Stationsgebouw "Boom"

Gestart door Peter, 10 mei 2013, 14:45:22 PM

marc goovaerts

En proper dat ze zijn ! Ook in letterlijke betekenis. Dus geen madam pipi vergeten.
Zal je nadien nog iets van die prachtige details in het gebouw kunnen zien ?

Peter

De toiletten zijn later zichtbaar door de openstaande buitendeuren (staan in werkelijkheid ook bijna altijd open. Op het dak is er boven elk van de toiletten een lichtkoepel en wordt tegen het plafond ook nog een LED gelijmd.
Een toilet-madam is er in Boom niet. Deze worden (zeer goed) onderhouden door het NMBS personeel.
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Prachtig Peter,

Nu nog stromend water ?? Grapje.

Ik vind de sanitaire details ook heel mooi gemaakt en ze komen hier zeker tot hun recht.
mvg,
Paul(ogic)

Peter

Nog even wat foto's van de dakrandversiering. Een prutswerkje om alles goed te laten uitkomen, rekening houdend met de verschillende hoogtes en overal evenwijdig van de grond.Op foto 4 en 5 is ook het gematteerde deel van de ramen aan de straatkant duidelijk te zien.

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Mijn nieuwste aanwinst:
Langwerpige LED's met wit licht, die moeten dienen om TL lampen te imiteren die onder de overstekende dakranden hangen. Afmetingen van de LED's  3,5 x 0,5 x 1,0 mm, gekocht bij LedBaron

Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Peter, je bent echt de goeie weg op, met je nieuwe aanpak van dit stationsgebouw !
En licht zul je genoeg hebben, denk ik, met die nieuwe TL-lampen !
Voorzie je dimmer-schakelaars, in het gebouw ?  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Geen dimmers, wel weerstanden om de lichtsterkte wat te temperen.
In het gebouw komen gewone LED's omdat die van buitenaf toch niet zichtbaar zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Een klein stapje verder. Reden:t'is te warm op mijn zolder en eveneens in onze gemeenschappelijke hobbykamer.

De dames wc's zijn nu klaar : Lavabo met kranen, handdoek-dispencer, spiegel en vuilbak.
Het toilet met wc-rolhouder was al klaar

Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Amai, waar heb je die details gevonden, of zijn ze echt diy?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Johnnytrein

Mooi gedaan maar ik mis onder de lavabo de afloop voor het water.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

B_Modelbouw

In vergelijking met de deur heb ik de indruk dat de lavabo te laag hangt ...
Maar 't ziet er echt super uit.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC

conducteur

Citaat van: Johnnytrein op 19 juli 2013, 15:17:01 PM
Mooi gedaan maar ik mis onder de lavabo de afloop voor het water.
Deze zou je inderdaad met wat profieltjes er nog bij kunnen maken, desnoods zonder de siphon.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Vroeger, ik denk een jaar of 20-25 geleden had Preiser een prachtig setje voor de installatie van een badkamer, met ligbad, douche, bidet en lavabo
De mengkranen en de syphons waren in doorzichtig plastiek gemaakt.
Het bad, de lavabo en de douche heb ik nog maar de kleine onderdelen zijn met de jaren verloren geraakt. Spijtig dat ze dat setje niet meer maken (veel fijner dan de huidige, veel duurdere sets)
Mijn sanitair komt uit de USA van Walthers (via Collectorsbank) en is bijlange zo mooi en zo fijn niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

De toiletten zijn eindelijk ingebouwd in het gebouw.
Zijn beide nu ook voorzien van syphons en de lavabo's staan nu op de juiste hoogte (nagemeten bij het grote voorbeeld.)
Nu even pauze voor we aan de burelen en de loketten beginnen. Zoek nog altijd naar de ideale roosters om de verwarmingsradiatoren na te bootsen.

Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Peter, jong, dat station heeft de mooiste en properste toiletten van het land, man !
Knap gedaan !!!
Nu nog de deuren open en toe laten gaan, de nodige geluiden, ...
Een station om ogen en oren open te houden  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }