Stationsgebouw "Boom"

Gestart door Peter, 10 mei 2013, 14:45:22 PM

Johnnytrein

Nog al logisch he de toiletten zijn juist af gewerkt. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

Ik denk niet dat Peter van zin is om zijn (mooi gemaakte) toiletten in het station te "weatheren"  ;D
... maar er bestaan véél mogelijkheden om dat te doen
- resultaten van "gehaast-  en onzorgvuldigheid" bij het "normale" gebruik
- tags en telefoonnummers met voorstellen
- allerlei tekeningetjes, rijmpjes, ...
- ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Ik heb van een zeer betrouwbare bron ;) vernomen dat de toiletten daar brandschoon worden gehouden door het personeel!

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

just4fun

Inderdaad heel mooi, met zin voor piepklein detail.
Paul

knibbelknabbel

schitterend om te zien dat dit zooooo gedetailleerd is! Ik kom er nogal vaak voor station boom en prayon rupel te bedienen, en maak af en toe wel eens gebruik van de toiletten aldaar. Leuk om te zien!
De toiletten zijn idd veel properder dan sommige andere, maar het blijft een "stationstoilet" hé  ;D

Ik hou dit verder in de gaten!

dani

mensenlief wat een project zeg.   Dit is echt de moeite van het volgen waard.  Ik was al even aan het mee lezen, maar had nog geen kommentaar gegeven.  Bij deze dan wel.. :  *Bewondering*
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Peter,
fenomenaal, wat ben jij een vakman!
Werkelijk fantastisch!!!!!!!

grt Piet.

Peter

Toch weer een ietsie pietsie (zichtbaar) gedaan aan de gevel.
De letters NMBS die bij het grote voorbeeld ook de gevel sieren, na veel gepruts en geklungel eindelijk horizontaal en evenwijdig aangebracht, en net als in het echt een opening tussen muur en letters. :)

Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Knap,Peter.
Hoe heb je die letters gemaakt? Styreen? Laserbranden?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Ere wie ere toekomt. Die letters stonden in dat etsplaatje dat Gerolf, tijdens mijn eerste poging om dit station na te bouwen voor mij, en ook voor zichzelf gemaakt heeft.
Het belangrijkste toen, waren de roosters en de deksels van de rioolputten. Die letters waren toen een "extraatje"
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Peter, je hebt echt eer van je werk de toiletten zien er uit als nieuw en prachtig ingericht.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Jurgen

Knap gedaan!

Ik vind dat je met dit station op zijn minst toch ook een klein Belgisch diorama zou moeten maken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Weer een beetje verder.
De muren van het interieur zijn allemaal gemaakt en tijdelijk op hun plaats gezet en al een beetje geschildert.

Op de eerste foto is een deel van de wachtzaal en de drie ramen van de loketten te zien. Enkel het middelste wordt bij het grootbedrijf gebruikt.

Op de tweede foto is de gang te zien tussen de wacht/lokettenzaal naar het doorgifte luik voor de pakjesdienst (niet meer in gebruik bij het grote voorbeeld)
Links onderaan, net niet zichbaar is de dubbeldeur voor de uitgang naar de straat

Met vriendelijke groeten
Peter

TBCédric

Weeral zeer mooi peter!! Hopelijk kan ik ook zoiets bereiken met het station van Sint-Niklaas.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.