op 07 december 2013, 18:19:15 PM
waarom zijn er een paar van de stenen bruin gekleurd?

Bedankt Cedric ;)

Antwoord op je vraag.

De donkere stenen zijn donkerder gekleurd om na de definitieve kleuring een meer donkere tint te hebben;  Er zullen nog meer tinten aangebracht worden in het verdere verloop van het werk op andere stenen.
Als je zulke natuurstenen bruggen ziet, merk je vaak op dat niet alle stenen gelijkaardig zijn van kleur ;)

Groetjes,

Steven,

Merci kerel! 

Cord

Een PRACHTIGE brug!
Dit ga ik volgen.
Groet, Wim Corduwener

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Kautenbach

gaat weer lekker Evan, volgde al even hoe t uit  zou pakken met Sculptamold een natuursteen brug bouwen, weer prachtig dus,  ;)

evan

Oei een "Wim-Wim" situatie ;D  Allebei bedankt ;)

Ondertussen...

Groetjes ;)